(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
MAH CEMALİN şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
MAH CEMALİN şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Çok güzel bir şiir okudum sevgiye dair Sevilene ait. kutlarım şairimizi, seven yüreğinize sağlık.
Yüreğin sevdiği, sevene güzel aşkı can paresi,sevene özel Alın yazısında, yazılmış kader Sevmek Hak vergisi, ebed ve ezel.
Sevmek hak vergisidir, Haktâalâ ruhu üflerken ruha vermiştir, o sevgi ile çoğalmaları için. sevgi olmasa idi dünya var olamazdı her şey bir müddet sonra yok olurdu. Sevmek. Allâh-ı sevmek. Ana'yı baba'yı kardeşleri, bir zaman tanımazken canına giren canında can paresi olanı sevmek. Vatanı sevmek. Bayrağı, toprağı , milletini, vel hasıl her şeyi sevmek. İnsan fıtratına konmuş bir duygu ebedi ve ezeli sevmek. Sevmek Sevmek. Dünyayı ayakta tutan duygudur sevmek. Selamlar saygılar.
Hocam Afet Hocamdan sonra üzerinde çlıştım ve daha sonra seçki aldı ve uğur böceğide kondu sizlere çok teşekkürlerimi sunuyarum Allah razı olsun nedense çok acemice bir dizi yanılşala asmıştım şiiri... Hocam üzerinde bu kadar temir ettim pasifleyemedimde... O güzel yorumuna yürekten teşekkrler selamlar saygılar...
Değerli dostum siz şiirleriyle bu site de hakettiği yere gelen şiirlerini severek ve takdirle okuduğum bir kaç şairden birisiniz. Yazdığınız her yeni şiir bir öncekinden daha güzel ve anlamlı tebrik ediyorum.
Muhterem üstadım, Cemalettin Bey; Bu nadide gönül sayfanızda Türkü tadında mükemmel bir sevda şiiri okudum. Seçkin kaleminiz ve engin yüreğiniz her daim var olsun. En içten selam ve saygılar.
Sayın arkadaşım,çok güzel ve türkü tadında bir şiirdi. severek ve beğenerek okudum. Sevdiğine bir türlü kavuşamamanın sıkıntısa var şiirin kahramanında .Yollarını gözlüyor,sabırla bekliyor.Eskimeyen bir sevgin kaldı kalbimde diyor.Bütün hatıraların gittiğini ,ama hasretin dinmediğini söylüyor.Bu kaçıncı hasret kaçıncı gidişlerin hayatımdan, şimdi bir kuru gürültü bıraktın ardında , bu kuru gürültüde benim bütün hayatımı zindan etmeğe yetiyor,diyor ve bıkkınlık her tarafını sarmış.boyuna sevgilisini bekliyor.Kahramanın çok üzgün.
Sayın arkadaşım. şiiriniz çok güzel ve çok anlamlıydı.kutlarım.puanım tam. şimdi şiirinize ve yorumumu uygun iki güzel söz ekliyorum.hoşçakalın.
YALNIZLIK ŞİİRİ - ORHAN VELİ KANIK
Bilmezler yalnız yaşamayanlar, Nasıl korku verir sessizlik insana; İnsan nasıl konuşur kendisiyle; Nasıl koşar aynalara, Bir cana hasret, Bilmezler.
Sayfama hoş geldin şeref verdin şiire uğrayıp şiire bıraktığın o çok güzel ve ender nadide yorumunuza yürekten teşekkürler ederim... Selamlar, saygılar... Allah razı olsun yazan ellerin dert görmesin mevlam mutluluğunu daim eylesin...
sağlam olsun aşk yolunda çeklerim efendim noktayı koymuşsunuz aşkta çekler sağlam olmasa sağlıklıda olmaz kutlarım sizi bügüzel şirinizi ve değerli kaleminizi saygılarımla selamlar
Cemalettin Bey sanırım ilk yazdıklarınızdan bu şiir, Zira bu kadar acemi değilsiniz siz, takip ediyorum, Bence bu şiirin üstünde biraz daha çalışıp öyle yayınlayın. Saygıyla efendim.
Hocam yorumunda haklısın asmada aceleci oldum sanırım Sabah Namazı sonrası yazdım bir kere okudum dülttim astım demek ki kaçırdıkşlarım olmuş o açıklayıcı yoruman çok sevindim üzerinde çalışacağım... Selamlar, saygılar...
Seyit Meftuni'nin:"Mah cemalin benzer güneşe aya Baktıkça yüzüne yandırır beni Güneşi söndürür sendeki ziya Gonca güller gibi soldurur beni" koşmasını anımsadım Mah Cemalim'i okurken.Kıyasladım iki koşmmayı.Temalar ortak.Duygu yoğunluğu aynı.Ama anlatım farklı.Mah Cemal'im altı dörtlükten oluşuyor.Tüm dizeler kurallı cümle.Bu da şiirselliği alıp götürüyor.Yeknesaklaştırıyor.Tekdüzelikten kurtarmanın yolu devrik cümleye de yer vermek.Kesik cümleler kullanmak... Tekrarlardan kaçınmak gerek.Sırf uyaklı olsun diye bazı sözcükler seçilmiş gibi geldi bana.Şiirin üzerinde bir hayli çalışılmalı bence.
Mustafa Topaloğlu tarafından 9/30/2012 10:02:58 AM zamanında düzenlenmiştir.
Güzel yorumuna ve güzel uyarıcı yorumun çok teşekkürler ederim... Selamlar saygılar... Sayfama uğramana sevindim bilgilendirmene memun oldum... Selamlar, saygılar...