bir eylül sabahı içime açılan taze gül goncalarıydı gülüşleriniz heyecanla beklerken sizi kapıda minicik ellerinizde atan minicik kalpler getirdiniz ağırdı emanetlerim paha biçilmez mücevher incinmeye gelmezdi örselenmezdi bir çatık kaşa buğulanırdı gözleriniz rengarek açtıkça günden güne kara tahtamıza apaydınlık bir dünya çizdiniz...
siz öğrenmeye açtınız ben öğretmeye hasret buluştu bir yerde yolumuz sığmadı kalemler parmaklara bitmedi yazacaklar sayfalara ama hep öpe koklaya ama hep güle oynaya bıkmadan bu yuvaya koşar adımlarla geldiniz...
boşa kürek çekmedik sizinle hayatın sularına yelken açtık dalgalı fırtınalı günlerde havaya yayılınca sesleriniz tebessüme dönüştü tüm kainat sizinle güldü yüzlerimiz en riyasız, en kusursuz sevmeyi en katıksız sevmeyi bana siz öğrettiniz...
güzeldiniz hem de çok güzel bu güzelliğe bu masumiyete dokunmasın diye kirler insanlık oldu ilk dersimiz okuyup yazmadan evvel kardeş olmayı ekmeğini paylaşmayı düşeni yerden kaldırmayı öğrendiniz çocuk bedenin içinde kocaman bir adam gibiydiniz...
hiç eksilmesini istemediğim bir tını kulağımda öğretmenim deyişiniz siz çiçekler bıraktıkça masama ve küçük mektuplar gizli saklı büyüdü içimizde aşkların en safı şimdi her biriniz bir roman okumaya doyamadığım şerhi zor ve yaman hataya tahammülü olmayan küçücük canlarım öğretmeniniz olmaktan bilseniz nasıl bahtiyarım bilseniz nasıl bahtiyarım...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
küçük canlarım şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
küçük canlarım şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Ne güzel şiir, öğretmenlik mesleğinin sevgi ve vicdan mesleği olduğunu ilan ediyor şiiriniz. Ne mutlu, dünyası öğrencileri olan öğretmenlere. Yüreğiniz dizelerinize yansımış. İnsanı insan kılacak cümle güzellikleri dile getirmişsiniz. Sizi sadece şiiriniz için değil , yüreğiniz ve öğretmenliğiniz içinde kutluyor ,ayakta alkışlıyorum. Bu ülkenin sizin gibi sevgi ve merhamet timsali öğretmenlere ihtiyacı var. Sağlığınız huzurunuz başarınız daim olsun.
zakir tarafından 5/2/2012 11:50:25 AM zamanında düzenlenmiştir.
Efendim güzel yorumunuzla bizi onurlandırdınız , mesleğimizin değeri ve önemi çok büyük, insan yetiştirmenin sorumluluğu çok ağır sevmeden hakkını vererek yapmak mümkün değil , çok şükür Mevlam bu mesleği bize sevdirdi , her bir öğrencimiz kendi evladımızdan farksız onları gördüğümüzde tüm kaygımız derdimiz siliniyor gönlümüzden ...resimdekiler kendi öğrencilerim en iyi şekilde yetişmeleri için çalışıyoruz ...güzel sözleriniz için tekrar teşekkürler mukadder deniz
zakir tarafından 5/2/2012 11:50:25 AM zamanında düzenlenmiştir.