(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
SORU !!... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
SORU !!... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Bizde bir hastalık vardır, Vatandaşın anlayacağı dilden konuşmazlar. Yada bunlar merak etmez yaptığı hep dırdır, Nereye baksan bir türlü yokuşu aşmazlar... Alim de haklı Ali de haklı.Eğitim bu olursa kopukluk devam eder, başımızdan eksik olmaz ne acı nede keder. Eh bende böyle yorumladım acizane... Yüreğinize sağlık... Saygılarımla ...
Aslında varlık âleminde akıl ve bilginin ana özü şu genel ilkeye dayanır: “Çünkü yeryüzünde dolaşan canlıların Allah katında en kötüsü, anlamayan ve düşünmeyen sağırlarla, dilsizlerdi
Sayin Camalan, Metafizik mantikla baktigimizda söylediginiz dogru olabilir.. aslolan sosyal gerceklik siyasi erki elinde tutanlar tarafinda ne kadar dogru anlasilip anlasilmadigidir...
Doğruların anlaşılmasını istemeyenler, ezberlerin bulutlarından yağmur olup esmeyi gösterdiler yıllarca. Islanmayanlar da vardı elbet! Bakmak ve görmek, hissetmek ne demekti, işlerine gelmedi birilerinin! Ne yazık ki cahil inadını kıramadı, kendine düşünmeyi şiar edenler. Kulaklarını tıkadıkları yetmiyormuş gibi gün yüzü görmemiş eziyet ettiler, arkasından bir de bu delidir dediler… Çok güzel bir dikkat çekmeydi paylaşımınız. Bütün samimiyetimle kutluyor, şiirler ve dostluklar adına gönül dolusu selam ve sevgilerimi sunuyorum...
Kiselerin kendi iradeleriyle yasamsal dogrularini, toplumsal geceklikle birbirine karistirmayalim. sosyal gerceklige göre dogrular olur. Kisiye göre degil. sizin düsünceniz idealist felsefe akiminin düsüncesi.. örnek vermem gerekirse, icinde yasadigimiz Evrende, realitelerin belirledigi dogrular vardir. Birde kisinin kendine has düsüncesi vardir. Dogru olan gecegin tarafidir.. Sunu diyebilirmiyiz; 6,5 milyar dünya insanliginin tek tek dogrulari vardir, hayir bu dogru olmaz.. Determinizm olur.. Dogrulara göre insan, dogrularin yaninida yer alan reel düsünendir... bu konu biraz felsefi... selam ve saygilarimla...
Sayın yaylacık , ben doğruyu bileni, bulanı duymadım görmedim. Doğru bana göre anlık bir kavramdır. Zamana, mekana, olanaklara ve olasılıklara göre değişebilir. Dün dündür geçmiştir.Dünün doğrusu bu gün doğru olmayabilir. Bugünün doğrusunun yarına kalacağından emin olamayız. İzak Newton yerde elmayı çekiyor, uzaya çıkınca çekemiyor. Mekan değişti çünkü... İki yıl öncesine kadar Plüton gezegendi.İhraç ettiler gitti.Şimdi göktaşı oldu garip.Zaman değişti, bilgiler yenilendi. Örnekleri çoğaltmak mümkün. Sayfanızı daha fazla işgal etmek istemem VECİZ şiiriniz mükemmel vermiş sorunun cevabını. Ben azıcık detay vereyim dedim. Tebrik eder saygılar sunarım.
Sayın yaylacık ben de demek istemiştim ki: bilim bile doğru bildiğini geliştirip değiştirdiğine göre bireyin doğrusunun geçerliliği zamana mekana koşullara ve olasılıklara göre ne kadar doğrudur ? Ve bu değişken doğrunun anlaşılmasına bireyin ömrünün yetip yetmeyeceğini de zaten " Alim " kısa ve net cevabında güzel vermiş. Saygılarımla.
Sayin Süleyman bey, Bilimsel olgular, siirimin konusu degil, siirim de; söz konusu, durum: Ülkemizin varolan sosyal gercekleri.. sunu diyebilirmisiniz? Edebiyat`da, siirde, tiyatro`da vb, dallarda dogrulari dile getiren, yazar, oyuncu, ve ya sair`lerimiz dogrulariyla anlasiliyor mu? .. tabii ki, halkimiza bir sözüm yok. Egemen anlayis icerisinde olan, siyasi gücü elinden tutan kesimler tarafindan.. sözüm onlara.. Gelelim, bilimsel dogrulara: suyun kimyasal formülümü degisti. (H2O) ve ya; Dünya dönmüyor mu? cogaltabiliriz. Sizin tespitiniz, bilim alaninda ki, dogrularin yanlisligi degil, dogrularin diyalektik, acidan zenginlik kazanarak yenilikler kazanmasidir.. Aksini iddia, etmek bilimin rasyonalist (Akilcilik) gercekligine ters düser..
yorumunuza tesekkür ederim. selam ve saygilarimla...
Güzelliklerden yana, aydinliklar icin bir karamsarligim yok. Dogal olarak siz anladiginizi yazmissiniz, Dogrularin anlasilmadigi, gercegini basta bizlerin kabul etmesi gerekir. Selamlarimla...
selam olsun yüreğinize ne güzel sözler doğruların bulunması zor değil ama önce çuvaldızı kendimize batıra bilsek eminim daha çabuk buluruz ama maalesef biz çuvaldızı başkasına batırmayı yeğliyoruz arkadaşım sevgi ile kal
Yürekten kutluyorum..
Saygılarımla..