Van depremi sonrası ,devlet tarafından Gümüldür DSİ kampına misafir olarak yerleştirilen Van’lı kardeşlerimizle, bir akşam türkülerde buluştuk...
Van’dan geldiler deprem sonrası bırakarak yüreklerini bir elleri oradaydı gözlerinin biride ayaklarının tekini de bırakarak geldiler
güneş tekrar doğdu Gümüldür’ den onlar için onlar anaydı, bacı, kardeş, babaydı yarım yamalak ta olsa tebessüme geçti gözleri sözleriyle taradılar Van’ın karışmış saçlarını çekimser bakışlarıyla dağladılar Gümüldür’ ün havasını
eller ellere karıştı diller dillere yüreklerde kalan bir kızın yanık sesi türkülerle yıkandık şarkılardan bir demet uzattık avuçlarına
biz Van’lı olduk onlar Gümüldür’lü sardık sarmaladık Türkiye kollarımızla anladık ki bir elin parmakları gibiyiz biri Van’ı gösterir, biri İzmir’i Kars’ı, Diyarbakır’ı İstanbul, Ankara’yı İl il, ilçe ilçe ayrılmayan bir aile
hep birlikte söyledik İzmir benim Van benim şeref benim şan benim Kars Erzurum Erzincan Konya Ardahan benim
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
VAN'DAN GELDİLER şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
VAN'DAN GELDİLER şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
hep birlikte söyledik İzmir benim Van benim şeref benim şan benim Kars Erzurum Erzincan Konya Ardahan benim Az Önce okuduğum tüm Vanlıları bölücü gösteren şiirden sonra bu şiir iyi geldi bana. Yüreğin dert görmesin. Hala bölücü terör ile orada yaşayan halkı birbirinden ayrıt edemeyenler utansın.
Anlamlı ve güzeldi dizeler, final de aynı güzellikte bir şarkının sözleriyle bağlanmış. Tüm Türkiyeyi kucaklayan bir şiir ve evet doğudan batıya, kuzeyden güneye Türkiyenin her yanı bir, her insanı kardeş. Duyarlı yüreğinizi kutlarım. Selam ve sevgimle.
biz Van’lı olduk onlar Gümüldür’lü sardık sarmaladık Türkiye kollarımızla anladık ki bir elin parmakları gibiyiz biri Van’ı gösterir, biri İzmir’i Kars’ı, Diyarbakır’ı İstanbul, Ankara’yı İl il, ilçe ilçe ayrılmayan bir aile
bu anlam bütünlüğüne,mana bütünlüğünde tüm insanlık katılır inşaallah günül dolusu tebrikler bırakıyorun sayfanıza sevgiyle
O GÜZEL YÜREĞİNİZ DERT GÖRMESİN,BİRLİK BERABERLİK VE SEVGİ NE KADAR GÜZEL İŞLENMİŞ GÜZEL ŞİİRİNİZDE.EVET HER YER BİZİM,TÜM İNSANLAR BİRİZ.BENDE BİR VANLI OLARAK 35 YIL ÖNCE İZMİRE AİLESİYLE GÖÇMÜŞ VE İZMİRDEN EVLENMİŞ VATAN SEVDALISI BİR ÖĞRETMENİM.SİZİN GİBİ YÜREĞE SAHİP BİR DOSTUN SAYFASINI,BİR DOSTUM SAYESİNDE KEŞFETMEKTEN SONSUZ MEMNUN OLDUM,BÜYÜK HAZ DUYDUM.SEVGİ,SAYGI,SELAMLARIMI SUNUYORUM SİZE.
Edirneden, Karsa'a kadar her yer benim ana vatanım, yurdum, farklı kültürlerimiz ve yaşayış tarzımız olsada hepimiz kardeşiz, beraber ağlayıp, beraber gülüyoruz, acının ve göz yaşının rengi her yerde aynı, önemli olan birbirimize kenetlenip kardeşce, barış içinde yaşamaktır, çokça şiirdi güzel yüreğinizi ve usta kaleminizi kutlarım canım arkadaşım...
şiirin beni çok duygulandırdı çok ahh dedim ben de orada olsaydım onların ellerini tutsaydım birlikte türküler söyleseydik çok çok anlamlı ve güzeldi nilciğim sevgimlesinnn
Tek yürek Türkiye nidası vardı şiirin özünde. Bülbülü altın kafese koymuşlar, şakımış durmuş ille de vatanım diye. Şarkılar, türküler şahit kardeşliğin evveline, selam olsun birlik ve beraberliğin ocağında tüten gönüllere... Şiiriniz; verdiği mesaj ve anlatım güzelliği itibariyle samimiyetini hissettiren bir seslenişti. Tebrik ederim Nilgün hanım. Gönül dolusu selam ve sevgilerimle...
İzmir benim Van benim
şeref benim şan benim
Kars Erzurum Erzincan
Konya Ardahan benim
Az Önce okuduğum tüm Vanlıları bölücü gösteren şiirden sonra bu şiir iyi geldi bana. Yüreğin dert görmesin. Hala bölücü terör ile orada yaşayan halkı birbirinden ayrıt edemeyenler utansın.