Biçem, Bakışsal (kontemplativ?aceba: tefekkür veya derin ndüşünme mi) Sözcelem Gösterge Nitem Koyutlayabilir Üzünce Uyuşum Savaşım Başarım İnsansal
Yazdığın bir kitabını, hiç anlamadım Prof Çünkü dil bakımından boş kafanın içi kof
Ana-dili oruspu, ettin okumuş deyyus Kültürlüyüm diye de hiç konuşma sus
Hakikaten Türk isen tahrip etme dilimi Onsuz hiç kuramazsın, kültür ile bilimi
Bir de ,Prof’ olmuşsun, acırım sana, yazık Yaptığın bu şeneat bu halka, bu dile kazık
Bâki korumak için, bu muhteşem lisânı Uğruna veririm ben, bin can ile cânânı
Not: Felsefeyle ilgili bir kitap aldım. Hayatımda en sıkıldığım kitap oldu. Dilin içine etmiş yazar. Adam kendine göre bir Türkçe yaratmış. Almanya’da doktora yapmış; fakat tercüme ettiği yerler anlamca ve mantık açısından çok yanlış. Kitap iki tane Arapça-Farsça kelime gördüm. Hâlbuki bir dildeki kelimeleri kullanabilirdi. Kendi dilini bilmeyen bir insan başka bir ülkenin dilini anlaması ve onu kendi kültürüne aktarması çok zor. Bu zât-ı câhil, Türki’yenin en iyi üniversitesinde hoca. Kitabını kargoyla bulunduğu üniversiteye göndermek en uygunu.
Yukarıdaki kelimeler kitaptan alınmıştır.
S / ÂYE (19:45) 24 Temmuz 2012 / İnönü / ESkişehir
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ORUSPU ETTİN şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ORUSPU ETTİN şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Çok yerinde bir tespitte bulunmuşsunız.Tanzimat döneminden beri ülkemizim kanayan yarasına parmak basmışsınız.Aydın,modern olmanın yolu Batıya ayak uydurmaktan geçer.Güzelim dilimizi,kültürümüzü bırakıp aleme özenmişiz,onlar gibi giyinelim,yaşayalım derken kimi zaman gülünecek kimi zamam da ağlanacak hale düşmüşüz.Dilimize,kütrürümüze sahip çıkıp koruyabilmel için önce kültürümüzü,dilimizi,benliğimizi tanımamız,öğrenmemiz gerekiyor.Yoksa dil kulumunun başına profesör olarak geçip,Öz Türkçe kullanma adına ''İstiklal Marşımız'yerime''ulusal düttürü''gibi akla hayale sığmayacak bir kelimeyi yakıştırmazlardı.Kimse bu gibi kelimelere ses çıkartmadı,olmadık eylemlere katıldılar ama dilimize,kültürümüze sıra gelince kimse üstüne alınmadı.Sanatçı sayılıp yerlere göklere sığdırılamayan bir genç hanıma ''Neşet Ertaş'ı dinler misin diye sorulunca:''Kim o,tanımıyorum ama her kimse bana sordunuz ya benim sayemde artık tanınır''dite hendine pay çıkarmıştı.Neşet Eryaş kendine yakışan cevabı verip Anadolu insanının iç dünyasını,gmnlünün zenginliğini göstermişti.
Bu yorumunuzdan şahsen çok şey öğrendim. Bu şiiri okuyanlarda mutlaka bilgi sahibi olacaktır.
Dil yönünden zengin bir milletin, dil bakımından fakirleşmesi akla ve mantığa çok ters bir şey. İnsanlar çok malı seviniyorsa, çok zengin bir dilim var diye neden gurur duymuyor: Bunun nedeni gali akli hastalık ve ruhsal bozulmadır.
Yorumunuza çok teşekkür ediyorum. Hayırlı ramazanlar
:))) Sana ne desem az vallahi nasıl güzel anlatmışsın ya o kitabı okumak gerçekten zaman kaybı bende çeviri yapan biri olarak çok şaşırdım sanırım kendi lügatını yaratmaya çalışmış bu prof hayal dünyası geniş biri sanırım bu kadar kelime uydurmak da kolay olmasa gerek :))) biliyor musun bu profun şiirini okumasını çok isterdim ne diyeyim sen harikasın
ŞAİRİM ASLINDA SANA BİR RESİM VERMEK İSTERDİM,BU TÜR BEŞERİLER O KADAR ÇOKKİ KENDİLERİNİ BİR BOK SANIYORLAR,ASLINDA KANIYORLAR ,AMA ASALAK ADAM ALMIŞ KART VİZİTİ CAKA SATIYOR,BİLMİYORKİ KENDİ DİBE BATIYOR.RESMİN ANA TOMİSİ BİR EŞEK VE DEKAN..DEKANIN ŞAPKASINDA EŞEĞİN KUYRUĞUNA BENZEYEN BİRDE PÜSKÜL VAR...EŞEK BUNU GÖRÜYOR BÖN BÖN ONA BAKIYOR.DEKAN İŞİN FARKIN DİYOR'Kİ EŞEĞE HİTABEN NE BAKIYORSUN.? ODA ŞÖYLE İMA EDİYOR BEN'Mİ YANLIŞ GÖRÜYORUM ACABA BEN'İM KUYRUĞUMUN AYNISI..!! İŞTE ZATEN BU ZEVATLAR GETİRMEDİMİ İNSANLIĞI İFLASIN EŞİĞİNE. EŞEKLER BİLE ONLARDAN MEDENİ.
batu_41 tarafından 7/25/2012 11:01:29 AM zamanında düzenlenmiştir.