//...dudakların ıslak kelimelerimi öptüğünde uyuyordum ben asırlık bir çınarın gölgesinde malum sessizliğin muammalı gülüşlerinde...//
sen söyle bu gece bütün efkarlı şarkıları kar yağsın sazının tellerine hüzün işlenirken ilmek ilmek aşkın buğusuna üşüyen ellerim kalsın sol yanında sesin okunsun düşlerimin pembe beyaz odalarına kapat kapıları içten içe kitapsız aşklar yutağın da yanalım çırılçıplak kalmışlığımıza…
yosun tutmuş duvarlarda ara deniz kokusunu el sürülmemiş hatıran yaprak yaprak açılırken gecenin koynuna biraz t u z biraz u m u t en çokta kırmızı değsin göz pınarlarımıza saf ve berrak canımın ardı de bana ardın sıra yürürken perperişan yırtılan yokluğun zamanın duranlığında iki yüzlü mutluluklar aksın iki damla yaş olup şarkıların ahengine…
ben oradaydım yanı başında ortalığa saçılmış kelimelerimle yanayakıla seni arıyordum gecenin kör vakitlerinde yar olmadıkça yaralarıma su vuruyordum avuçlarımdan kanayan gitmelerine gittin gittin de gittiğin yollar seni geri getirmedi mi sevgili…
gittin de bittik mi sandın ruhum ruhuna eş yüzün yüzüme güneşken gittin de bittim mi sandın sevgili…
ki... sen beni unutamazsın rüzgar aldın saçlarımdan istesende kanatsız uçamazsın…
belki sende belki bende belki de aramızda uyuyor dil yarası denen bu münasebetsiz öfke belki de dudaklarına yayılmış anason kokusunda teninin kavruğuna sinmiş iç çekişlerimizde kanar bu sevda geceden sabaha nefessiz…
olmadı mı sevgili yenildik mi ayrılığın en koyu tonuna ağır mı geldi omuzlarımıza kirazın dalları veremedik mi sırt sırta bulutların kucağında açık mı kaldı ellerimiz duaya o vakit bırak ağzımız kurak dudaklarımız yanık koksun bırakta ayrılıkta anılsın adımız yan yana ve ıslak…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
hüzün tutulması... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
hüzün tutulması... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
ehh edildiniz artık :) hiç kaçınmayınız :)) şimdi kaçınma ne diyeceksiniz tabi :) anneannem öyle derdi hiç boşuna kaçınma kızamın akşama baban gelecek mari derdi:) bende çok korkardım ya :))
şimdi söylenen her söz kulağımıza anlamsız gelen her söz... anlamını ve yerini buluyor hayat denen bu mücadelede...
evet bir nevi döküntü... ve döküntülerimi sakladığınız için teşekkür ederim şair...
demek ki neymiş :)) ben çok haklıymışım yeterin artık demekle :)) yalnız değilmişim :)
"deniz kokusu" (bilmeli... bilinmeli... yüzünü yaslayıp içine baktığında... görmeli.. şiirin kıyısında uyuduğum matemi ) bu sözlerime aldırma şair saçmalamayı severimde...
o ne öyle ya! beş çok fazla değil mi? barut gibi olur insan ya .. tadında bırakmak lazım, günde en fazla taş çatlasın üç, gerisi öteler ruhu ve geceyi .. :)
haliyle ayrı olanlara özlem duyuluyor an oluyor, yası tutuluyor an oluyor, gözünde tütüyor hele bir de geldi mi o deniz kokusu oooff off, ki ne of köpürdükçe duygular, ne hoş ..
:) işte bizde o günde iki kereler günde beş kereyi buluyor şair.. üç ana öğün sonrası bir de ara öğünler:))oldumu beş... afiyet olsun :) artık sabahı sabah edersiniz hani biri kahveye çağırsada gitsem dersiniz :)))
ehh İstanbulada eyvallah be şair canımızı yaksada eyvallah... dinliyor bizi... taşıyor.. sesimize ses ... nefesimize nefes oluyor... hani Meriç... hani İzmir nerde yine İstanbul var göğümüzde...
hadi ya! muhabbet ve damak tadı varmış anlaşılan, ne güzel .. :) tam bana göreymiş.. severim Türk kahvesini, yeri ayrıdır bende .. ki günde iki kere .. :) ama vakti gece değildir bana göre .. sabah on öğlen beş gibi olmalı çetele .. neyse :)
tamam, yoktur eski İstanbul ama git ara bul, hak getire .. onun için yetineceğiz şu an ki güzelliğine kirletsek de, kirlense de çünkü başka İstanbul yok hiç bir yerde hele ki İzmir de :)
öyle yani .. irada aldım İstanbul yanınızı doydum doldum merhemledim sızılarımı..
