(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
KÜRTAJ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
KÜRTAJ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
masum olan herşey korunma altına alınmalı zarar verecek mutsuz edecek tüm eylemlerden hesaplardan çıkarlardan korunmalı elbet aslolan iyi niyetli güzel düşünceler..:)
tebriklerim hayata kattığınız sevgi yürekli erdemli eşsiz cümle güzelliklere iyi ki varsınız Ferhan dost..:) sevghim saygım selamlarımla..
HAMİŞ yoksa başka emelin doğmamışa don biçeceğine olacaksan doğmuşa ol çare
HÜLASA yuh artık.......
edep yahu ben kürtaja karşı olanlardanım.nedenini aşağıda açıklıyorum aekadaşlarım..... valla sayın arkadaşım.ben bu konuda bu şiire şiir konusunda fazla yorum yapamayacağım.neden derseniz.annenin yumurtası ile babanın meni hayvancıkları.ikiside birer canlıdır. bu iki canlı hücre birleşince yine canlı bir hücre oluştururlar.hücreler çoğala çoğala cenin oluşur.neymiş,bebek 40 günde veya üç ayda canlanırmışita şöyle yapılırsa günah,böyle olursa günah değil.olurmu öyle şey.iki cansız varlıkmı birleşiyorda yeniden canlanacak.bu iki hücre zaten canlı.birleştikleri anda zaten canlı bir zigot oluşuyor.bu allahın verdiği canı kim fetva verirse versin aldırmak yanlıştır.onlar oturmuşlarda Allahtan akitmi almışlar.işte ya sakatsa....ister sağlam olsun ister sakat her canlının yaşamaya hakkı var bu dünyada.eğer çocuk istemiyorsan.doğum kontrol yöntemlerini kullan.hücreler birleştikten sonra herşey bitmiştir arkadaşlar Ancak burada şu konuyada değinmek istiyorum.babası tarafından hamile kalan kız çocukları var.yollarda sarkıntılıkla tecavüze uğrayan genç kız ve kadınlarımız var.bunlar benin konumdan apayrı şeyler.ben isteyerek hamile kalan daha sonra onlar aldıranlara karşıyım.hep karşı oldum zaten.bu gençkız ve kadınlarımız devletin doğuracaksın biz bakacağız politikası tamamen yanlış.anne doğumdan sonra kendini anne hisseder.kucağından al çocuğunu ver yetimhaneye. sonra o ananın psikolojisi ne olacak .ilerde doğan çocukların psikolojisi ne olacak.bunu çok iyi düşünmek lazım.ben bunada karşıyım.zorunlu haller dışında korunma aile planlaması denen bir şey var.ona uyulması lazım.herhalde fikirlerimi anlatabildim zannediyorum.bu bir vicdan meselesi.devlet tarafından her şartta kürtaj yasaklandığı takdirde buda sakıncalı.ne hain doktorlar var bunu gizli kıpık yine yapacaklar.heriki tarafıda.....çomak nereyi tutuyorsan elin kirleniyor.ben diyorumya gönüllü kürtaja karşıyım.çocuğu yap aldır,yap aldır.işte o işlerin en kötüsü..dünyadaki herkes birer engelli adayıdır.benim annem 56 yaşına kadar sağlıklıydı .sonra 29 tansiyonla felç oldu ve düzelemedi.biz onu engelli diye sokağamı atacaktık.misler gibi bakıldı tam 25 yıl daha yaşadı.hangimizi bir an sonra,bak bir gün demiyorum ne olacağımızı bilebiliyormuyuz.bu konuları iyice inceleyip ondan sonra fikir yürütmek gerekir.ben hiç kimseyi müdafaa etmiyorum.tamamen kendi fikrim ve söylediğim ve yazdıklarımında arkasındayım.bütün arkadaşlarımı çok seviyorum.hepinize selam ve sevgilerimi gönderiyorum.sakın bu yorumumu silmeyin.çünkü bu sitede bir kaç kişi var beğenmedilermi yorumları siliyorlar.bunlardan en sonuncusu şirin kelebek bütün kendi yazdıklarını ve benim yazdığım yorumları silmiş ama hre nasılsa favori bölümündeki profil resmini silememiş .son şiirimdeki resmi.hepiniz allaha emanet olun.benim allatan başka hiç kimseden korkum yok.isterseniz sonra diğer isimleride verebilirim.......
suzan çelik tarafından 6/4/2012 8:02:49 PM zamanında düzenlenmiştir.
bunun altındanda çıkar bir şeyler ya zam yapılacaktır ya can yakılacaktır.. edebsizliğinde bu kadarına pes dedirttiyorlar artık.. kutluyorum şiiri çok anlamlı çok manidardı.. saygım sevgimle..
