Yollar tek taraflıdır, gidip dönülmez geri Böylesini görmemiş kimse ezelden beri Zalimin bahçeleri gülgülistan olmuşken Gönlümde Çanakkale sanki cehennem yeri
Altın tabak üstünde bir dilim kuru ekmek Boğaz yangın içinde, olmaz yanmadan gitmek Kolay mıdır kalbini toprak altına gömüp, Kanın her damlasını vatan için tüketmek?
Ardından bakacaktır bir evladı, bir eşi Mehmet şehit olsa da sırada var kardeşi Ayrılığın soğuğu umudu üşütse de Mahşerde doğacaktır belki vuslat güneşi
Meçhul bir hikâye var atılan her kurşunda Çareleri saklamış çaresiz duruşunda Ölmekten korkmayan er, kurşundan mı korkarmış? ‘Allah, Allah!’ der çünkü kalbi her vuruşunda
Saf olmuş dizilmişler, dillerde tekbir sesi; Atılan tüm mermiler birer tespih tanesi. Bize tefekkür yeri, bize bir zikir hane Vahdaniyet timsali tüfeğinin gölgesi.
Çeyiz kanla bezenir, yetim doğar bebekler Şehadet başucunda; savaş, bebek mi bekler? Katilin ayağı top, eli gülle olsa ne, Yaşamıyla övünen onursuz kelebekler!
Ve benim askerim bu, elinde bir bacağı Bedeni sürünse de bırakır mı sancağı? Gözlerinde hep ümit, yüreğinde cesaret Çünkü bir vatan demek binler ana kucağı!
Ne canlar feda oldu toprağın karasına Bomba meydan okudu annenin narasına Kolay kazanılmadı, kolay verilmez elbet Sahip çık Osmanoğlu, dedenin mirasına!
Değişerek sonsuza ömrünün baharını Ekti mukaddes lâle, biçti lâlezarını Tevekkül tetiğini şu hazanda çekince Zafer yüklü bulutlar, döktü yağmurlarını
Başı ıslanmış nefer, hakikate vasıldır Dünyalara hükmetti uzunca bir fasıldır Söyle bana umudu tükenmemiş ey insan; Hasta adam böyleyse sıhhatlisi nasıldır?
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ÇANAKKALE MİRASI şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ÇANAKKALE MİRASI şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Düşündürdü.
Kelimeleri özenle seçilmiş.
Manalıydı.
Farklı bir şairsiniz.