NAFİ ÇAĞLAR'A ŞİİRLER
NAFİ ÇAĞLAR’A ŞİİRLER
DOSTUM NAFİ Bir şair dostum vardı, adı Nafi, Her müşkülatı ederdi telafi, Ekmeğinin tuzu yok, benim gibi, Neslinin son örneği desek, kafi… “Bey” ilan etmişti, o’nu Kızıklar, Dershane, tıp merkezinde tuzaklar, Anası nazar boncuğu takmamış, Türkmen başkan, o’nu her an kazıklar… Fizikten kaybeder, güya Fizikçi, Dernek kurar, o’na derler “tüzükçü” Öğretmen olmuş ta, adam olamamış (!) Ona buna, aş, iş sağlar, azıkçı… Kaderimiz bir, dertler dizi dizi, Sözde dostlar, yaktılar ikimizi, Tarım Bakanı’na name yolladık, “Kelaynak misali koruyun bizi” Mehmet Demir ATMALI 13 Eylül 2003 / Gaziantep REİSİM Beysiz kaldı o Kızık Elleri, Öksüz kaldı bu Cerit köyleri, Mahmat arzuluyor şimdi seni, Gel de halimizi gör reisim … Köyleri hep gezdin karış karış, Eğitimde başlattın bir yarış, Herkes anlamıştı seni yanlış, Gerçeği gördüler gel reisim… Durmadan “eğitim, sağlık” dedin, Köylerimize çok emek verdin, İnsanımıza “değer” verdirdin, Şimdi değerimiz yok reisim… Hastahane açtın bizim için, Dershane açtın hepimiz için, Hani kim ne yaptı senin için, Sen, hep bizi düşündün reisim… Saymakla bitmez ki hizmetlerin, Uğradığın o hezimetlerin, Boşa gitmez ki bu emeklerin, Seni her gün beklerim… Reisim… Mesut BOZKURT 30 Aralık 2004 Perş. Şehitkamil/ Gaziantep SENSİN Söyle Antep’e kıymetini bilsin… Antep güzel ise, sebebi sensin, Nice hayat dolu şehr-i alemde, Antep sultan ise, tacı sensin… Deniz ŞAHİN 28 Eylül 2006 Üsküdar/İstanbul NAFİ HOCA’YA Musabeğliler* ki coşuyor, Hep bir ileriye koşuyor, Nafiz Hoca da konuşuyor, Bize alkışlamak düşüyor… Kilis’teki yüce dağlara, Musabeğli’de ki bağlara, Bakın bizlere neler diyor, Kulak verin Nafi Çağlar’a… Ali DAĞCI 22 Ekim 2006 Şahinbey/G.Antep * Musabeğli ; Kilis’in ilçesi. YÜREKLİ HOCAM Neden bu kadar yüreklisin? Ayağına kurşun sıksalar! Fark etmez diyip geçersin, İstanbul’u yakıp yıksalar, sen yine aynı sensin… Alper GÖK 27 Eylül 2009 Pazar Küçükçekmece/İstanbul ZMDTML.2008-2009 / 9-C GÖNLÜME SIĞMAZ Bana gönlünde yer aç dediler; Ben olmaz dedim... Nafi Çağlar dediler! Ben gönlüme sığmaz dedim! .. Selim TEZEL 1 kasım 2009 Pazar 22:44 ZMDTML. 9-C / Beşyol Küçükçekmece / İstanbul ÖĞRET SEN DE Hey hocam öğret sen de, Şu bilgileri öğret mene... İhtiyacım var, öğret sen de, Yarar var, öğret mende... Edebiyat, tarih, fizik, Öğret bana matematik, Saydır bana ritmik ritmik, Yarar var öğret mende... 25 Kasım 2009 Çarş.15:40 Güneşli/ Bağcılar/ İstanbul Gazi Lisesi 9-D Sınfı (N.Ç.’den uyarlama...) HOCAMIZ NÇ’YE Nasılsa Çalıkuşu Feride, Aynen öyleydi bizim Nafi’de... Fark gözetmeden aramızda, İnatla yürüdü Mustafa Kemal’in yolunda... Çağlar boyu konuşulacak bir destan yazıyordu aslında, Asla inanmadı o, kılıcın kalemden keskin olduğuna, Gazi Lisesi’nin Fizikçisi ; Laleler nasıl Osmanlı’nın simgesiyse, Artık N.