Yalnızca uykuda rüyâ görmez insanlar Ayakta uyutulup Uyanık olduğunu sanan, uyur uyanık Ne çok uyurgezer insan var!
Gözünüzün önünde dünya Durmadan çalışan yoksul İşçi, köylü, üreticinin emeği Krallar sofrasında ekselans yemeği!
-II-
Tanrının gözüyle semadan Baktım dünyaya şöyle bir an: -Arasında insanların bencil, çıkarcı, hırsız Yalancı, dolancı, eşkiya, utanmaz arsız!
Bilseydim böyle olacağınızı Nebatatla hayvanat yetsin derdim Kafatasına akıl katıp Akıllı tek insan, Adem’i yaratmazdım!
-III-
İnsan döndü aynasına: -Ya ben bilseydim Yaşamak için çalışacağımı aralıksız Gelir miydim hiç böylesi bir dünyaya?!
Sonra kalkıp, baktım ki birileri; Verdiğin akıl ile seçtiğim, En çok güvenip, oyumu verdiğim vekil Milletin meclisinde, parlamentoda hırsız!
Bir de kalkıp üstelik Tekke, zaviye, dergâh, medrese kurduracaksın Beş yaşında bebeye öğretmek için kitabını Beş sağ, beş de sol eline, on sopa vurduracaksın !
El açtırıp göğe, secdeyle yalvartıp yakartıp Günde beş vakit namaz kıldıracaksın; Kılmayanın boynunu kıracaksın teber ile Cömertlik, cimrilik, doğruluk, dürüstlük hangimizde?!
-IV-
Tanrı döndü kuluna: -Aynayı bırak, dön de bak hele dünyana Bir cennetin uğrunaysa bunca çektiğin çile Yazık değil mi dünyanda çayır çimen onca güle!
Hiç mi hiç utanmadan sıkılmadan Niçin bana kahrediyorsun Yarat dünyada cennetini elin ile Ne dilersen, benden değil kendinden dile!
Şöyle bir bak dünyanın aynına Bunca güzel çiçekler, güzellikler, böcekler Bir kez olsun şükrettin mi nimetine Dünyanın kıymetini bilmeyenin, cennette işi ne?
Yetmediyse bunca verdiğim akıl Gel cennetime gir, sokul Bir tek elma yüzünden yasaklı Şehvetin yılanına sokuldun, bir daha sokul!
İstersen git ateşine cehennemin, dibine çakıl Artık uyan; sonu geldi rüyânın İster kıymetini bilin dünyanın, ister güneşime gelin Çekin kıyameti ellerinizle, külliyen yanın!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
TANRININ GÖZÜYLE BİR AN şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
TANRININ GÖZÜYLE BİR AN şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Şöyle bir bak dünyanın aynına Bunca güzel çiçekler, güzellikler, böcekler Bir kez olsun şükrettin mi nimetine Dünyanın kıymetini bilmeyenin, cennette işi ne?
Baştan sona som derece güzel işlenmiş bir konu ustaca bir anlatım, haz aldım. Usta keleminiz var olsun ders niteliğinde bir şiirdi saygı ve selamlarımla esen kalın.
Yetmediyse bunca verdiğim akıl
Gel cennetime gir, sokul
Bir tek elma yüzünden yasaklı
Şehvetin yılanına sokuldun, bir daha sokul!
İstersen git ateşine cehennemin, dibine çakıl
Artık uyan; sonu geldi rüyânın
İster kıymetini bilin dünyanın, ister güneşime gelin
Çekin kıyameti ellerinizle, külliyen yanın!
HERKES DOĞRUYU BİLECEK OLSAYDI YALNIZ CENNET OLURDU,YARATAN AKIL VERMİŞ İŞTE İKİ YOL NEREYE ÇIKACAĞINI AÇIKCA BELİRTMİŞ SEÇİM SİZİN DEMİŞ. ÇOK ANLAMLI ÇOK HAKLI GÜZEL DİZELER TEBRİK EDİYORUM ÜSTADIM BAŞARILARINZ BİTİMSİZ OLSUN SAYGIMLA.