HAMİŞ yoksa başka emelin doğmamışa don biçeceğine olacaksan doğmuşa ol çare
HÜLASA yuh artık.......
edep yahu
01.06.2012
Gündem değiştirmektir ustam tüm bunlar Dış sorunlar iç sorunlar çığ gibi büyürken Cari acık tirilyonları bulmuşken boş işlerle uğraşmaktır bence Kalemine sağlık Saygılar selamlar
Gündemi değiştirmek adına ne yapacaklarını şaşırdılar ülkemizde bir sürü yapılacak şey varken işsizlik had safhadayken sanki dalga geçiyorlar.Anlamlı güzel şiirinizi tebrik ediyor saygılar sunuyorum..
Siz benim icin cok degerli bir DOST olmasaniz zaten düsüncemi kendime saklardim.
Herkes hayatta farkli tecrübeler edinir. Dogaldir. Nacizane edindigim tecrübe sudur ki, kesin dogru sandigimiz cogu seyin zamanla öyle olmadigi anlasilabiliyor. Farkli veriler, bazen HIRS, bazen inat, bazen de bilgi eksikligimiz yanlis sonuca götürebiliyor. Kendi payima, cok yanildigim olmustur.
Hayat tecrübelerimin beni getirdigi nokta, farkli görüs acilari oldugu, ASLOLANIN, bu farkli görüslere tahammül ve KALP KIRMAMAK gerekliligi gercegidir.
Ülkemizde siyaset ve siyasi görüsler cok cabuk ve kolay bir sekilde dostluklarin yara almasina, gönüllerin KIRILMASINA, ötekilestirmeye, ayristirmaya sebep oldugundan, yapima ve karakterime uygun olmadigini farkettim. Farkettim ki, ben siyaset yapmadan da siyaset yapilabiliyor :)
Dünyadaki gelismeler dikkate alindiginda, ülkesini, milletini seven herkesin ortak müstereklerimizi tesbit ederek birlikteligimize katkisi olabilecek hal, hareket, söz ve davranislar sergilemesinin cok daha uygun ve gerekli oldugunu düsünüyorum.
sevgili dost lütfen eleştiri yapın içinizden geldiğinizce eleştiriye kıazacak kadar kısa değildir bakış açım insan benim kıblemdir,düşmanına bile iyilik isteyen ben size nasıl kırılabilirim sakın böyle düşünmeyim.bu sitede şiirlerini zevkle okuduüum değerli dostların içindesiniz.lütfen siyasette yapın yapmaz isek doğrular çıkmaz ortaya...selam ve saygımla...
ben bie anneyim,bir anne gebe kaldığından itibaren 9 ay boyunca neler hisseder en iyi bilenlerdenim,sevmediğiniz,zorla ki dinimiz bunu kata reddeder bilirsiniz ezadır çünki,o kadın ne ruhsal açıdan bu olayı kaldırır ne başka bir açıdan bu mümkün değildir,olaya böyle baktığınızda o kadını makine gibi görürsünüz..insan sevgisiz yaşayamaz sevgsiz insan da varolamaz.....teşekkürle değerli dost
Kimsenin inancini sorgulamak haddime degildir degerli DOST. Orta yol her daim en güzelidir. Uclar tehlikelidir. SINIR ihlalleri olabilir. Tecavüz magduru olmak, CANDAKi CANA KIYMAYI hakli hâle getirmez. Bebek özlemi ile yanisip tutusan, hayati icine zehir insanlar var. Evlatlik verme olamaz mi mesela?
Hersey tartisilabilmeli, fikirler özgür olmali. DOGRU. Hedef saptirma maksatli gündem olusturmalar cok cirkindir, konumuz da o degildir zaten. Böyle bir durumu herkes yadirgar elbet.