Ç.de fiziğin simgesidir yüreğimizde, Rotamızı çevirdik, bundan böyle " N.Ç. tarzı " fiziğe... Hocam ! Hep siz mi bize ithafen şiirler söylersiniz... Ya bu sefer de biz sie söyleyelim dedik. Umarım beğenirsiniz = ) Sizi; bir öğretmen, akraba ve bir Gaziantepli olarak çok seviyoruz... Merve ÖNAL Bağcılar Gazi Lisesi 10 A sınıfı öğrencisi 5 Aralık 2011 Pt. NAFİ Neler çektirdin ah bana, Ah vah dedim hep sana, Fayda etmedi ne çare, İllallah ettim hep sana... Kader YAMAN Bağcılar Gazi Lisesi 9-L / 468 28 Şubat 2012 Güneşli OLMASAYDI KEŞKE Kalbim kırıldı, asla barışmaz. Toplasan parçaları bir daha yapışmaz. Olmasaydı keşke kırgınlık böyle. Sevginin yanına küslük yakışmaz. Kübra AKARSU Bağcılar Gazi Lisesi 11-A sınıfı 720 NAFİ HOCAMIZ Beraber geçti sizinle iki yılımız. Anlattın, öğrendik, nasılmış ecdadımız. Taşırız sizi ayrılsak ta yüreğimizde, Unutmayın hocam, var bizim farkımız… Rengarenk geçen öğrencilimizde, Nadir öğretmenler kaldı kalbimizde, Ah çekip, hep hatırlarız elbet, Fesatlık olmaz, asla sevgimizde… İsterdik ayrılmamak, ama elden ne gelir, Zaten ayrılsak ta, sevilen yine sevilir. Tarih öğrendik, fizik öğrendik, en önemlisi “ahlak” Çatsa da sene sonu kıymetiniz bilinir… 31 Mart 2011 Perşembe 11:11 Bağcılar Gazi Lisesi 12 Fen A adına Kübra AKARSU ÇATIM ALTINDA Bu çok mutluyum, ev sahibiyim, Sanki düğün bayram yapar gibiyim. Sebebini size şöyle söyleyeyim, Canları topladım çatım altında… Kimden başlayayım, nasıl sayayım, Usulünce bir sıraya koyayım, Adını bilmem ya , abla diyeyim, Canları topladım çatım altında… Muğla’dan tek geldi Orhan adaşım, En genç, Antalya’dan recep gardaşım, Bu gün dostlarımla çevrili başım, Canları topladım çatım altında… Gene Antalya’dan elinde işle, Smail abi var, dik duran başla, Başkanlar başkanı Mustafa Kuş’la, Canları topladım çatım altında… Doru at misali hırçındır huyu, Antep’in yiğidi Mahmatlı boyu, Nafi gelip şenlendirince köyü, Canları tanıdım çatım altında… Geçi gibi yermiş bulduğu otu, Tadına bakmayla bağlamış eti, Maskot yapıp Anamaslı Mehmet’i, Canları topladım çatım altında… Azgın dalgaların kuytu körfezi, Bestami var hepimizin merkezi, Biriktirip getirince herkesi, Canları topladım çatım altında… Başsız beden mi olur, başımız hani? Şen olsun düğünüm Aşık Feymani, Kendi yok, selamı avuttu beni, Canları topladım çatım altında… Al gayri sazı da efkarı dağıt, İster türkü söyle, istersen ağıt, Adanalı Aşık Gül Ahmet Yiğit, Canları topladım çatım altında… Belki biraz uzattım ömrünü, Hoş ederek bu garibin gönlünü, Sayamadığım misafirlerin tümünü, Canları topladım çatım altında… Orhan KARABACAK 21 Haziran 2012 Perşembe Saçıkara/Kadınhanı/Konya BİR ŞAHBAZ TANIDIM Doru at misali hırçındır huyu, Hiç kaçırmaz, sever şöleni, toyu, Güney’in yiğidi Mahmatlı soyu, Bir şahbaz tanıdım Antep Eli’nden… Bakışları kılıç, bağrı ise kalkan, Özü