EDEBİYAT DEFTERİ // akrostiş /// ŞAİRLER BİRLEŞTİE... limizde biriktirdiğimiz unutulmaz sevdaların güzelliğini yansıtıyor bu bilinen mısraların çemberinde ... !!! D... ökülen kelimelerin mızrabında gizli suskun yüreğin derin sularında kaybolan sessizleşen eserlerin zincirinde ... !!! E... lmas kadar değerli her sözcüklerin kırıntısı savrulan hayallerin içinde ağlayan gözlerin sesi var göklerde ... !!! B... urda bırakılan dilden çıkan her özlemlerin seslenişlerin feryatların ağlayışların sitemkarlığı kilitledi hecelere ... !!! İ... stekle sunulan bu eserlerin gözlerimizin kamaştırdığını ağlarken gülmek, gülerken ağlamak gibi bize etki bırakan tek mazilerde ... !!! Y... üreğimizden sesleniyoruz hatıraların can yakıcı olduğunu sözlerimiz her kelimede yara alan sevda kıvılcımları var gözlerimizde ... !!! A... hh fısıldayan anılarımızın sürgününü anlatmak zor olsada efkarlığımızın son nefesini soluduğumuzda işte burda hayat buluyoruz sevgilere ... !!! T... arih yazar belki de tek yer de bir çok nefesin solumasını inceden inceye her bakış sunar yalnızlığın seslenişinde ... !!! D... ert ortağı gibi pekişen söylevlerin heyecanları kaleme alınan sezgilerin bile bu kadar güzel olmasını değerlendiren tek site ’ EDEBİYAT DEFTERİ ’ ... !!! E... n değerli kalemlerin toplandığı her birini birbir okuduğumda keyif aldığım şairlerimi tanıdığım unutulmaz ’ EDEBİYAT DEFTERİ ’ ... !!! F... asıllar söylendi mısraların içinde yaktı belki de bilinmez gözlerdeki yaşı görülmez kalemlerdeki o ’ EDEBİYAT DEFTERİ ’ ... !!! T... akvim yaprakları sıralanmış teker teker yok oluyor sanki anımsamalar kaleme alınan son cümlesi ’ EDEBİYAT DEFTERİ ’ ... !!! E... sir alan UĞUR BÖCEĞİ ’yle şans dağıtan dostlukları pekiştiren gerçekçi edebiyat tutkunları olan tarifi olmayan güvenilir yer ’ EDEBİYAT DEFTERİ ’ ... !!! R... azıyım burada olmaya bu mutluluğu yaşamaya her satırlarda merakla beklediğim yorumların en kıymetlisini verir ’ EDEBİYAT DEFTERİ ’ ... !!! İ... mza atılır yazılan eserlerin altına hatırlanır kim kime neler anlattığı öyle sıradan değildir gözlerde varolan ’ EDEBİYAT DEFTERİ ’ ... !!! 20/09/2012 19:15/perşembe YAZAN: ŞEBNEM ÖRS.. Yaşamın kalitesini düşürüp Boğazını haramla temizleyen, Masumiyet avcılarını Gözlerinden tanırım. Çirkinliklerine bağışıklık kazandıran Hevesli zenginler, Merhametlerini tutkularına gömerken, BEN; Kadere kefenlenmiş olan gençliğin Dağılışını izliyorum, ibretle..............................YAZAN: AĞLAYAN İNSAN Kaç dağ yaktın ateşinle Kaç gönül karartın gözünle Kaç sevda söndürdün nefesinle Kaç yolları bozdun senin ayağınla..............YAZAN: AHMET43 Daha küçüksün büyeyeceksin Hayat kısa olsada öğreneceksin Ayrılığa mahkum olmayı Hayat kısa olsada göreceksin Zalimlerin verdiği zulümleri Bir lokma ekmeğe, Ezilenleri göreceksin Hayat kısa olsada tadacaksın Seveceksin, mutlu olacaksın Yuvan olacak, Yuvanda çocukların olacak Sonra bir yaşayıp ; Ve, binlerce defa öleceksin .................YAZAN: ALAADDİN UYGUN Bir günlük aşk degil bendeki sevda Gülüm ben bir ömür severim seni Hasretim sen oldun gözlerim yolda Gülüm ben bir ömür severim seni................YAZAN: AŞIK TALAT KURTOĞLU Gözleri