Eyvallah o vakit, taşıp da susmayan içli muhabbete :)
Amin amin:) ama siz yinede Türk kahvesi için derim... bizde çok meşhurdur :)) gecenin bi vakti sizi kahve içmeye davet ederler:)) yeterki duymasınlar Edirneye ayak bastığınızı :))
çok geç kadın şair çok geççç İstanbul gitti elden benim çocukluğumda kaldı... Ayasofya... Eyüp Sultan... Sultan Ahmed... merdivenli sokaklar...
aman aman alın İstanbulunuzu verin bana İzmirimi :))
o zaman bu parça boyu eyvallah olsun size... içimin İstanbul yanı... şiir bassın yaranı...
:) yunanlı munanlı içtik artık .. Allah affetsin :)
tamam olamaz İstanbul kadar ona eyvallah ama İstanbul'u da yedirtmem şair :) yeri ayrı ve özeldir bende .. değerini bilin derim o kutlu ve mukaddes şehrin ..
afiyet olsun bakalım... ama o yunan kahvesi hıııhhh :)) kahve tartışması yapmayalım isterseniz :)) ya da deniz :)) İstanbulda da deniz var ama İzmirim olamaz tek bir damlası bile:))
eyvallah şair... gecenin sessizliğine ses olan yüreğe eyvallah...
ege yi egede yaşamak... ve sizin dilinizden dinlemek... beni bir kez daha aşık etti egeye... ne kadar haklıymışım yıllar öncesinde aşık olmakla egeye ve İzmire... soluklandığım şehir... denizine aşık olduğum şehir...
bana da resimlerden yaşamak düştü meriçi ehh daha ne istenir ki ona da eyvallah...
sakızlı yunan kahvesi tadında eyvallah o zaman şair :))
Bizim meric de ege su an o da karsimda hafiften mehtabimsi birazda nazenin ruzgar iste kacisan ufak baliklar Zıp zıp zıp Pesinden turnalar, kofanalar, cupralar belli ki aclar denizde ki pulvarize endami hissetiren isiklar, can alici guzellikte ruhtaki dirilmeyi saglayan, hissetmeyi anlamlandiran, yasa ulan fikrini beynime asilayan bir durum sozkonusu gittikcede huzur esliginde artan
afedersin şair... bendedir suç... bir nehire... akan bir suya böyle delicesine bir sevda...
gıpta edilecek kadar vardır... geçer karşısına seyredersin ... kendini kaybedersin... o da seni seyreder bilirsin ama ses vermez... o akar gider... sen kalırsın... olduğun yerde kalakalırsın... işte böyledir benim meriç e sevdam....
eğer gözlerimize sürülmüşse hüzün ve kirpiklerimize batıyorsa gece uyumasın şairler... yıldızlar dökülsün... ay parçalansın... karanlıklar kalsın ellerimizde...
naparsın derler bizim oralarda :))nasılsınızın kestirmesi... kızan derler mesela çocuk yerine :))oyy özledim meriçimi nerden hatırlattınız şimdi...
onlar değil mi ki aynı gök yüzünü paylaşan...lakin birbirlerine ayrı kalan... onlar değil mi kalabalıkların içinde yalnız kalan... ve onlar değil mi ki ışıl ışıl parlayan...
yıldızlar sizin olsun ay bana kalsın kafi :)) en yalnız olanından eyvallah... ay dan selamlar:)
:-) Kalabalik yapiyorlar di mi :-) Demek yildizlar bitti aya sardik simdi, o da guzel :-)
Tam bu kisimla alakali tamamlamadigim siirin girisi buraya cok uygun, soyle ki; Ay boler geceyi ikiye birlestirmeye calisirsin elinde kalir hersey toplamaya calisirsin sonrasinda ...