ateş kaynar, yüreği volkan, Ağzı alev saçar vatanım derken, Bir şahbaz tanıdım Antep Eli’nden… Ömer gibi heybetlidir duruşu, Ali gibi güçlü yapar vuruşu, Sanki Bekir gibi güven verişi, Bir şahbaz tanıdım Antep Eli’nden… Bütün canlı gibi çekmiş aslına, Layık evlat olmuş kendi nesline, Ezan ile Nafi denmiş ismine, Bir şahbaz tanıdım Antep Eli’nden… Orhan KARABACAK 27 Haziran 2012 Çarş. Saçıkara/Kadınhanı/Konya ANTEP ELİ’NDEN Doru at misali hırçındır huyu, Hiç kaçırmaz, sever şöleni, toyu, Güney’in yiğidi Mahmatlı soyu, Bir şahbaz tanıdım Antep Eli’nden… Bakışları kılıç, bağrı ise kalkan, Özü ateş kaynar, yüreği volkan, Ağzı alev saçar vatanım derken, Bir şahbaz tanıdım Antep Eli’nden… Ömer gibi heybetlidir duruşu, Ali gibi güçlü yapar vuruşu, Sanki Bekir gibi güven verişi, Bir şahbaz tanıdım Antep Eli’nden… Bütün canlı gibi çekmiş aslına, Layık evlat olmuş kendi nesline, Ezan ile Nafi denmiş ismine, Bir şahbaz tanıdım Antep Eli’nden… Antep de yıllarca ocak yaktı Bu yola vatan millet diye cıktı Ülkü adlı gelin icin cile cekti Bir şahbaz tanıdım Antep Eli’nden Bestami’yim Türk’e sevdalı, Nafi’de vatana çok faydalı, Bu yazdığım az bile olmalı, Bir şahbaz tanıdım Antep Eli’nden… Bestami ERDEM 7 Temmuz 2012 Ct. Toprakkale/OSMANİYE ( Orhan Karabacak’tan uyarlama ) NAFİ ÇAĞLAR Dostuma Kaşları çatıktır selvidir boyu, Yörük - Türkmen, Oğuz - Mahmatlı soyu, Sözünü hiç sakınmaz, merttir huyu, Bir yiğit tanıdım Antep Eli’nden… Şölenlere şeref verir beklenir, Bey- efendidir, cemaate eklenir, O da gelince sohbetler denklenir, Bir yiğit tanıdım Yavuz Eli’nden… Yiğittir, merttir hiç satmaz dostunu, Üzerine almaz çakal postunu, Tepkisi büyüktür, hele sustu mu, Bir yiğit tanıdım Mahmat Eli’nden… Dostuna pamuk, düşmana çeliktir, Saf Türk’tür, Oğuz Boyu’ndan geliktir. Aslı-nesli Yörük oğlu yörüktür, Bir yiğit tanıdım Oğuz Eli’nden… Oğuz boyudur, Mahmatlı soyundan, Eğilmez çeliktir, dönmez huyundan, Hayvanları kıl keçi ve koyundan, Bir yiğit tanıdım Antep Eli’nden… Kuş der ; Nafi Mahmatlı’nın başıdır. Yörük-Türkmen’in silahıdır, taşıdır. Delikanlıdır, liderlik yaşıdır, Bir yiğit tanıdım Yavuz Eli’nden… Mustafa Kuş davetine gelecek, Kurultayda alem bizi görecek, Soysuz, Yörük-Türkmeni ne bilecek, Bir yiğit tanıdım Mahmat Eli’nden… Musatafa KUŞ 07.07.2012 Ct. 14:34 Serik / ANTALYA HOCAMDAN SELAM GELDİ Sevgili hocamdan bir selam geldi. Selamı şiirle yazıp göndermiş. Kederli şu yüzüm görünce güldü. Sevgisin yürekten süzüp göndermiş. Çoktandır yoğudu görmezdi bizi. Kimbilir nereleri gezip göndermiş Nasıl oldu bugün ilişti gözü. Dostluğun sırrını çözüp göndermiş. İl il gezer iken düşüp ormana Herhal bu şiiri yazıp göndermiş. Cevabı görenler derler Orhan’a Bu da bu şiiri kızıp gödermiş. Orhan KARABACAK 8 Temmuz 2012 Pazar Saçıkara/Kadınhanı/Konya BATUR NAFİ ÇAĞLAR Selamım var Nafi Batur