(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
-----Hüküm Giymişim.. şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
-----Hüküm Giymişim.. şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Canım kardeşim şiirin çok güzel ama Hayrünisa hanımın yorumuyla daha da güzelleşmiş... Her ikinizin de yüreklerine emeklerine sağlık keyif alarak dinledim...Sevgilerimle...
Mahkûm ettiler bak çıkmıyor af’ta Kararım verilmiş boynumda yafta Sehpayı kurmuşlar cellâtlar safta Seni sevmemeye hüküm giymişim .........................
sayın arkadaşım.şiiriniz çok güzel bir aşk şiiriydi.sevgi,aşk,hasret,ölüm temasını çok güzel işlemişsin. Hani anlar vardır insanoğlu suya, ekmeğe, havaya ihtiyaç duyar da bunları arama adına Mecnun misali dünya semasının altında dolanır dururya,işte aşka ve sevdaya da ihtiyaç duyar ve karşısına beğendiği birisi çıktığı zaman farketmeden sever ve aşık olur.İşte bazen böyle bir açlık ruhumuzu da sarar ve sarmaladığı esnada da kalbimiz buna susamış gibi hisseder kendisini benliğimizde.işte biz o anda kendimizi kaptırdıkmı kolay kolay kurtulamayız bu duygudan. Arayışların neticesine kavuşulmuştur. Aranılan sevdalı aslında çok uzaklarda değil, gözümüzün ayasında gönlümüzle beraber bağlantılı olan kör noktasında saklıdır. Bu bakmaktır, görmek değil.İşte bu bakmalar görmeye dönüştüğünde kendimizi darağacının önünde buluveririz. Kutlarım.Şiir çok güzeldi.Allah'a emanet olun arkadaşım.Selamlarımla.
Şimdi yorumuma şiirle ilgili iki güzel söz ilave ediyorum. Hoşçakalın.
Ey kör!Bu yer, bu gök, bu yıldızlar,boştur boş! Bırak onu bunu da gönlünü hoş tut hoş! Şu durmadan kurulup dağılan evrende Bir nefestir alacağın, o da boştur boş!
Bugün zevk etmek elindeyken zevkine bak Yarını düşünmen beyhude bir heves Bir çok kişiden arda kalanlar Sana da kalmayacak sen de göçüp gideceksin...
Gönlüme kırılmaz zincir vurdular Çöllere düşürüp can’ı yordular Yollarıma türlü tuzak kurdular Seni sevmemeye hüküm giymişim ..... ahh, dedirten şiirlerden biri olmuş, güzel betimlemeler duygulu bir fon ve nisacığımın hüzünlü sesi....harika diyorum üstadım tek kelime ile, gönül ahuzara düşmüş yürek sesiniz var olsun ve hüzünler şiirlerde kalsın diyelim ...her iki yüreğede saygı ve selamlarımla...
Sana bakmak suçmuş bakma dediler Sana bakmamaya hüküm giymişim Seni sevmek suçmuş sevme dediler Seni sevmemeye hüküm giymişim
Ahu zar eyledim derman kalmadı Derdinle yanarım soran olmadı Belli ki kaderim çilem dolmadı Seni sevmemeye hüküm giymişim
Yasaklar yazılmış neden bahtıma Hançeri vurdular gönül tahtıma Sebep olan gelir benim ahtıma Seni sevmemeye hüküm giymişim
Gönlüme kırılmaz zincir vurdular Çöllere düşürüp can’ı yordular Yollarıma türlü tuzak kurdular Seni sevmemeye hüküm giymişim
Mahkûm ettiler bak çıkmıyor af’ta Kararım verilmiş boynumda yafta Sehpayı kurmuşlar cellâtlar safta Seni sevmemeye hüküm giymişim _________________________offf off kavanoz dipli dünya sen ne kadar zalim barındırdın yüreğinin derinliklerinde ah ulan kavanoz dipli dünya yüreğinde barındırdıklarına hiç inancım kalmadı hayata sevmeye aşka mutluluğa hüküm giymişim harikasın can dost yüreğin hiç susmasın selam olsun yazan ve ses veren yüreklere sayılarımı bıraktım efendim...
