(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
GÜLÜ SOR KÜL ERBABINDAN şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
GÜLÜ SOR KÜL ERBABINDAN şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Akılda kalıcı Ve akıcı duygulara hitap eden bir şiir okudum güzel Ve değişik bence. Devam efendim . Kaleminize sağlık. Ve aşk tehlike demek .. Sevgiler Ve SaygılarımLA
leb-i şima tarafından 7/18/2012 11:30:00 PM zamanında düzenlenmiştir.
Darılmayınız, kızmadım. Yalnızca yorumu yazmakta acele ettiğinizin farkındaydım.Artniyetiniz de yoktu; o karakterde birisi değilsiniz.
Size ancak şunları açıklamak isterim: Söylenişi dile kolay gibi gelen yalın ifadeler âşık geleneğinde pek de kolay değildir. Bunları yazabilmek yanma dediğimiz bir sürecin yaşanmış olmasını şart koşar. Halk edebiyatımızın son dönem anonim şairlerinden Aşık Veysel Şatıroğlu'nda bu lirik ifadlenmelere rastlıyoruz. Örneğin yol şiiri;
Uzun ince bir yoldayım Gidiyorujm gündüz gece Bilmiyorum ne haldeyim Gidiyorum gündüz gece
Dünyaya geldiğim anda Yürüdüm hayli zamanda İki kapılı bir handa Gidiyorum gündüz gece
Dile kolay gibi bu söylem dillere destan br türkü olma özelliğini Veysel şiirinin, yalın akıcı lirik oluşuna ve tasavvuf felsefesine borçludur.
Bu yıllar süren acıların gönül dediğimiz dimağı yakmasıyla ve közün küle külün yine güle dönmesiyle kazanılan çok zorlu bir süreçtir. Bu yolda aşkla yürümeye adamışım yüreğimi, bakalım neresine varacağız yolun?
beni yanlış anladınız farkına vardım ama belirtmek Istediğim o değildi.akılda kalıcı , duygulara rahat hitap eden demek istemiştim. Özür dilerim düzeltiyorum o zaman.