Çaglar’a, Dizeler yazmış bizim oralara, Isparta nın Yalvaç Kaşıkara’ya, Ömrüne ömür derim de Mevla’ya… Bir gün koyacagım Enteb’i de sıraya, Tarihini anlat bu garip fukaraya, Şiirler yazalım Entebli kahramanlara, Selamım olsun Nafi Batur Çaglar agaya, Kaşıkaralı Nail BÜYÜKSARI 13 Temmuz 2012 Cuma 12:00 Küçükçekmece / İstanbul BİZİM NAFİ Başkadır bizim Nafi. Derdim var, senliğim var toy’um var demek kafi. Hemen koşar gelir, Memik Ağa oğlu Nafi .. Huylarını Memik Ağa’dan mı, almış sahi.? Allah rahmet eylesin, Memik Ağa’da iyi adammış sahi Baksanıza, soyuna, Milletine sahip çıkıyor bizim Nafi.. Sözüne güvenilir, özüne inanılır, bir dosttur bizim Nafi Mazlumlara yufka yürekli, düşmanlara eli sopalı sürekli Nafi’de toplamış sanki, sanki atalarım, Ona baktıkça sanki Oğuz Kağan’a, Mustafa Kemal’e bakarım Hep Milleti içindir çabası, hep yoluna taş koyarlar oda cabası. Asla vazgeçmez yolundan, işte böyle yiğittir BİZİM NAFİ… Recep ÖZDEMİR 25 temmuz 2012 Çarşamba Antalya NAFİSTAN Her söze vardır cevabı, Öğrettikçe artıyor sevabı, O engin bilgisiyle, Bir de yazmış şiir kitabı... Sadece Fizilçi değil o zat-ı mehterem, Yerini tutamaz ne Aslı ne Kerem, Bize yoldaşlık eder her dem. Ondan eksik olmaz ne ahlak ne erdem... .............................. ........................ ............... ..... Dersen bana Nafi’yi tarif et. On parmağında yirmi mağrifet. Boylu poslu, yürüyüşünde asalet, Endamı kadar sözlerinde zerafet... ( Bu şiir burada biter, Nafi şanı yürür gider, Bundan sonra sözlü notu, 84 ’ten 5 düşer...) istanbul Bağcılar İbni Sina Anadolu Lisesi 9 / B Sınıfı adına Emin Ceyhun SEZDİ 30 Aralık 2013 P.Tesi N.Ç. Her denklemi kendine bağlar. O’nun dersine girmeyen ağlar. Karşısında duramaz dağlar. O’nun adı Nafi ÇAĞLAR... istanbul Bağcılar İbni Sina Anadolu Lisesi 9 / A Sınıfı adına Şule AK İrem KAHRAMAN 8 Ocak 2014 Çarş. Sevgili Nafi Çağlar Hocamıza... Gaziantepte doğdu bir ışıltı, bir lider Olacaktı ülkeye bir öğretmen bir lider Yön verecek Türkiye’ye eğitecek öğrenciler Eyy Nafi Çağlar!.. Sana sonsuz sevgiler Selam olsun yörüklere selam olsun Antep’e Ayrı ayrı şükranız milletine, Gazi’ne Verdin bize bir Çınar, yörük Nafi gibi Başka çağlayan yok, onun çağladığı gibi.... Ferhat EKİNCİ İbni Sina Anadolu Lisesi Bağcılar/İstanbul NAFİ’MİZ Çıkageldi aniden Nafi’miz, Hun’dan altın kalpli hazinemiz, Öğüt verdi dinledik hepimiz, Şu an onadır methimiz, En büyük sevgimiz... Mertcan ŞEN İbni Sina Anadolu Lisesi 10/D - 374 Bağcılar / İstanbul 11.03.2016 Saat ; 11;00 FİZİK ve NAFİ ÇAĞLAR Ne demek fiziği sevmiyorum!!! Antepli Fizikçi!yi tanımamışsın demek ki; Fiziğin babası derler O!na, İki saat dinle bilgin olmazsan yuh sana N.