yamaçların yeşiline boyalı adam Siyah saçların kapatmasın önünü Gör beni, sev beni yeniden demeye geldim Utangaç dudaklarım sen diye inlerken Benim için bu şehirde yeniden öl demeye geldim.........YAZAN: AYVAZIM DENİZ Aşkın çeşitli halleri vardır Sevmek sevilmek özlemek gibi Karşılıksız olan hepsinden zordur Bütün bu hisleri gizlemek gibi .................YAZAN: BEN-BUYUM İhanetin bedeli yoktur Ancak aşkı yaşamak Onu tatmak Dünyadaki kimsesiz Çocuk gibidir Sevdasız dolaşmak Bunalan yaşanan Ağlayıp ağlatan Sen Özleyip bağlatan yine sen Hayat dediğin bu olsa gerek Yarsiz kalan en son gerçek...................YAZAN: BAHATTİN TOMBUL Bahar geldi, katmer katmer gonca gül İşve ile, naz yapıyor bülbüle. Mor menekşe, beyaz lale içinde Pek yakışmış, al kurdele sümbüle...............YAZAN: BANDIRMALI Geceler zor geçer oldu, Sen gönlüme gireli. Bende anlıyamaz oldum inan, Bu bendeki bensizliği. Bir göz gördüm seni merdivenden inerken. Vurdun beni o gün tam derinden. O an dilim tutuldu, Belli ki bu kalp sana vuruldu...............YAZAN: BEKİR ODACI Bir insan düşmüşse kibir seline Burnunu havaya tutar yobazlar Kendini beğenmiş böyle bilene Herkese hiç yoktan çatar yobazlar...............YAZAN: BEKİR AKBULUT Çoğu insan gelip kahır çekerken, Geldim bu dünyadan murat aldım ben. Herkesler cefadan binbir beterken, Çok mutlu oldum hep yaz satır satır.............YAZAN: BESTİKOÇ Bunlara eşek deme ,asla eşek olamaz, Hakarettir sözlerin, bunlar domuz soyudur, Eşek dediğin hayvan beşbinkere zikreder, Hakarettir sözlerin ,bunlar domuz soyudur Yahudinin tohumu yanlış yerde döl verdi Ne idüğü belirsiz, bunlar nereden geldi Kansız domuz dölüne ölü deme leştir leş Bunlar senden değildir uyan artık kürt kardeş!..........YAZAN: CİHAN61 müslümanım dersen yalandır derim kıble olsan namazı terk ederim seninle cennete nasıl giderim sensiz cehennem bu başım üstüne........ YAZAN: CEVDET ALTAY YAŞAM SEN NE GARİPSİN Tarihi evrimi salt kendi özdeşikleriyle harmanlaşır Dünyaya çıplak bir et parçasıyla gözlerini açar Ondan sonra ne olcağını,nelerle barışacağını bilemez Eğer bir kapitalist çocuğu ise yaşayabileceğin kadar yaşar Öyle an olur ki, kimin emeğini yediğini bilemez İçi hep karanlık odaklarla dolu... İşte yaşamın bir örneği.................................DOST46 Eyy şair... Eyy şiir... Bir yürek, bir can ellerini kana bulamadan da öldürülür Şair vurur can evinden şiirle, gözyaşları yerine kan ağlarım Şiirlerine göm bu yüreği , mezarımda kangülleri açsın Şair! yükleme vefasızlığın suçunu şiirlere, boş yere avunma Bu benim şiirim belki de der, bağrımı açarım Yazmasını bilmeyenin, kalemi kırılır taş yüreğimde Kendimi kandırdığım bir masalmış anlayınca Acı bir gülümsemeyle kahrolurum, ona yanarım...................YAZAN: @DAĞÇİÇEĞİ@ Yağmur yağarken ıslanmamak için denize girerim Kar yağdığında ısınmak için karın altındaki karınca umuduna sığınırım İlkbaharda güneşe açmak için ölümü bekleyen insanın pişmanlıklarına saklanırım Sonbaharda sararmamak için kefen bezini düşlerime giydiririm Yaşamaktan yaşlanmamak için yaşanmamış hayal aleminde yaşarım .....................YAZAN: FURED Sen acele etmedinmi be yeğen bu gidişinle Geride