(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
PAYLAŞMAK şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
PAYLAŞMAK şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
paylaşmak ne güzel lisandır vecd ile yapılırsa eğer
ihsan sahibi olana ihsan ziyadesiyle geri döner
Katılıyorum bu düşüncenize, insanoğluna yakışan da budur zaten, bencillik ne dinimizde ne de insani değerler arasında var. Allah ne kadar bonkör günahkar kullarından bile esirgemezken nimetlerini biz kullar ne kadar aciziz paylaşmaktan. Bir ayette Yüce Yaradan şöyle buyurur kullarına "sizlere sunduğum nimetlerden din kardeşlerinizi haberdar edin" bu da gösteriyor ki onlara da ikram edilmesi gerekiyor, paylaşmamızı emrediyor. Duyarlı yüreğinizi kutluyorum, var olsun, esen kalınız...
Şaire dost ihlasla yazılmış tasavvufi manalar taşıyan anlamlı dizelerini beğenerek okudum kısa ama çok anlamlı vede düşündürücü yazan kalemini yüreğini kutladım selam ve DUA ile.
Her Allah'ı n günü iki melek iner Bunlardan biri; Allah'ım! Malını verene yenisini ver! diye dua eder Diğeri de ;Allah'ım! Cimrilik edenin malını yok et! Diye beddua eder" ( Buhârî, Zekât 27; Müslim, Zekât 57) “Cimri ile cömerdin durumu, göğüsleri ile köprücük kemikleri arasına zırh giyinmiş iki kişinin durumuna benzer Cömert, sadaka verdikce, üzerindeki zırh genişler, uzar, ayak parmaklarını örter ve ayak izlerini siler Cimri ise, bir şey vermek istediğinde zırhın halkaları birbirine iyice geçer, onu sıkıştırır; genişletmek için ne kadar çalışsa da başaramaz ” (Buhârî, Zekât 28 Müslim, Zekât 76–77) Bu ve benzeri pek çok hadisi ile Peygamber (sas), müminleri sahip oldukları mallardan Allah yolunda infaka başka bir deyişle harcamaya teşvik etmiştir O (as), bu konuda sadece sözleriyle değil aynı zamanda her hususta olduğu gibi yaşam biçimiyle de müminlere örnek olmuştur Allah'ın Peygamberi, hiçbir zaman mal biriktirme sevdasıyla yaşamamış, ömrünü bu yolda tüketmemiştir O'nun evinde bazen açlığını giderecek derecede herhangi bir yiyeceğin dahi bulunmadığı, açlık sebebiyle zaman zaman uyuyamadığı nakledilmektedir ( alıntı)
daha okadar çok şey varki yazılabilecek,söylenebilecek,dizeleriniz gayet kısa ama ziyadesi ile geniş yelpazesi var,harika bir nasihatnameydi,kutluyorum güzel yüreği,daim olun saygılar___________
-canan- tarafından 6/15/2012 2:43:49 AM zamanında düzenlenmiştir.
EVET ARKADAŞIM.BU DÜNYADADA ÖBÜR DÜNYADADA YAPTIĞIMIZ ZERRE AĞIRLIĞINCA HERŞEY BİZE GERİ DÖNECEK.DEMİYORMUYUZ ALLAH KORUDU. ALLAH BİZİ ÖNCEDEN YAPTIKLARIMIZ İYİLİK VE İNFAKLAR SAYESİNDE KORUYO.HERKES BU DÜNYADA EVLADININ MAL MÜLKÜNÜN BEKÇİLİĞİNİ YAPIYOR.ÖTE TARAFA HİÇ BİR ŞEY GÖTÜREBİLİYORMUYUZ.ASLA.SADECE YAPTIKLARIMIZ.ÖNDEN GÖNDERDİKLERİMİZ GİDİYOR.İNAN TECRÜBELERİMLE SABİTTİR BİRİSİNE İYİLİK YAP O SANA KAT KAT İYİLİKLE DÖNÜYOR.ETME BULMA DÜNYASI HER ŞEYİ ALLAH'A HAVALE ET YETER.KUTLARIM SELAMLAR.(SİZLER BENİM BÖYLE UZUN YORUM YAPMAMDAN RAHATSIZMISIMIZ.BİRARKADAŞ BANA YORUM ARSIZI DEDİDE.BEN SİZLERDEN UZUN YORUM BEKLEDİĞİM İÇİN UZUN YORUM YAPIYORMUŞUM.ASLA BEN EDEBİYARI SEVİYOR VE ŞİİRİ DERİNİNE İNEREK SİZLERLE PAYLAŞIYORU.BİRDE NEDİYOR BİLİYORMUSUNUZ SEN ÜST ÜSTE 3 YORUM YAPMADA SENİ NASIL BIRAKACAKLAR DİYOR.ARKADAŞLARIMI KORUYUNCA BANA DÜ ŞMAN OLDU VE HABİRE BANA TAŞLAMALAR YAPIYOR ŞİİRİNDE.NE YAPAYIM BEN EMEK VERİLMİŞ BİR ŞİİRE AZDA OLSA ÇOK DA OLSA YORUM YAPIYORUM BUNU HERKESE SORACAĞIM VE BUNDAN SONRA YORUMLARIMI BENDE.(GÜZELDİ- HARİK-MÜKEMMELDİ DİYE YAPACAĞIM BU YORUMUMA LÜTFEN CEVAP VERİRSENİZ SEVİNİRİM TEŞEKKÜRLER.ALLAHA EMANET OLUN,ARKADAŞIM.BEN HANGİNİZDEN BANA UZUN YORUM YAPIN DEDİM.)
Yazınızı henüz gördüğüm için yazıyorum sayın Hocam.Şiirlere yapmış olduğunuz yorumlar aslında ideal olanıdır ve doğru olanıdır Sayın Hocam.Sitenin bu konudaki yazılarını okusunlar sizin yorumlarınızdan rahatsız olanlar.
Çerçi yükünü çağırırmış Hocam bilirsiniz.
Bu güne kadar sizin kimseden böyle uzun yorum istediğinizi okumadık.Öğretmenim herkes sizin kadar donanımlı ve birikim sahibi olamaz ki...Meyve veren ağaç taşlanırmış öğretmenim...
Bu dünyanın mizan denen mefhumu var bilir misin? Yediğin içtiğin senin, bölüşmekten haber ver sen! Hakkından çok fazlasını "nerden" sormaz alır mısın? Hesabını vereceksin, tüysüz yetim hakkı yersen.
Doğru tesbit doğru söz.Böyle güzel gönülden başka ne düşebilirdiki sayfaya.Bir taşla bin kuş vurmuş sanki.Çevir çevir oku.Her hecesi bile mana dolu sanki. Kutlarım.