DâhiDâhi Anlamını yitirmiş acı misalidir bu eski yansı duyarsa aynalar görüntüsünün geçmiş zamandaki izini kırılır ki ayna lanet ederek gider durağan olanın beyninde somutu olmaz ki tülsünün -olursa eski zaman geleneği- tüm yeniklerin savunduğu psikolojiyi aslında o var etmişti (sahiplendiği ve yaşadığı ve yaşamak zorunda kaldığı ruh hali.yaşamadığı anları bile savunma kaprisi.ki bilmez yaşadığı anı.uzuvlarının çelişmesi,hiçbir zaman uzandığı şeyi alamaması.belki biraz varoluş biraz yokoluş olayı.nerde varolup nerde yok olması gerektiğini bilmemesi,kendini yaşama yakıştıramaması.kendi bedeninde bir ermişlik budalası) çekilmiş bir yaşantı: kendi geniş alanından hiç bir gerçeğe bandıramadığı kederi sıradan biri gibi yaşamak korkusu sardığında artık sıradandı... kimse çekemezdi gerçi genetiğinin aykırılığını sevdaya karşı asi birine yüklenen bütün bir kabile geleneği onu ancak anlaşılmaz ve kötümser gösterebilirdi yaşadığı özgüle has baladın bu son çırpınması biraz doğu bir adım kıble boylamı-işte o zaman çıkacaktı ufkunun yanıbaşındalığı ve gözlerini kısmaktan vazgeçtiği an daha iyi görecektir bir adım ötesini- ufka soğukkanlı gözlerle bakmayı öğrenmedikçe göremeyecektir ayaklarının dibinde biten goncayı yüreğinin büyüklüğüne eğildikçe sırtında beliriveren hörgüçü taşımak zorunda kaldı formülize ettiğinden dolayı küçük sandığı evreninde deve oldu ama reddetti türüne has ayrıcalığı örneğin vakarı belki de dâhi idi adımlarından anlaşılabiliyor ne kadar ne olduğu susmuş bir yalnızdır görülebilen bedeninin ufuklarında yaşasa da sussa da toplumsallığa dair bir şey var onda baharı çoğul da yaşayabilir mesela gözünde ancak çöle benzeyen karanlık odasında gördüğü rüyalarında belirir ölüm ölüm masalı evreni gibi kurgu ufku gibi yanıbaşında gözlerini kısıp ufka bakarken burnunun dibindeki goncayı ezmiştir kendisi atalarının dininin vâdettiği cenetti reddetti o bununla övünse de yanar durur onun teninde Bumblowskinin olasılık cehennemi belki de dâhi idi hükmü geçmiş günahları yaşamışlığından muzdarip bir müçtehit muğlaklığına tansık kovulma hatırına yaşadığını bilen bir homo sapiens cenini biyolojisinden artan toplumsallığı biraz geçkin bir antik yunan sevgisi ya için yahut kalkıp gidin, misafirperverliği öylecelik ilmine mahir idi belki de dâhi idi |