“Suları Islatamadım” diye ağlardın Zulüm görse bir garip, karalar bağlardın Sakarya misali coşup coşup çağlardın __Mevsim “Beşinci Mevsim” bozuldu bak bağlar __Gel gör; Mihriban da ağlar, Hasan da ağlar.
Kutlu kişiler üstüne ederek “Yemin” “Susarsam hakkını helal etmesin” dedin Susmadın… Yetmedi, “Eğri Öğüt” de verdin __Yankılanıp durur sesin, geçse de çağlar __Gel gör; Mihriban da ağlar, Hasan da ağlar.
“Göreceksin, az kaldı” diye ümit verip Kötülerin iplerini pazara serip Suç arayanlara “Açık Mektup” gönderip __Sıraladın halimizi çekmeden yağlar __Gel gör; Mihriban da ağlar, Hasan da ağlar.
“Ot olanlar safımıza gelmesin” diye Maddeler sıralayıp çıkardın “Genelge” Dedin:”Ölmek var da baş eğmek yok namerde” __Baş eğmedin; Unutmayız, geçse de yıllar __Gel gör; Mihriban da ağlar, Hasan da ağlar.
“Hak yol İslam yazacağız” demiştin hani Neden sustun; cevap ver, olan mı var mani? Bir işaret ver, vız gelir binlerce cani __Bırak giden gitsin, bizimdir kalan sağlar __Gel gör; Mihriban da ağlar, Hasan da ağlar.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Karakoç'a Kim Ağlar? şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Karakoç'a Kim Ağlar? şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Bir muhasebe yapıp, şöyle düşünceye dalıyorum; Mihriban şarkısı, Âşık Veysel'in sazı ve İstiklâl Marşımızın bestesi olmasa idi, şairlerini; bu kadar tanıyan ve O'nları yaşatan bu kadar çok insan olur muydu?...
Bâzı şiir eserleri, müzikleri sayesinde (HAKLI OLARAK) tanındılar ya da tanıttılar.
Saygımla Selâm ederim...
kadiryeter Kadir Yeter. 10.6.2012- TRABZON.
w.edebiyatdefteri.com/siir/618410/karakoc-a-kim-aglar- Halil Manuş
Elbette müzik şairin tanınmasında bir araçtır ama burada söz konusu Abdurrahim Karakoç'sa zaten şiirleri müzikal kalitede ve mesaj yüklüdür. Veysel ha keza, Akif öyle.
Üstadımızın anısına yazılmış oldukça güzel bir methiye ve manzum eser. ne kadar yazılsa az gelir üstadımıza. Allah rahmet eylesin. Güzel bir şiir okudum.duygulu ve anlamlı. Tebrik ederim.
kendilerine örnek şair arayanlar,dönüp Anadolu'ya baksınlar. Ne Akifler,Asya'lar, Karakoç'lar geçti bu yoldan, Türk dünyasından.
sarı saçlarına gönül bağlanmış gözyaşından pınar olup çağlanmış poyraz ozan sana dil dil dağlanmış şimdi ağla geri getir MİHRİBAN
ayrılığı döktün aşık özüne hep hasret giyindin düştün közüne ne olurdu bir kez düşsen dizine şimdi çökte dile getir MİHRİBAN
yÂr dedide kırdı sana kalemi ibadet edindi aşkı elemi söndür lambandaki üşür alevi şimdi başın kaldır salın MİHRİBAN
Sana yandı şarkılarda o yürek kağıt kalemdendi tunçtan bir bilek nesne bitti ömür gitti tükendi zaman aşka tutta bir hudut çiz MİHRİBAN_________________________GÜLŞAH GAYRET
GÜzel bir şiirdi sayfanıza düşen saygılarımı sunuyorum.Daim olsun dileklerimle.TEBRİKLER..
Üstadımın ebedi aleme intikali hepimizin içinde derin bir acı bıraktı değerli hocam. Ancak hayat yalan ölüm hak gerçeği varken de elimizden birşey gelmiyor duadan başka. Karakoç üstadın şiirlerinden bir kesitle süslediğiniz bu nadide eserinizi ve vefalı yüreğinizi tebrik ediyorum efendim. Saygılarımla...
Karakoç, Yaşadıgım bölgenin en belirgin sesidir Mazlumların gariplerin bitmeyen nefesidir... Yüregine saglık dostum, Edebiyat dünyasının başı sagolsun...