Kimi der ki kadın, uzun kış gecelerinde yatmak içindir. Kimi der ki kadınyeşil bir harman yerinde, dokuz zilli köçek gibi oynatmak içindir. Kimi der ki ayalimdir. Boynumda taşıdığım vebalimdir. Kimi der ki hamur yoğuran Kimi der ki çocuk doğuran Ne o, ne bu, ne döşek, ne köçek, ne ayal, ne vebal O benim kollarım bacaklarım başım Yavrum, annem, karım, kızkardeşim hayat arkadaşımdır.
Nazım Hikmet
. .
candır kadın, canandır ayaklar altında gebe topraktır güldür, ağlamaya hazır... uğraş ki güldür
hayat ona oyundur, kendi çocuktur bir elinde oyuncak bebeler oyuncağını vermez kaybeder
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Kadına şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Kadına şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Birisi anneler günü olmak üzere adına senede iki kez gün adanmış yüce varlık...
Öncelikle şahsınızda, kendi var adı yok kadınlarımızı bu özel günde kutluyor, saygılarımı sunuyorum.
Gün adamalarla kadınlarımızın sorunlarının düzelmediği ve düzelmeyeceği gerçektir. Halen zihinlerde;
-Sırtından sopanın, karnından sıpanın eksik edilmeyeceği anlayışı var ve devam ediyorsa, -Çocukluğunu yaşamadan anne oluyorsa, -Değeri arsa ve koyunlarla ölçülüyorsa, -En ucuz üretici görülüyorsa, -Yattığı (!) yerden para kazanan varlık kabul ediliyorsa, -Her şeyde bir obje gibi var sayılıyorsa, -Ekonomik ve sosyal özgürlüğü yoksa veya elinden alınıyorsa, -Tüm kadınlarımız emekçi olarak görülmüyorsa, Sıralamayı daha da uzatmadan; Ve onları ÖNCE İNSAN olarak içimize sindirememişsek , insanca bir yaşam sunamamışsak hangi kadınlar günü kutlamasından bahsedebiliriz ki.Ha, bu olumsuzlukların yaşanmasında başlıca etkin rol nedir veya kimdir? Bu durumda olmalarının başlıca nedeni nedir? O da ayrı bir konu...Benim de payım var mıdır? Bilemiyorum...
Neyse...Sn.Şairin sayfasını bu anlamda daha fazla meşgul etmeden, kadınlarımızın hak ettikleri bir yaşama erişmeleri dileklerimle...
Öncelikle kadınlar gününüzü kutlarım Kısacık şiire nekadar çok şey sığdırmışsınız zaten ustalık orda kutlarım sizi. Ben hayatımı paylaştıgım canım eşimin gün içinde sesini duymadıgımda o günü yaşanmamış kabul ederim hatta bir tarafımda bir eksiklik hissederim. Aynaya her bakışımda onu görürüm.
candır kadın, canandır
ayaklar altında gebe topraktır
güldür, ağlamaya hazır... uğraş ki güldür
hayat ona oyundur,
kendi çocuktur bir elinde oyuncak bebeler
oyuncağını vermez kaybeder
yüreğinize sağlık