Okuduğunuz şiir 13.5.2012 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
Anne/m
kanatsız meleğime...
bugün öp beni anne çocukluğumun en acıyan yerinden... aç sabaha karşı göğün kızıl gerdanına bakan ve cam önünde sakız sardunyalarının olduğu pencereni ve bakma yollarıma bugün de gelemeyeceğim anne! bugün de özleyeceğim seni
sen ki ; saba makamıyla belediğinden beri ismimi mücerred bir sabırla bekledin beni ört gözlerini üstüme anne ört üşüyen yanlarımı zemheri bir yalnızlığa ser gönül döşeğini ve bir nefeslik yer aç bana tuzum aksın, kirim aksın gözlerinin yunağında yıka beni anne!
topla canımın kırıklarını (battığı) yerden çıkar en deri(ni)mden yitirdiklerimi b/öl beni anne ya da doğur beni yeniden
soğuk bu sıra buralar yağmur da yağmakta bazı bazı işte şimdi kırılmakta göğün yüzü ve korku işlemekte iliklerime dek tut cennet kokan ellerinle ellerimden tut yüreğimden anne!
kimseye söylenmemiş korkularım var benim ve kimsenin kapımı açmadığı bir yalnızlığım
ela gözlerinde kendimden s /aklandığım kadın kanıyorum an be an kabukları düşen yaralarımdan her hazanda bir gümüş tel düşüyor saçlarıma günden güne sana benziyor aynadaki aksim gözlerim gözlerine değiyor
vakit kerahat vakti körolasıca akrep hep özlemden vuruyor saatleri ve ben k/aç gecenin yoksulluğuna yatırıyorum öznesi sana bulanmış tüm cümlelerimi
ey memelerinden hayatı sağan kadın yeni bir yaşam emzir su(ç)suz dudaklarımdan ve bir sabah yokluğumu süpürmek için açtığında kapını bak bu hayırsızın yaşlı gözlerine elbet bir gün geleceğim anne o vakit ela’sı sürgün gözlerini yüreğime sürmele uzat kalbini bir kez daha dokun ışığı içerden sönmüş karanlık bir yıldıza
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Anne/m şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Anne/m şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
soğuk bu sıra buralar yağmur da yağmakta bazı bazı işte şimdi kırılmakta göğün yüzü ve korku işlemekte iliklerime dek tut cennet kokan ellerinle ellerimden tut yüreğimden anne!
:( hasretinin yokluğunun acısını yaşayan bilir duygularınıza yüreğinize sağlık kaleminiz kavi başarılarınız bitimsiz olsun tebrik ediyorum selam dua ile.
gelmeyenvuslat tarafından 5/17/2015 3:45:24 AM zamanında düzenlenmiştir.
Lokmana kırgınım anne Çareyi düşürdüğü için elinden Daha sıkı tutmalıydı daha itinalı Geçerken Ceyhan ırmağını Rüzgâr biraz geç kalabilirdi Sayfalar açıldığı zaman
Ben nasıl üzüldüm daha önce farketmediğim için böyle bir kalemi, nasıl utandım. Buram buram anne, buram buram şiirdi. Henüz toprağı soğumayan anneme gitsin mi bu şiir :(
ağlattın beni Hamuş, daha önce de okumuştum ama bazen gerekli şartlar gerekiyor şiirden etkilenmek için. Çok güzeldi, anne gözleriyle ben öpebilir miyim gözlerinden?
Anne.. Annelerimiz.. Menfaatsiz, hesapsız, karşılıksız, koşulsuz bizi biz olduğumuz için seven istediğiniz an başınızı omzuna yaslayıp ağlayabileceğiniz, önünü ardını düşünmeden herşeyinizi anlatabileceğiniz, fedakar-cefakar yokluğunda yeri hiç bir şeyle doldurulmayan tek yegane özel varlık(larımız).
Boşuna dememişler; Ana her derde deva imiş. bir evlat pir olsa da anaya muhtaç imiş.