Siir ve yorumlarda siyaset eskiden yaptigim hataydi. Hic bir parti ya da siyasetci bir dostumun kalbini KIRMAMA degmez.
değerli yorumunuza teşekkür ediyorum.kişisel düşüncemi söylemek istemiyorum ama oldukça inançlıyım şekilcilik ve uçlardan hep korkmuşumdur, konu öyle durup dururken pat diye ortaya atılmamalıydı......tecavüz mağduru binlerce kadın var bilhassa ırak ......ne olacak bunlar sizce doğurmalımı o kadın..bir şey konuşulduğunda içi açılmalı ki kimse mağdur olmamalı....bu konununbir hedef saptırma olduğununda farkındayım,gündem değiştiriliyor. benim yaptığım da etkiye tepkidir...selam ve saygıyla...
Yatırım yok para kısıtlı sözler çok söyle ne istersen düne kadar yoktu günah şimdi oldu biri deyince doğmamış çocuğa don olana dikemiyorlar olacağa diksinler özürlü sürekli ilaç kullanan çocuklarının ayküsünü ölçüp ilaç verilecek diğerleri neolacak yap üç çocuk cezaevleri hazır.Kutluyorum çok güzeldi yazan yüreğine sağlık saygılarımla.
hiç bir korunma yöntemi kullanmadan ( istemediği için sırf keyfinden ) hamile kalan sonrada defalarca kürtaj yaptıran kadınlar tanıyorum...cinayete alkış tutanlar olduğu müddetçe bunlarda olacaktır elbet...edep de neye edep ?
Doğmamışa don biçeceğine, olacaksan doğmuşa çare ol. güzel sözler. Ata sözü gibi.ancak anlayana tabiii. insanların yapabileceği başka şey yoksa,eline taş alır atar.sonra bir tartışma. taşın rengi,ağırlığı,sertmi yumuşakmı vs. iyide niye taş attık ve taş kime zarar verdi soran yok. Daha çok taş yer bu Millet kafasına... tebrikler.
arkadaş seni pembeleştirmiş ama kafanın içi zifiri karanlık.sen 1965 yılında yazılan bir şiire kendinden alınma diyorsun.ama gerçeği bilmeden yorum yapabiliyorsun.bravo sana sayın 55 macit.madem profilin mucit bu konuyu hiç okumadınmı.hiç biyoloji bilmiyormusun. okuda öğren biraz.
KÜRTAJ, suçmu,yasakmı,günahmı,serbestmi, bilmiyorum üstad acıkcası,doğmaya hakkı varmı yada böylemi olmalı veya böylemi doğmalı yada baska bir deyişle ceza insanamı, yoksa düzenemi ,kime verilmeli, yazık herkesin yaşamaya hakkı olduğunu düşünenlerdenim saygılar
herkes hür doğarken ve he kesi farklı kabiliyetlerle donatır yaratıcı burda irade kişinin elinde olmalı,benim bu konudaki düşüncem farklı tilki kurnazlığı ile gündem değiştirme bu olay,neyi örtüyorlar kürtajla işte en hasa yanı da bu.bir başka tarafı yaşam koşullarının hiçde adil olmadığı bir ülkede yaşıyoruz ayrıntıları çok olan bir olay bu... duyarlılığınıza teşekkürler
Kısa ve öz ve harika Ferhan hanım bir buna karışmadıkları kalmıştı demekki kusur kalmış karıştılar,ve şirazeyi şaşırdılar tecavüz bebeği doğsun demek ne kadar ilkellik,vahşilik annenin ve çocuğun psikolojisi geleceği ne olacak bizlerin geleceği bu zihniyetteki insanlaramı teslim ...kaleminize sağlık sevgilerimle
kesinlikle haklı yazdıklarınız bu aslında tilki zekalığı gündem saptırma ancak bu ülke insanı sizde biliyorsunuz ki cehalet içinde,bu konuda etkilenmelerde eminim çok farklı olacaktır...sevgiyle ...teşekkür ederim
masum olan herşey korunma altına alınmalı
zarar verecek mutsuz edecek tüm eylemlerden hesaplardan çıkarlardan korunmalı elbet
aslolan iyi niyetli güzel düşünceler..:)
tebriklerim hayata kattığınız sevgi yürekli erdemli eşsiz cümle güzelliklere iyi ki varsınız Ferhan dost..:)
sevghim saygım selamlarımla..