bıraktığın yüreklerde alevi bırakmakla Yakmadın mı yürekleri zehir zemberek Hadi yeğen yolun açık olsun mekânın cennet olsun Belki birkaç aya kalmaz bende gelirim… Sadık yeğen…....YAZAN: GEVDAN Ocaklara Köz Düştü En sondan bir evvelki meş’um Haçlı seferi; Kurtuluş savaşında ettiğimiz o cenkti... Aşk ile "Allah Allah" diyen her Türk neferi, Bedrin aslanlarına yemin ederim denkti! ............YAZAN: HALİL ŞAKİR özledim... kasabalı bir martı gönderdim biraz ıslak ve ürkek belkide yorgun gök renkli kurşuni kanatlı kursağında benli özlemlerle kadıköy iskelesine............YAZAN: HASAN ODABAŞI ya sabır diye diye /taş oldum da çatladım yürekte dinamitler /gecelerde patladım hasreti zincir yaptım/özlemleri katladım hergece feryat figan/sevdam diye çagırdım idam mahkumu gibi/kalem olup kırıldım küskün gülüm bağlara/tomurcukken sarıldım dağdan düşen çıg gibi/ peşinde hep dagıldım düşüp dergahlarada/sevdam diye çağırdım ...............HAMİT KARACA Yangın yeri bağrımda, gelmiş kalbin bakımı, Gökyüzünde dolaşır, pembe bulut takımı… Bedenimi sararken, bu sevdanın akımı, __Gözlerinden sevdalım, beni benden alırsın, __Zalim yıllar geçtikçe, yapayalnız kalırsın,............YAZAN: HAKAN KURTARAN ’’ AŞKIN YOLU, DOSTUNYOLU, EN GÜZELİDE RAHMANIN YOLU ’’........YAZAN: HÜSEYİN TOPHAN Bu acı haberler yüreği yakar Babaya silahı, verin ne olur Yürekteki acı nefretle akar Babalara silahı, verin ne olur..............YAZAN: IŞIK MEHMET ALİ Bu bir veda Ağla ağla gözlerim ağla Sevdamın yanına Ayrılığıda yazmış Kader bahtıma Güneş doğmaz artık Kara yazğıma..........................YAZAN: KÜL DÜŞÜNCE Şimdi... Şimdi firarisiyim gündüzün Gecenin karasina boyadım güneşi Aynada ağlayan süretime resital yapıyorum Ve.. yüreğime sürünen acılar taşıyorum ..Şimdi bensiz ..Şimdi benliksiz dolaşıyorum ..Şimdi sensizliği canıma saplıyorum....................YAZAN: KALP-SIZZ KALEMİN KIYISINDA Uçurumun kıyısına götürdü yaşadıklarım. yazdım sadece yazdım yaşadıklarımı . kalemimin kıyısında... Ben uçurumun kıyısındaydım yazdıklarım ise kalemin kıyısındaydı... Gülerim herşeye evet... ama içim kan ağlar......................YAZAN: KSR40 **Öğret bana dünyanda ki aşkı,sen benim dünyamda ki aşka aşık oldun,çünkü aşk benim dünyamda çok güzel,çok özel,sende öğret bana sende ki aşkı,gönüllüyüm öğrenmeye Yürek olmadan aşk oluyorsa öğret bana sana dair ne varsa,ben yüreğimi avutmaya gidiyorum **.........YAZAN: KALP SESİ Lisefen büyüdü yetişti Karıştı mücadele dolu hayata Unutmadı hiçbir zaman Öğretmeni ve onun değerli sözlerini .........YAZAN: LİSETEN Bu günüm derbeder yarın habersiz Çekipte gittin sen neden sebebsiz Ağlarım halime gitmen nedensiz Habersiz gitmene üzüldüm sevdam ......................YAZAN: LAZO Gezgindim , Heybemde umutlarım. Yar, diye diye , Dolaşıyordum yanlış diyarları. Bin dert kenarında , Nefeslenip, Hüzün gölgesinde dinleniyordum........YAZAN: LEB-İ ŞİMA Cananım ,, Yüreğim bomboş sana geldim, Bana bir masal anlat cananım.. Başında sen sonunda ben olayım, Bırak gözyaşlarım aksın dursun Sevinç gözyaşları onlar..cananım Sakın ha umurunda olmasın.. Sana geldim,,, sana cananım.............YAZAN: LESKÜY NARUT SEN GELECEK MİSİN ? Günahım çok olup bedenimin daha fazla yanmaması için, benden günahlarımı beni sevdiğin kadar alabilir misin? Sana doymadığım anlarda yokluğunu hissettirmeyecek bir şey söyleye bilecekmisin? Ardından bakakaldığımda gözyaşlarıma engel olacak bişey gösterebilecekmisin, Ayın yalnızlığı gibi veya güneşin sıcağı gibi, benimde sensizliğimin ötesi varmı sevgili? Rüzgâra söylediğim sözleri sana söylediğimde dayana bilir misin? Yâda o sözlerde ne var diyecek kadar cesaretli misin sevgili? Her duanda ALLAHIM ona selamet ver diyecek kadarda, VEFALI mısın SEVGİLİ?.............................................YAZAN: MUESRA Öyle bir an geldi ki derin bir çığlık attım yokluğunda Kaderimin nârı ile tutuşuyorum satırlarımın ah ucuyla Yar; sen mi oldun yar sen mi oldun bana bu şarkıda hediye Al canım sultanım bu şarkı benden sana hediye….....................YAZAN: MERVE-KİBARGÜL Okula Gel Oku öğrendir, Yüce Resulün sözü. Âlemlere rahmet olan, O kula gel. Eğitim şarttır, budur hayatın özü. Dört yaşında olsan bile, okula gel............ YAZAN: MEROL Gel sen kızma nolur garıp muhtata Kaptırmışsın kendin boş saltanata Hazırla kendini gafıl sonsuz hayata Mahşeri alemde fani zora düşersin.............YAZAN: MUHTAT Gecenin kıvırcık saçlarıydık Ve dağınıktık Yanlış yerlere b/akıyorduk Kabuk bağlamamış yaralar öpüşlerimizden uzaktı Aşka da Ayrılığa da Alışıktık......................................YAZAN: NURETTİN ÖNDER Yüce dağlar dumanından kışından Dermanım yok nasıl aşam başından Sinemde çağlayan gözüm yaşımdan Görki boz bulanık sel bizim eller ............YAZAN: OSMAN AKSOY Ellerindi ellerim Gözlerindi gözlerim Sebepsizdi sevgim Sendin benim en büyük aşkım Kanatlanan kuşlarda aşkımız uçardı Çok çok uzaklarda aşkımız yaşardı Beni seveni bende severim, Sevmeyenide severim,gönül bu sevene karşılık verir sevilen bilmesede sevgiler yaşar Sen martılardaki söz geçiremediğim yarınlarım Neden bu işkenceyi kendine yapıyorsun gülyüzlüm Sadece sev sarıl sevdiğine aşkı yaşa nedensiz niçinsiz duygulara hapset kendini Eri kum tanelerinde kal benimle yalnızca beni yaşa umutlarımızı unutmadan bizi yaşa Giderim istersen bir çığ yangınında kaybolurum sessiz kumsallarda yarınlarımı götürür giderim senden sensizlikten çok uzaklarda beni özlemiyicekmisin Aramıyıcakmı gözlerindeki gözüm geceleri yıldızları görmüyücekmi bakmıyıcakmı bana söyle söyle beni bana söyle bittimi gittimi sensizlikte bir yol limanmı gemide gidiyorum öyleyse bittim ve gittim.......YAZAN: ÖZLEM DEMİRKAYA Şafak kızıl ufka gebe doğum sancısı çeker ışımaz güne.. zifire hapsolur herşey yokluğuna güneş doğarken kor düşer yüreğime hayalin benliğimi boğarken eririm sensizliğe sessizce ağlarım.... ağlarım her gece böyle nefessiz.. yokluğun aşka zülüm zay oldu yaşam beyhude geçti ömrüm..............YAZAN: PARK BENİ Tapmıştın ey gafil dünya malına Kimse duramazdı senin karşında Fakir fukaraydı köle kapında Bir toz misali geçti bak ömrün...........YAZAN: SAMİ ASLAN Aldanma, ben gittim senden diye Sensizlik tanrıdan bana kötü, hediye Aşkla bir gün dön, benim gönlüme Yak gel, tüm geçmişi dön sevdiğine............YAZAN: SUSADIM SANA SÖZMÜDÜR VERDİGİN ZAMAN ALAMADIGIN. ALDIGIN