Girdiğim her kabristân, insâna kütüphâne Bütün kitâplar taştan, bütün sayfalar âyet Geçerken okuduğum bütün sözler şahâne Şu hayatın künhünü gördü rûhum nihâyet
Her yazarın doğum ve ölüm tarihi belli Aradaki düz zaman bir çizgi kadar kısa Kiminin yaşı otuz, kimininki kırk, elli--- Kader birkaç yıl daha eklemiyor nâkısa
Bu kapaksız kitâplar, birer ansiklopedi Hakikat taşta nâkış, taşta en güzel özet Kul huvallahu ahad ve Allahussamedʼi Tefsir ediyor kullu nefsin zâikatül mevt
Kullara bu sayfalar cennetin bir tapusu İhsânı bol Rabbʼimin tâ semâdan attığı Zâlime bu mezarlar, ateş köpüren pusu Gezen Zebânilerin, cehennemin yattığı
Okurken aklın dili tutulur ebkem kalır Bu kitâplarda satır, sadece bir sukûnet Okuyanın gözünde, elem ile nem kalır Hakikat hakikaten hak etmedi hıyânet
S / ÂYE (13:58) 26 Nisan 2012 / Wuppertal / Almanya
Kelime: nâkıs: eksik ebkem: hiç konuşma yeteneği olmayan kişi. Susturulmak Çizgiden kasıt: Doğum ve ölüm tarihleri arasındaki (-) işarettir Kul huvallahu ahad ve Allahussamedʼi (De ki Allah birdir (ve)Her şey O’na muhtaçtır, o, hiçbir şeye muhtaç değildir: İhlas: 1-2)” Tefsir ediyor (kullu nefsin zâikatül mevt: Her nefis ölümü tadacaktır: Ankebût: 57)
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
MEZAR TAŞLARI şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
MEZAR TAŞLARI şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Atalarımız kabristanları gözün görebileceği, sokak araalrına tepeliklere yapmış hep..NESLİM İBRET ALISIN. İNSAN GİBİ YAŞASIN DİYE.. İBRET ALANA BİLENE NE MUTLU..ÇOK GÜZEL ŞİİRDİ.TEBRİK EDİYORUM.SELAM VE SAYGIMLA.
Hepimizin hayatı iki kelimeden ibaret''Bir varmış ,bir yokmuş.''Ama iyi ki varmış'la ,oh,öldü de dünya bir beledan kurtuldu demek de var.Üç günlük dünyada_ Yunus Emre'nin dediği gibi ''Bir kez gönül yıktın ise/Bu kıldığın namaz namaz değil''_her şeyin boş olduğunu anlamamız neden bu kadar zor.Mezarlıklar,hastahaneler ,hapishaneler ve tımarhaneler insanlar için bir ibret öylüsü.Sizin de dediğiniz gibi ciltler dolusu ansiklopediden daha çok şey öğretiyor insana.Hani derler ya hayat üniversitesinden mezunum diye.Şiirde ayetlere yer vermeniz temeyı belirginleştirmede etkili olmuş.Sanatçıların doğum ve ölüm tarihleri arsındaki çizgide çok şeyler var.Biz okuyup geçiyoruz ama önemli olan yaşadığımız anın değerini bilip şükrederek,kulluk görevimizi yerine getirmek, Yaradan'dan ötürü yaradılanı sevmek anlayışını uygulamak.Görmesini,bakmasını bilene her şey bir ders ama anlamak da geç kalıyoruz maalesef.Bu arada ''ebkem''kelimesinin anlamını vermemişsiniz,.Bilmeyenler için şiirin anlamımda eksiklik yaratacak.
Girdiğim her kabristân, insâna kütüphâne Bütün kitâplar taştan, bütün sayfalar âyet Geçerken okuduğum bütün sözler şahâne Şu hayatın künhünü gördü rûhum nihâyet
Hayat işe bu kimin kaç yaşta nezaman gideceği meçul ölüm gelince sıraya paraya bakmaz . çok güzel kutlarım flozofumuzu , Akıbet son Allah iman kuran nasıp etsin inşallah El Afuv sıfatı ile affetsin günahlarımızı. Allaha emanet ol selamlar..
hayat_ölüm çizgisi bu kadar kısa bazanda doğduğu an biter o çizgi.Ne yazık ki bazılarına ne kefen ne kabir ne de o yazılı taşlarda naip olmaz son durağı hatırllatandı şiiriniz teşekkürler kardeşim dua ile..
TEBRIK EDERİM DEĞERLİ SATIRLARINIZI..
SAYGILAR