Adam ucsuz bucaksız bir çölde kalakalmıştı Aç susuz ve umutsuz Ölüm meleği ufkunu kaplamış Mütebessim bir eda ile bekliyordu ruhunu Mükerrer serapların da sonu gelmişti artık Artık ölmeye hazır ve razı bir yolcuydu Çölü arzı endam etmiş ama bitirememişti işte Kendisi bitmiş çöl bitmemişti. Açlığını unuttu ilkin sonra çöl kumları dolan ağzının Kupkuru olmuş suya hasretliğini Geçti kendinden vazgeçti dünya denilen deniliğe Tutunup yaşamak hevesinden Ama oda ne O vaçgeçmişti ama ondan vazgeçmeyenler vardı Bir adam haşyet ve haşmetle yol aldığı çölde Tepesinde bitivermişti Aynı adam yüreğine ilham olunan merhametle Bir çırpıda inerek devesinden Susuzuluktan kavrulan adamın başını kucaklayıp Kırbasından akan hazineyi ağzına boşaltıvermişti. Su muadili hayat olan can Bulmuştu içini serinletenle yeniden umudu Silkelendi kendine geldi önce Ölümün muhteris nefesini hissetiği az önceden Iramıştı bir anda kendini İçini serinleten su Canına can katan su Merhametli adamın rahmeti su Kendine getirmişti Ama insandı Nefsi vardı Ve zayıftı… Bir ölüm mecrasından kurtulmuş olmanın sarhoşluğuyla Merhamet gördüğü eli kırdı Ve haşyet ve haşmetle devesinin üzerinde sefereylerken Kendisine merhametlenip su veren adama Hainlik edip bir hamlede deveye bindi Ve hızla kaçmaya başladı Oysa deve sahibi kırbasından su içirdiği adamı Orda bırakmayacak Devesinin arkasına bindirip götürecekti Yardım ettiği adamdan gördüğü ihaneti farkeden Deve sahibi adam gibi adam Artık orda ölüp gideceğini anlayınca Hainin arkasından şöyle seslendi “Hey hain adam sen şimdi gidip insanlara Benim aptallığımı ahmaklığımı söyleyeceksin Ve bu yüzden artık kimse kimseye merhamet etmeyecek Birine yardım etmek senin hainliğin yüzünden Aptallık ve ahmaklık olarak bilinecek Hiç olmazsa bu yaptığını anlatma kimselere Anlatma ki birileri yardıma muhtaç birilerine El vermekten imtina etmesinler” Sen ey hain burda beni sahranın ortasında bırakarak Öldürmüş olmayacaksın Aynı zamanda insanların birbirlerine güvenini Ve merhamet duygusunu da öldürmüş olacaksın Yazıklar olsun sana Yazıklar olsun….
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Yazıklar Olsun Sana Ey Hain şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Yazıklar Olsun Sana Ey Hain şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
nazım şekline getirdiğiniz bu hikayeyi yıllarca öğrencilerimle paylaştım...heyhat...o hainin yaptığını da yaşadım ve şimdi,suskunum maddi konularda maalesef...Haindi burdaki hain gibi o maddi yardım ettiğim kişiler...manevi yardım mı,bak o amelde sınır yok...harikaydı ve ustacaydı tema ve mısralara dökülüşü hikayenin...bu haliyle alıp,paylaşacağım gene öğrencilerimle...
tebriklerim,nesirden,nazma çevirdiğiniz hikayeyi güncelliği dolayısıyla okuyucuyla paylaşmanıza ve ustalığınızaydı...selam ve saygılarımla...
sevgili şair ne büyük tevafuk aynı olayı şiirleştirip edebiyat sayfamda yayınlamayı düşünüyordum görünen o ki benden önce davranmışsınız gerçekten yurekten kutlarım, kaleminize sağlık saygılar.
tebriklerim,nesirden,nazma çevirdiğiniz hikayeyi güncelliği dolayısıyla okuyucuyla paylaşmanıza ve ustalığınızaydı...selam ve saygılarımla...