ZAMAN VEREMEDİGİN. SÖZMÜDÜR AŞK. OMU ANLATIR SENİ. AŞK MIDIR VERDİGİN VERDİGİNDE İSTEYEMEDİGİN. GÖZ MÜDÜR HER BAKIŞTA KONUŞAN KNUŞTUGUNDA SUSAMAYAN. SUMUDUR AŞKI ANLATAN ŞEFFAFLIKTAN BAŞKA BİŞEY OLMAYAN. HAYATMIDIR SÖZ VERDİEN. AŞIK EDEN KYITSIZ SEVEN SEVDİREN... ..................YAZAN: ŞÜKRİYE ÜZGÜL Yüreğime bir ağrı saplandı,, boğazımda düğümlü kalan,, özlemleri haykıramadım ben,, daldı ağlayan gözlerim,, bende sildim sensizlikte .................YAZAN: ŞEBNEM ÖRS İçinde Sevda kokusunun, Kızıl tellileri, Dağlanır... Koyunlarda, Dolanır..............YAZAN: ŞAİR-İ SİNEM-İ GÜZEL İlk ‘A’ harfini söyledim, Okuma yazmayı sökmeden önce, Meğerse çok ‘A’ lı, ne cümleler kurmuşum. Diğer harfleri makasla keserdi, eli ile kapatırdı. A yı öğretmek için Mehmet öğretmenim. İsmimde iki olunca H, S ve N derken. Beş harflik ismi mi dört harfle öğrendim Sonra türettim de türettim................................YAZAN: TOPRAĞIMSIN Gözlerinin içindeki, pırıltıyı görüyorum. Kavuştursun Rabbim bizi, sevinelim gündüz gece. Seviyorum seviyorsun, bunu bende biliyorum. Mutluluğu yazalım biz, şiir olsun hece hece................YAZAN: TÜRKMENDAĞLI Gün bitmeden, Gökyüzü kararmadan gel. Yağmurlu bir güne bırakma gelişini. Sonbaharı bekleme, Kuruyan yapraklar düşmeden gel. Aklım başımdan gitmeden Ellerim kalem tutarken gel. Ben hep aynı yerdeyim Hasretle bekliyor gözlerim Ne zaman istersen o zaman gel. Yeter ki gel...................................................YAZAN: ÜMİT AĞACI Gidersen eller duyar söz olur Kırılır dalım solar gülüm güz olur Terk-i diyar bana farz olur Gitme,gitme ne olur. .......................................YAZAN: YÖN Şehitler İçin Ne yürekler yandı Ne acılar dağlandı Ne analar ağladı Ne babalar ağladı Ne evlatlar tabuta yattı Ne eşler, nişanlılar yattı Ne kadar şehitler gitti Ne kadar siviller gitti Bu vatan için Hep bizim için Rahatlığımız için...............YAZAN: YÜKSEL Bir özlem ayazı vuruyor yüzüme Uzamış sakalımı sıvazlıyor rüzgar Her baktığım yerde gülen suretin Özlem asılmış kirpiklerime.......................YAZAN: YA TABE VOLİM Tuzlu sular degmesin yanaklarına Kocaman dag gibi yüregin Ezilmesin kimsenin ayaklarının altında Babalar sert olur tabiyatlarında Ben gelene kadar yanına Dağ gibi ol baba Öpüyürum seni ellerinden Hissettin mi ? BABAM ............YAZAN: 5snlik NOT: SAYGI DEĞER DOSTLARIM.. BU ŞİİRDE TANIDIĞIM HERKES MEVCUTTUR.. BENİ OKUYAN YORUM YAPAN HER ZAMAN YALNIZ BIRAKMAYAN DOSTLARIM....BENDE BİR EDEBİYAT DEFTERİ AKROSTİŞ YAZDIM VE O ŞİİRİN ALTINA BENİ TAKİP EDEN SAYIN ŞAİR ABİMLERİM,, ABLALARIM,, KARDEŞLERİMİN SON PAYLAŞTIKLARI ŞİİRLERİNDEN İLK DÖRT MISRASINI ALARAK ANI OLARAK LİSTEME ATMIŞ BULUNDUM.. BU YÜZDEN BANA KIZAN OLURS ŞİMDİDEN ÖZÜR DİLİYORUM... BEN BU ŞİİRİ YAZARKEN BU SİTEYİ KURMUŞ OLAN SAYIN: ANISIN RUMUZLU KURUCUMUZADA TEŞEKKÜR ETMEK İSTERİM... BENİM İÇİN DEĞERLİ OLAN SİZLERSİNİZ... VE BENDE KOCAMAN YÜREĞİMLE SİZLERE BÖYLE BİR HEDİYE VERMEK İSTEDİM... VARLIĞINIZ İÇİN ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM... BU ŞİİR TÜM EDEBİYAT DETTERİ ÜYELERİNE GELSİN... DOSTLUKLAR BAKİDİR... ALFABEYE GÖRE SIRALADIM ŞAİRLERİMİZİ =) UMARUM MUTLU OLURSUNUZ. |