Ardini toplamasinlar sair, kalabalik turma onun icin .. :-)
:) küçük bir tebessümün üzerine ekleyelim öyle ise... kaçmak bize göre değil be şair...kendinden ne kadar uzağa kaçabilirki insan.. vay ki kendi ile çelişenlerin haline vay ki vay :)
amann ellemedim zaten dursunlar yerinde :) benim gözüm ay da :) kalabalıkları pek sevmem de :))
klişe olacak ama gerçek bu; her kışın bir baharı vardır ama tabi ki vurdumduymamazlık şaire yakışandır.. toplumun sorunlarını yüreğinde hissedendir.. ben bunu hep söylüyorum; Şair kendini anlatan, yazan değildir.. Bilakis insanların sorunlarıyla, HÜZÜNleriyle, kederleriyle hemhal olandır..
kaldı ki ne haddimize, aman şair aman .. göz senin kalp senin düşünce senin yanı sen gördün sen hissettin sen dinledin dimağ geniş dolayısı ile sen müşahede ettin..
kısacası en başta paylaştığımız herşey vuku buldu sayenizde, lehinize;
'bilene görebilene hissedebilene ve tabi ki yaşayabilene',
diye.. ne var ki şahit olduk bizde :)
kazanan iki kişi yani Şair :) daha ne olsun :)
konuştukça da siz merak etmeyin akıl da peşinden çoğalıyor yürek besleniyor dolayısı ile susmalar azalıyor..:)
bu arada teşekkür ederim öğrenmenin insan ruhuna bu denli iyi geldiğini bilmiyordum...hani hep dinlemek diyoruz ya,duymak ,görmek duyduklarımız gördüklerimiz kadar var olabilmek...hatta bazen kibirleniyoruz kibirleniyorum ya başka bir aynadan bakıyorum dünyaya diye...aslında ne kadar eksik kaldığımın kanıtıdır bu yorumlar...kattıklarınız için bir kez daha teşekkür ediyorum ve konuşturdunuz yine beni tebrik ediyorum :)
susuz kalmak denizde... hadi çözelim şimdi derinliğini yor kafanı hüzün akıl çoğaltma vakitleri.... akıl çoğalsın ki yürek beslensin... mühür vuracam parmaklarıma yoksa daha çok konuşacağım :))..en iyisi susmak...
gelmez valla, başucuma da koyarım sertifikayı :) lakin böyle tek taraflı da olmaz yani.. eğer ki ardımızda bırakmışsak hüzün neyime yarar bahar ..
bir başına sanma kendini hak da yanında hüzün olsa ne olur, bahardır kıştan sonra avucumuzda birikir belki karanlığın gözyaşları gökte ağlar ama ah etmez arıtır insanları
ne me lazım Şair susuz da kalabiliriz, deniz içinde .. boğulmamak dileklerimle :)
amacımız savaş çıkartmak değil amacımız haklı olmak da değil binaenaleyh çığırtkanlık hiç değil .. ( Süleyman Demirel vari oldu biraz ama neyse:) )
velhasılı gönlümüz, gönüllerin hoşnut olması ve güzelim güzelliklerin kalbe baş tacı olması müdavimininde muradımızın her daim hayatımıza neşve saçması
ahh be şair ahhh... inemedikten sonra derinlere damla olmanın alemi ne denizde... ahh be şair ahhh alem deniz olmuş okyanusa yüzmekte bizse hala damla olmanın derdinde... yada uzaya mı çıkmışlar desek...konuşturmayın beni yine :))
eyvallah be şair... teşekkür ederim... kelam kalemdir derde çare...
yok demeyin öyle :)) düşünsenize herkes biz gibi yada biz herkes gibi:)) yok sıkılırım ben öyle :)) kime ahkam kesecem :)) kime sivrilticem dilimi hem :)) yok istemem :))
ne vakit gülümsesem... ardımda hüzünden bir orman gelmeyin desemde... dinlemezler yürürler üzerime... birde isler yapıştımı ciğere güçleşir işte o vakit nefes almak...