Ç.’nin öğrencisi... Çözer, teker teker soruları. Atar, çalışkan öğrenciye artıları. Ğ (yumuşak g) bozar akrostiji, Lakin buna değer 10 B’nin ders dinleyişi. Ayrılmaz bir bütündür; Fizik ve Nafi Çağlar. Rüyalarımda olmazlar, bir (Nafi Çağlar) , bütün hocalar... Gül Nihal POLAT Sefaköy Anadolu Lisesi 10 B sınıfı 251 K.Çekmece / İstanbul DENKLEM Hocam bu ne böyle? Denklemi yazmadık diye, Kırmışsınız puan. Üzüntülüyüz her an... Denklem yazmadık ama, Sonucu bulduk. Var 5,6 doğrumuz, Ben ise Onur’nuz... Ne olacak halimiz? Yıllık ödeve mi kaldı çaremiz? Özenerek yaptım zaten, İnşallah beğenirsiniz aynen.ç. Onur Sercan YILMAZ Sefaköy Anadolu Lisesi 10 / F - 414 20.04.2016 N.Ç’nin FİZİK DERSİ Ne olmuş derste bize, Anlamamışız üstüne bir de, Fizikçi Nafi Çağlar neçe anlatmış bize, İncelersek soruyu anlarmışız bir de... Çan sesi gibi çalar zil sesi, Anlatımınıza doyamazdı 10 F’den bir kişi, Güler eğlenirdik her derste, Laylom yapardık hep birlikte, Anılar dolu koskoca bir sene, Rahat işlemesek te hep güzeldi Fizik dersi sizinle... Beyza KARKIN.ç Sefaköy Anadolu Lisesi - 10 F Sınıfı – Nu: 396 Küçükçekmece/ İstanbul - 22 Nisan 2016 11:55 NAFİ ÇAĞLAR Nice öğretmenler gördük bu okulda. Anlayışlı, hoşgörülü, merhametli değillerdi. Fiziği sevdiren hoca oldun sen bu okulda. İyi ki geldin, hoş geldin, sefa geldin. Çok çalışkan öğrenciler değiliz belki, Ama senin gibi adamı üzecek kadar bencil değiliz. Gayretle azimle her gün çalışırız, Letafet dolu hocamızı üzmemek için öalışıyoruz. Adamsın sen hey Antepli Nafi Çağlar, Rica etsek yükseltir misiniz sözlü notlarını? BERKAY BOR Sefaköy Anadolu Lisesi 10 / F - 421 2015-2016 E.Ö.Y. KALBİMİN ANTEPLİSİ Nasılsınız hocam Allah’a şükür ben de iyiyim. Fırtına fırtına fırtına, İnsan kurban olsun sana... Çok seviyorum seni, Adamın dibi. Ğ ile başlayan kesme yok, Laleler açar sizin yolunuzda, Allah katına yaklaşır her adımda, Rahat ol sen Nafi Çağlar, bu çocuklar ardından hep ağlar... OKTAY BULUT Sefaköy Anadolu Lisesi 10 / B - 244 2015-2016 E.Ö.Y. ANTEP’İN GÜLÜ Nafi’de sözler kafi, unutulmaz sözünüz, Adamlıktır sizin unvanınız. Fuzuli favori adamınız, İlimse konu; her şeyi yaparsınız... Çağırır durur bizi o güzel gönlünüz, Adamlıkta ideolumsünüz, Ğ gibi bulunmaz eşiniz, Laflarınızla yüreğimize işlediniz, Antep’te herkesi tek geçer isminiz, Razı olsun sizden Allah, iyi ki bizim derstesiniz. Eyüp Bahadır KURNAZ Sefaköy Anadolu Lisesi 10/B - 242 04.01.2016 NASIL ANLAMAM Nasıl anlamam senin anlatışınla, Anladım konuları, soruları yapışınla, Filozof halt etmiş senin yanında, İlim senden sorulur gerisi palavra... Çağın en büyük doğabilimcisisin. Anlatamam seni kelimelerle, çünkü çok değerlisin. Gaziantep için çok özelsin, Lügatım yetersizdir seni anlatmaya bilirsin. Artık geçti kötü günler, derslerimiz çok zevkli, Rahattır her günümüz NÇ’li... BERKAY BOR Sefaköy Anadolu Lisesi 10 / F - 421 15 Kasım 2017 / Küçükçekmece 27 N.