Sana bakmak suçmuş bakma dediler Sana bakmamaya hüküm giymişim Seni sevmek suçmuş sevme dediler Seni sevmemeye hüküm giymişim
Ahu zar eyledim derman kalmadı Derdinle yanarım soran olmadı Belli ki kaderim çilem dolmadı Seni sevmemeye hüküm giymişim
Yasaklar yazılmış neden bahtıma Hançeri vurdular gönül tahtıma Sebep olan gelir benim ahtıma Seni sevmemeye hüküm giymişim
Gönlüme kırılmaz zincir vurdular Çöllere düşürüp can’ı yordular Yollarıma türlü tuzak kurdular Seni sevmemeye hüküm giymişim
Mahkûm ettiler bak çıkmıyor af’ta Kararım verilmiş boynumda yafta Sehpayı kurmuşlar cellâtlar safta Seni sevmemeye hüküm giymişim
Hüseyin zarar
Gönül sevdi mi el elalem mi dinler üstadım ne engeller kalır ne dağlar böyle bir sevdanın önünde Duygulu akıcı sevda dolu bu harika dizelerinizi canı yürekten alkışlıyor saygılar sunuyorum..
Yasaklar yazılmış neden bahtıma Hançeri vurdular gönül tahtıma Sebep olan gelir benim ahtıma Seni sevmemeye hüküm giymişim SEVGİLİ ÜSTAT GÜZEL BETİMLEMELER VE HECE VEZNİN DE HARİKA BİR ÇALIŞMA V BU ÇALIŞMAYA YÜREĞİ VE SESİ İLE CAN VEREN SİYAH GECEM ABLALARIN HASİ HAYRÜNİSA EMEĞİNİ YİNE ESİRGEMEDEN YÜREK SESİNE SES OMUŞ HER İKİ GÖNÜL DOSTUMU CANİ YÜREKTEN KUTLARIM SEVGİYLE KALIN
Üstadım, güzel değil, muhteşem bir şiir. gerçekten ağız tadıyla okuduğum, okumaktan haz aldığım bir çalışma. Duygu dolu güzel yüreğinizi ve güçlü kaleminizi tüm içtenliğimle kutlarım. Saygılarımla...
hüzün dolmuş duyguların buruk tadında çok güzel bir manzume. sevda dilinde çile dolu bir yüreğin hicranları.sade bir dilin anlam dolu sunumu çok güzel olmuş. ayrıca yorum şiiri renklendirmekte. yorum yapan Hanımefendiye ve şiiri yazan dost şaire tebrikler.
Sana bakmak suçmuş bakma dediler Sana bakmamaya hüküm giymişim Seni sevmek suçmuş sevme dediler Seni sevmemeye hüküm giymişim
Ahu zar eyledim derman kalmadı Derdinle yanarım soran olmadı Belli ki kaderim çilem dolmadı Seni sevmemeye hüküm giymişim
Yasaklar yazılmış benim bahtıma Hançeri vurdular gönül tahtıma Sebep olan gelir benim ahtıma Seni sevmemeye hüküm giymişim
Gönlüme kırılmaz zincir vurdular Çöllere düşürüp can’ı yordular Yollarıma türlü tuzak kurdular Seni sevmemeye hüküm giymişim
Mahkûm ettiler bak çıkmıyor af’ta Kararım verilmiş boynumda yafta Sehpayı kurmuşlar cellâtlar safta Seni sevmemeye hüküm giymişim
Hüseyin zarar
Kaleminiz daim olsun gönül pınarınız hiç kurumasın yürek sesinizi kutlarım güzeldi şiiriniz saygı ve sevgimle duamdasınız...
ŞİİRİNİZE SESLENDİRME GELİNCE HEMEN BİR U DÖNÜŞÜ YAPMAK DURUMUNDA KALDIM...İYİKİDE YAPMIŞIM GÜZEL BİR YORUMLADA GÜZEL ŞİİRİNİZİ TAÇLANDIRMIŞ SEVGİLİ HAYRUNİSA ABLAM İKİ YÜREĞİDE CANİ GÖNÜLDEN KUTLARIM
mehmetakuzum tarafından 7/13/2012 10:15:33 PM zamanında düzenlenmiştir.
gönülden kutlarim iki güzel yüregi
saygimla....