YANSIMA...
Kaygılar, telaşlar
Koşturmaca.. Her anı kaplayan düşünceler Endişeler.. Yarına dair beklentiler Kafada biriken şekillemeler Sabah uyandı Haydi çocuklar okula.. Ne öğrendi acaba..? Matematik, fizik, kimya... Yetmiyor , yetmiyor asla Devamı haftasonuna.. Okul, dersane Dersane okul... Maratonlaşan dünyada Neleri atlıyoruz acaba..? Duygusuzlaşan kuşaklarda İşin akademik tarafı tamamlansa da Kişilik eğitimi ya yarım kalırsa..? Nereye götürecek sorulunca Aile, meslek... Her fert karakterini aksettirecek Topluma... Yansıma... HAZAN |
YANSIMA...
Kaygılar, telaşlar
Koşturmaca..
Her anı kaplayan düşünceler
Endişeler..
Yarına dair beklentiler
Kafada biriken şekillemeler
Sabah uyandı
Haydi çocuklar okula..
Ne öğrendi acaba..?
Matematik, fizik, kimya...
Yetmiyor , yetmiyor asla
Devamı haftasonuna..
Okul, dersane
Dersane okul...
Maratonlaşan dünyada
Neleri atlıyoruz acaba..?
Duygusuzlaşan kuşaklarda
İşin akademik tarafı tamamlansa da
Kişilik eğitimi ya yarım kalırsa..?
Nereye götürecek sorulunca
Aile, meslek...
Her fert karakterini aksettirecek
Topluma...
Yansıma...
HAZAN
________________________________________________________
Pek çok şeyi atlıyoruz değerli şairim , pek çok şeyi. Ene başta değer denilen insani özelliğini. O yüzdendir bir türlü durulmayan düzensiz, deli sular gibi çalkalanıp durması, akarken sağını - solunu tahrip etmesi, tıpkı insanlığın içine düştüğü düzeysizlikler gibi maalesef bu günkü toplumsal gidişimiz. O kadar Koşturmacalar, çırpınmalar, hakedilmeyen vurgunları yemeler, neye yarıyor?
Bir mevsim boyu, olgunlaşıp içini o en değerli besinle doldurması beklenen değerli cevizlerin içi nasıl boş çıkarsa; bu denli çaba ve fedekarlıklara, verilen mücadelelere rağmen, geleceğinden tamamen habersiz kof bir nesil yetiştiriyor, bu güzide toplumu aydınlatıp, geliştirip, yetiştirdiğini sananlar. Bunu böyle söylerken değerli fazilet ordusu değerli öğretmenlerimizi asla kastetmiyorum. Onlara her zaman şükran borçluyuz. Onlar ellerinden geleni, yapabileceklerinin en iyisini yapmaya çalışyorlar. Saçma kurallar ve bir takım gizli amaç güden, gelişmenin, çağdaşlaşmanın, aydınlanmanın gerisinde kalmamızı isteyen, türedi saman kafalılar, en başta, aydınlanmaya keskin süvariler gibi soyunmuş değerli eğitimci ve öğretmenlerimizin de ellerini kollarını bağlamışlar.
Bna rağmen, herşeye rağmen.... yine de çabalamak, toplum yozlaşmasına ve bozulmasına karş durmak, Türk aydınlarına öğretmenlerine, değerli eğitimcilerine, idealist ve toplmsever cesur insanlara düşüyor. En azından düşüşün ve çöküşün sorumluluğunda aydınlara, öyretmenlere pay çıkartmamak lazım. Bu değerli insanlar hiçolmazsa pay sahibi olmasınlar, ellerinden eleni yapsınlar... Yarın onlara; bu bozgunu yaratanlar, ya da "bana dokunmayan yılan bin yaşasın" diyenler: ak kaşık olup; "Peki kardeşim siz neredeydiniz, sizin bu konudaki çalışmanız ve hasadınız nerede, nelerdir?" diye soruyor olmasınlar.
Bu anlamlı ve harikulade güzel ve uyaran şiir çalışmanızda çok güzel anlatmışsınız, yürek sızlatan, cidden duyarlılık hissedilmesi gereken gerçekleri en etkili mesajlar olarak yansıtmışsınız.Kararan ve sızlayan içimi aydınlattı çalışmanız .
Esenlik ve mutluluk dileklerimle kutluyorum değerli dost HAZAN hanım sizi. Kemal Polat