:)) hemde bilboardlara :) yok ben almayayım hüzün hüznün de güzel :)) hem fazla gülmek alerji yapıyor :))
güzel dilekleriniz için teşekkür ederim bir kusurumuz olduysa af ola şaka yapmak bile yavan duruyor dudaklarımda pek usta sayıldığım söylenemez şaka konusunda.. bu yüzdendir kusurumuz...
geceyi... dinledik... demledik... dillendirdik... ve dönüp baktık heybemize ne kaldı bize... bir kaç altı çizili kelam... bir kaç gözyaşı... yine hüzün yine hüsran...ehh eyvallah dedik...başımız gözümüz üstüne...
gün geceye gebe... ve gece bir yığın kelime bırakır önümüze... bazen bir şiir olur bazen tek bir hece ve vururuz kendimizi hiç bilmediğimiz bir şiirin kıyılarına.. kimi dinleniriz kimi demlenir... kimi de dilleniriz... heybemizde ayrıcalıklı bir muhabbetle yola devam ederiz... şiir de böyle birşey olsa gerek...
çok teşekkür ederim... muhakkak ki yansıttığınızdır yansıyan biliriz eyvallah deriz :))
bu yüzden dinlemiyoruz her müziği... saklamıyoruz içimizde her sesi.. kanat seslerinden başka... hayat koca bir cümle iken biz sayıklıyoruz aynı kelimede...
Özumsemekten kaynaklaniyor daha dogrusu Cunku gül dikenleriyle ..
Fark edemeyenlerle zaten cokca karsilasiyoruz Sair Sagimizda Solumuzda Dinledigimiz muzikte Okudugumuz siirlerde Bitirdigimizi sandigimiz kitaplarda... Yani bolcana..
Boyle cok olunca ister istemez sigara dumani misali siniyor elbiselerimize
benimsemekten kaynaklanıyor galiba şair... uzun süre onunla iç içe yaşayınca alışıyorsunuz... ve hüzünle mutlu olmayı öğreniyorsunuz fark ediyoruz vay ki fark edemeyenlerin haline :))
gittin de bittik mi sandın ruhum ruhuna eş yüzün yüzüme güneşken gittin de bittim mi sandın sevgili…
ki... sen beni unutamazsın rüzgar aldın saçlarımdan istesende kanatsız uçamazsın…
Unutmak öyle kolay değil dersek az olur hiç kolay değil,ne seven unutur,nede sevilen. o minicik yerin bir köşesinde kalır izleri. çokk güzel onurlu dizeler tebrik ediyorum sevgili şairemi ,duygulu zarif yüreğine usta kalemine sağlık başarıların bitimsiz olsun selam sevgimle.
ALLAH RAZI OLSUN SEVGİLİ ŞAİREM!HAMT OLSUN TEK SERMAYEMİZ YÜREĞİMİZ,BURADA BİRER AİLE BİREYİ GİBİ OLDUK HER NE KADAR BİRBİRİMİZİ GÖRMESEKDE ŞAHSEN . O İYİLİK SEN DE ÇÜNKÜ KARŞILIK İNSANCA SEVGİ DOLU GELİYOR.YÜREĞİNE KRAĞI, KIŞ AYAZI DÜŞMESİN İNŞ,YANGINLARDA OLMASIN .SEVGİNİN SICAKLIĞI SARSIN YAŞAMIN BOYU. RABBİME EMANET OL .SEVGİLERİMLE.
siz muhteşem bi insansınız bence şairem...kelimelerine yüreğini katan nadir insanlardansınız...gecenin bu ayazında taaa oralardan ısıttınız ya içimi...Rabbim her türlü dertten sakınsın sizi...Amin...
HOŞ BULDUM SEVGİLİ ŞAİREM !ÇOK HAKLISINZ UÇULMUYOR ELBET İKİ KANATLA OLDUĞU GİBİ AMA HAYAT DEVAM ETTİKÇE DÜŞE KALKA YİNEDE UÇMAYA ÇALIŞILIYOR :(( BAŞARILARIN HEP VAR OLSUN GÜZELLİKLER YOLDAŞIN MUTLULUK YOLUN OLSUN SEVGİMLE.
Hissedilmese bu ıslak dizelerin ne işi vardı bu sayfada.Umurunda olmasa sevdası bir kasap havası çalıp dökerdi tüm dertlerini kıyasıya.Yüreğin yangını,gönülün kırınlığı ,sevginin derinliği,vefasızlığın sitemi ve ifadenin güzelliği...kısacası ne ararsan vardı sevğiye dair şiirde.Kutlarım.