Ç. Nadide bulunur böylesi, Adamın dibidir kendisi, Federaller görse imrenir, İşinde usta tek kişi. Çok sevilir kendisi, Alkışlanır şivesi, Ğ değil, Gaziantep’in "G"si, Lideridir Fen Bilimleri, Ayakta uyutur cahilliği, Resmen bilimi adamı kendisi Canan EROĞLU Sefaköy Anadolu Lisesi 12-D sınıfı Nu.500 24 Kasım 2017 C.09:10 NAFİ ÇAĞLAR’LAR TÜKENMEZ Anlarım senin şiielrini, Neyleyim, sevmişim seni. Tufan kopartır sevgimin sesi. En büyük sensin Antep’in Nafi’si. Paha biçilmezsin bu Dünya’da, İnsanlığın yanındasın, her yerde her anda. Ne olursa olsun, adın kazındı, artık hafızalarda!.. Gayen,doğabilimini öğretmektir senin, Ülken için hayırlı öğrenciler yetiştirişin, Letafet dolusun, bizleri eğlendirirsin, Üslubunla göz doldurur, beğenilirsin. Saf Türkçe’yi kullanan tek sensin. Üstüne koyarak mesleğinde ilerlersin, Nasıl sevmeyiz seni, en has öğretmensin… Saygımız sonsuzdur sana, Eserlerin söylenmeli her bir ağızda, Nafi Çağlar’lar tükenmez bu vatanda… Berkay BOR Sefaköy Anadolu Lisesi 12/A 29 Aralık 2017 NAFİ ÇAĞLAR HOCA’YA Ey Türk Oğlu Yaşasın Diye Nesli, Huzur İçinde Bir Vatanda Toprağın Bağrında Kefensiz Yatanlar Var Bir Hilal Uğruna Şehit Düşüp Mezarı Belirsiz Yatanlar Var Anasından Ayrı Atasından Ayrı Yollar Aşıp Ömründen Geçenler Var Dün Birileri Bedeller Ödedi Vatan İçin Sen Ne Yapıyorsun Mezarda Kefensiz Yatan Atan İçin Sende Borçlusun Beşikte Beleli Yatan İçin Çalışacaksın Ey Türk Oğlu Huzur İçinde Yaşasın Diye Neslin Özgür Ve Hür Bir Vatan İçin. Davasızlar Bilmez Seni, Hor Görüp Sevmez Seni, Yıldırmasın Bunlar Seni Turan Yolu Bekler Seni İlham Aldığın Atan Senin Nafi Çağlar hocaya Mehmet YAVUZ 17 Mart 2018 Ct.01:17 Levent / İstanbul GÜLE GÜLE NAFİ Gaus Yasası’nı anlatmadın bize, Üzülme, çıkmaz bizce de AYT’de. Lyman,Paschen, Balmer ışımalarını işleyince, Eh! Ne kaldı geriye özel görelilik… Gidiyoruz bu sene , kurtuluyorsunuz bizden, Ürperdiğini hissediyorum üzüntüden, Lakin elden ne gelir vakit geldi. Elveda Nafi, bizimle dersin bitti… Nice dersler işledik sizinle, Ağladık, güldük, eğlendik, dolu dolu geçti bir sene. Fiziği, özür, doğabilimini sevdirdin bize, İyiki varsın Nafi, hakkını helal et herkese… Berkay BOR Sefaköy Anadolu Lisesi 12/A 421 Küçükçekmece / İstanbul 23 Nisan 2018 Pt.21.20 BİR NAFİ BİZE KAFİ İyi huyundan, boyundan, Asil Oğuz soyundan, Antep Kızık boyundan, Bir Nafi bize kafi. Sözü söyler derinden, Yek konuşur yerinden, Geçer candan, serinden Bir Nafi bize kafi. Her iş gelir elinden Bal dökülür dilinden. Mahmat Türkmen ilinden Bir Nafi bize kafi. Mahmut BOZ Bursa - 01.05.2020 C.22:28 BAKIN NAFİZ’E KAFİ BİZE İyi huyundan, boyundan, Asil Oğuz soyundan, Antep Kızık boyundan, Bakın Nafiz’e kafi bize. Sözü söyler derinden, Yek konuşur yerinden, Geçer candan, serinden Bakın Nafiz’e kafi bize. Her iş gelir elinden Bal dökülür dilinden. Mahmat Türkmen ilinden Bakın Nafiz’e kafi bize. Mahmut BOZ Bursa - 01.05.2020 C.22:28 |