(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Bak bu olmadı şimdi bunu sevmedim hemde hiç sevmedim şiir illaki sayıyı tutturmak değildir yada sonundaki kafiyeyi uydurmak için şiirin anlam bütünlüğünü katletmek değildir imgesiz şiire şiir demem ben ki senin şiirlerinde imge zenginidir her şeyi basma kalıp anlatınca insan sıkılıveriyor
ooooooooo büyük çok büyük hem de sarsıcı bir iddia... Saygı duyarım elbette...Ama bu ( ama önceki söylediklerimin hükümsüz kılınışı anlamına gelmesin ) imgesiz şiirede ben şiir demem...bu da ayrı konu .Saygılarımla .
Kusuruma bakmayın zannettim ki tamamen imgeye karşısınız.Yanlış algılamışım.Bu çerçevede şiire aynı pencereden baktığımızı söylemek yanlış olmaz.Şiir ki yüzyıllardır tanımı bile tam yapılamamışken ortak bir noktada tanımı üstünde buluşulamamışken sadece benim şahsi görüşüm.
Yani şiir ne tek bilgidir ....ki öyle olsa bilim yazısının kafiyeli - ölçülü şekli olur.
tek imge de değildir......dokuz bilinmeyenli denklem muamelesi yapılacak bir eğlence aracı olarak görmek olur.
Aslında şiir " tek " olan hiç bir şey değildir.Bilgidir, duygudur, imgedir, gerçektir, hayaldir. tekniktir, herşeyin belirli oranlarda katılmasıyla oluşturulan bir yemek mi desek :)) afiyetle yenilen .
Önemli olan aşçısının, hangi oranda nasıl , ne şekilde sunduğudur onun faydası ve başarısı yedikten sonra bünyede oluşturduğu etkiyle doğru orantılı ilerler.
Nice şiirce güzelliklerde tekrar buluşmak ümidiyle.Teşekkür ederim bu güzel açılım ve şiire karşı sorumlu duruş için.Selam ve en derin hürmetlerimle.
Estagfurullah. Şiirde imge / teşbih olmalıdır; fakat o yeterli değil. Bunu vurgulamak istedim. Bu genel bir eleştiridir. Bunları şahsen kendimi eleştirirken aklıma gelen söylerdir. Kendini kafi gören, bir şey öğrenemez.
Ayrıca bu söyler burada yazan,içini döken dostlarıma ve eşhasa müteveccih değildir. Bu bir öz eleştiridir aslında. Hiç kimseyi yazmaktan soğutmak istemem. İnsanların yazmasından mutluyum.
Edebiyat Defteri not defterim gibi, aklıma geleni kaydediyorum.
şiir illaki sayıyı tutturmak değildir yada sonundaki kafiyeyi uydurmak için
şiirin anlam bütünlüğünü katletmek değildir imgesiz şiire şiir demem ben
ki senin şiirlerinde imge zenginidir her şeyi basma kalıp anlatınca insan sıkılıveriyor
Tebrikler ....