Ahir zamanları geldiği sandığım dünyanın En kuytu köşesine sinmiş rezil kelimeler. Ya Savaş Ya Savaş Bitmeyen birşeyi başlatılıyor yeniden şeytan ruhlu veledler.
Sûr’ a üflüyor gözleri kanlı koskoca kelli felli insanlar. Ortalık gri bulutların gölgesinde yanıyor. Ya Öl Ya Öl Emrini veriyorlar garibanların bedenleri üstünde.
Kelle koltukta sanki , üzgün ifadelerle Maskeleri yapışıyor katran yüzlerine. Ya Rabbi Ya Rabbi Sığınıyorlar din’in Şehadet gölgesine heyhat nereye kadar.
Def edercesine bakıyor insanlık kaypak yüzlerine Ancak dudakları kilitlenmiş ayaklarında prangalar. Ya Sus Ya Sus Kendi öz Vatanında mülteci konulur insanlar da Sus/ar.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
El Leyl şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
El Leyl şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
beni eski yorumum kalmış.. el insaf diyorum şairim el insaf... ne güzel anlatmışsın ne kadar duru ne kadar anlaşılan.. yüreğin kalemin daim olsun canım yürek ışığın hep yansın ki aydınlanalım bizde.. teşekkür ederim bu duyarlı şiiri bizlere armağan ettiğin için sevgim ve saygım her daim...
Kelle koltukta sanki , üzgün ifadelerle Maskeleri yapışıyor katran yüzlerine. Ya Rabbi Ya Rabbi Sığınıyorlar din’in Şehadet gölgesine heyhat nereye kadar.
İçinde yaşadığımız bunalımı kısa ve öz olarak anlatımınız harika yüreğine sağlık. Maalesef bize ve islama her zaman en büyük zararı dini siyasete alet ederek biz dindarız diyenler tarih boyunca vermiştir. Ne acıdır ki biz bunlardan hiç ders almıyoruz. Umarım halkımızın üstünde ki ölü toprağı bir an önce kalkar.
Güzel yazılmış, güzel denilmiş de; daha açık, uyuyanların kafasına dan - dan vururcasına yazmak zamanıdır şairim. suskunluk, korku belanın en büyügüdür. Evet insan, puşta, ite, hain kösebeklere karşı elbette tedbirli olmalıdır. Onların ustalık dedikleri melunluk ferasetlerinin bin katı ustalığını da bilmek zorundadır, dürüst yiğit, adam gibi adamlar. Artık uyanmak, ayağa kalkmak, gerçekleri haykırmak zamanıdır. "Karınlarda" konuşma zamanları çoktan geçti. "Nasılsa bana dokunmaz bu yılanlar, çünkü ben onların kuralınca, onların yandaşı olarak yaşarım" tekerlemesini dillerinden düşürmeyenler de panzehirlerini yanlarında eksik etmesinler.
"Sür"a üfleme yetkisini kendisinde görenlere bu yetkileri kimler verdi?.....Kendini, ruhnu, özgürlüğünü, tüm insanlığını tutsaklığa mahkum eden insanlar..... o insanlar bizleriz şairim, bizleriz..... Her şey bize bağlı, her başarının yada yenilginin odağında hep bizler varız. insan, "sözüm ona insan"
Olan fakir fukara halk kesimine, sçsuz bigünah insanlara oluyor, vahşi, kapitalizmin insan kıyıcıları için "sür" a üflemek, onlar için bir müzik entrumanına üflemek gibidir. Bir coğrafyayı, yıkıp yerle bir ederler, bir başka coğrafya da eğemenliklerini daha da pekiştirerek hükümran olurlar. Böylesine suskun, kabuguna çekilmiş, "bir lokma- bir hırkaya" razı olmuş "eyyamcı" insan toplulukları sayesinde hep eğemen, hep baskıcı ve zalim, vahşet ehli "sür" üfleyicileri. Oysa istese, birleşse, cesaret gösterse ve dirilse halklar; bakışları,tükürükleri ve nefesleriyle boğar, perişan ederler onları.
Esenlik ve mutluluk dileklerimle selamlar, çokça tebriklerimle. Kemal Polat
kempol tarafından 10/5/2012 7:05:38 PM zamanında düzenlenmiştir.
Ahir zamanları geldiği sandığım dünyanın En kuytu köşesine sinmiş rezil kelimeler. Ya Savaş Ya Savaş Bitmeyen birşeyi başlatılıyor yeniden şeytan ruhlu veledler.
Sûr’ a üflüyor gözleri kanlı koskoca kelli felli insanlar. Ortalık gri bulutların gölgesinde yanıyor. Ya Öl Ya Öl Emrini veriyorlar garibanların bedenleri üstünde.
Kelle koltukta sanki , üzgün ifadelerle Maskeleri yapışıyor katran yüzlerine. Ya Rabbi Ya Rabbi Sığınıyorlar din’in Şehadet gölgesine heyhat nereye kadar.
Def edercesine bakıyor insanlık kaypak yüzlerine Ancak dudakları kilitlenmiş ayaklarında prangalar. Ya Sus Ya Sus Kendi öz Vatanında mülteci konulur insanlar da Sus/ar.
El İnsaf....!
O duyarlı yüreği o usta kalemi ayakta alkışlıyorum... Ne güzel anlatımdı açık ve net.... Anlamayan beriye gelsin Kalemin daim olsun üstad Saygılar selamlar
anlamsız kaos içinde boğuluyor bu ülke,,zaten derbeder sonuç almak istemediği terör,gencecik ölümlerkoskoca yükken üzerinde... ya o yavrular???yaşama hakkını, evlenme çocuk yapma gezme yavuklusuyla elele şiirler şarkılar esas onların hakkı olmalı idi körpecik yüreklerinde.............
KANAYANA ETKİLİ DOKUNUŞLAR Ben bu yorumu yazarken kim bilir, kaç can çekildi yeryüzünden. Katil bir şarapnel parçasının adres sormazlığında.( SAVAŞA HAYIRRRRRRRR SAVAŞA HAYIR Dursun bu emme saltanatı.
Müthiş duygularla yazılmış dizeler.. Savaşın yok ettiği umutlar ve hayatlar... Kimbilir sıra kimde demeden edemiyorum..Kutlarım kaleminizi .. Sevgilerimle..
Çok güzel olmuş..ellerine sağlık sevgili arkadaşım..resim çok anlamlı ve şiire tam uymuş. Ah...ah..yüreği yanan analara allahım sabırlar versin..hele ki bu günlerimiz de....
Canım diğer şiirimi çektim.. yerine başka yazdım .. konu hemen hemen aynı ama tam ifade edememiştim kendimi.. ve benim de iki oğlum var Askere göndermeyi düşünmüyorum...
sevgiler güzel kalem..