çok teşekkür ederim sevgili şairem...ne kadar güzel ifade etmişsiniz benim onca cümleye sığdırmaya çalıştığımı...sevgiye dair diyerek... çok teşekkür ediyorum...
hüzün şairim...güzel paftalanmış dizeler okudum..umarım siz bizden farklı olupta bir tebessüm hatta kendinizi sıkıp bir kahkaha atabilirsiniz inşallah...her günümüzü sonn gün gibi yaşamalıyız ve hayat hüzün için o kadar kısa ki... saygılarımla...
Ama olmaz ki... Dinlediğim şarkı tam da bu kadar denk gelmez ki... Bir şiirin mısrasına tutundu şuan dinlediğim Tanıdık melodi...
Bu şiire bir şiir düşürmem lazım yüreğimden... Çünkü yüreğimde hissederek okudum, o çok sevdiğim melodi tam denk gelirken, tam düşerken mısralar yüreğimden, kulağıma düştü...
Kırmızı var şiirinde ablacım, ne güzel yakışmış, ne güzel sevmiş seni kırmızı tıpkı benim gibi... Ama sonundaki o koyu ton kırmızı yok mu? Silip süpürmüş gibi tam canlı renklerini kırmızının...
Dudaklardaki yanık kokusu buradan duyuldu Ve sanki veda ediyordu Şiir giderken Eylül'e...
Yüreğine minnet ablacım, Yüreğinden öpüyorum Ne olur solmasın kırmızı rengin...
Bak ben kırmızı bir kedi... Dizelerinden de hüznün de öpüyorum, Çok yakışmış hüznüne...
ahh nevinimmm bilirim bir sen anlarsın sokak lambasının altında üşüyen kedilerin halini... bilirim çözersin yüreğimin dilini yüreğimden konuşur dinlersin beni...
el sürülmemiş hatıran yaprak yaprak açılırken gecenin koynuna biraz t u z biraz u m u t en çokta kırmızı değsin göz pınarlarımıza
gittin de bittik mi sandın ruhum ruhuna eş yüzün yüzüme güneşken gittin de bittim mi sandın sevgili…
olmadı mı sevgili yenildik mi ayrılığın en koyu tonuna ağır mı geldi omuzlarımıza kirazın dalları veremedik mi sırt sırta bulutların kucağında açık mı kaldı ellerimiz duaya o vakit bırak ağzımız kurak dudaklarımız yanık koksun bırakta ayrılıkta anılsın adımız yan yana ve ıslak…
ÇOK DEĞERLİ KALEM VE GÖNÜL DOSTU MERHABALAR ; ŞİİRİN BAŞLIĞI ...ŞAİRİNİN ADI VE ŞİİRİN İÇERİĞİ..KAN VE BARUT KOKUSU MİSALİ HÜZÜN SAĞANAKLARI ÇİSELİYORDU SÖZCÜKLER DİZELRE DİZELER ŞİİRİN TAMAMINA....İMGELER SİHİRBAZ ELİ DEĞMİŞ GİBİ RESİM ÇİZİYOR İNSAN RUHUNA VE DE DUYGULARINA..HER ZAMANKİ GİBİ YİNE ÇOK ÇOK GÜZELDİ..KUTLYORUM EMEĞİ VEDE YÜREĞİ.. KALEMİNİZ DERT GÖRMESİN..SAYGIMLA.
olmadı mı sevgili yenildik mi ayrılığın en koyu tonuna ağır mı geldi omuzlarımıza kirazın dalları veremedik mi sırt sırta bulutların kucağında açık mı kaldı ellerimiz duaya o vakit bırak ağzımız kurak dudaklarımız yanık koksun bırakta ayrılıkta anılsın adımız yan yana ve ıslak…
Şiirin adı ne güzel.İçeriğindeki duyguları da beğeniyle okudum. Kaleminiz ilhamınız var olsun.Sevgiler.
Aşkın gizli öznesi şiirdir esasında
bilene
görebilene
hissedebilene
ve tabi ki yaşayabilene
ne var ki şahit olduk bizde
madalyonun bu tarafına..
teşekkürlerimle ve daimi dileklerimle,
Eyvallah ..