"ah.. ne hayatlar ümidiyle zamansız yollara düştük.. ilk yenilen biz değildik elbet, gün oldu dünyaya küstük ağlama anne benim için ağlama ben de herkes kadar aldım acılardan ağlama anne benim için ağlama ben de herkes kadar yandım.. sen ne olur çocukluğumu sakla tek kalan bu elimde avucumda.."
Ahh annesi hayatta olmayanlar için telaffuzu en zor kelime:(( İşte belki de sırf bu yüzden sevmez oldum anneler-babalar gününü. Hele hele babamı kaybettikten sonra hiçten sevmez oldum özel denilen günleri:(( Sevmiyorum çünkü; zaten unutulmayan acı, yokluğu daha bir dokunuyor daha bir acıtıyor daha bir kanatıyor kapanmayan acıyan-acıtan yaraları böyle zamanlar. Sızladıkça sızlıyor yüreğin derin hüzünle. Daha yalnız olunuyor daha çok dokunuyor kalabalıktaki yalnızlık. Daha çok üşüyor yürek yokluğunda daha bir büyüyor yokluğu, onsuzluk. Bu dünyadan göçmüş tüm annelerimize Allahtan rahmet diliyorum. Mekanları cennet olsun her birinin.
Evet sevmiyorum böyle özel denilen günleri. Annelerinden uzakta-gurbette olanlar var. Ha deyince gidemeyecek ha deyince gelemeyecek mesafelerde olanlar.
Sevmiyorum çünkü.. ve en önemlisi; tek güne sığdırılmamalı sevgi-sevmek ve bu sevgiyi göstermek.
Sevmiyorum zira bir de tüketim toplumu haline gelindi-getirildik. Aldın mı hediyeni tamam bitti! Bu mudur bu kadar mıdır yani sevmek, sevgiyi göstermenin yolu!
Daha denecek çok söz var ama zaten epey uzatmışım lafı. Bir dokun bin ah işit misali oldu affola...
Ama.. Ve.. madem ki var böyle bir gün var kutlamadan geçmekte olmaz:)) Tüm annelerin, annelerimizin Anneler Gününü kutluyorum. İyi ki varsınız. Yaşımız kaç olursa olsun, yaşlarınız kaç olursa olsun hep size ihtiyacımız var gölgeniz varlığınz yeter bize. Allah başımızdan eksik etmesin sizleri.
'Şiir' içsel hesaplaşma sorgu, burukluk hüzündü ama bir o kadar da güzeldi. Üstelik (/) kesme işareti kullanmayı bir sözü birden fazla manalandırmayı seven biri olarak ziyadesiyle beğendim doğru ve yerinde kullanılmış. Kutlarım içtenlikle...
'Anne ben geldim dizlerin duruyor mu başımı koyacak?!'
Değerli şairem teşekkür ediyorum ziyaretiniz ve naif yorumunuz için.
Ne kadar zarifsiniz.
Elbette bu kadar değerli varlıklarımızın yılın sadece bir günü hatırlanmasına ve böyle özel günlerin suistimalize edilmesine karşıyım. Lakin sizinde belirttiğiniz üzre madem ki böyle bir gün verilmiş en değerli varlıklarımıza hiç değilse en layıkı vechile yad edilmesi gerekir diye düşünüyorum.
Bu yaşıma kadar anneme verdiğim en değerli ( naçizane) hediyem oldu bu şiir diye düşünmekteyim.
Rabbim ebediyete uğurladığımız tüm annelerimize rahmet ve sizlere de sabır ihsan eylesin.
bugün öp beni anne çocukluğumun en acıyan yerinden... aç sabaha karşı göğün kızıl gerdanına bakan ve cam önünde sakız sardunyalarının olduğu pencereni ve bakma yollarıma bugün de gelemeyeceğim anne! bugün de özleyeceğim seni
Hergün her daima özlenecek mükemmel insan annelerimiz.Ne güzel bir anlarım yüreğinize sağlık saygılarımla
Tebrikler...