Okuduğunuz şiir 12.2.2012 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
GENSORU
İblis oynaşı harflerin Onun elden düşme Kırdığı oyuncağı alev dilli Yarayı yakma heveslisi
Özce yıkıntı… Sözce varlık O yüreğin o ıslak soluğu aldanışın o yok oluşu boşalmış sabrın yüzünün en son baktığım yerinde düğümlü sesim, tözüm, durağım tek hece aşınması öykünmek
iblis oynaşı harflerin hâlâ ona taziyeli sığındığın düş gölgesi Elifken adın üstelik tek iken duamken sağdığım tüm inançlardan
hâlâ iblis oynaşı hecelerin sözünüz sürtünür birbirine dövüşmenin ikircikli sev(..)me hali
iblis diyorum anla şuh kozasından karanlık yırtılmak üzere şafağı devinir zehire devinir ateşe delinir geleceğe sokul şiirime dokun titreyen suya değer güneş öpüşü sapsarı melek teniyle…
kanat tutmaz dalgalanmaz mavilerde bunca yığdığım ödün…
sanır mısın kalır gömüsüz? göğsüne saplanmışken yalanın cümlesi Olmuşken ömrümün tek hecesi “ herkes sevdiğini öldürür “ Teke…tek…
Şükran AY
Şiirimi güne taşıyan sayın kurul üyeleri ile birlikte taşınmasında desteğini esirmeyen saygıdeğer gönüldostlarıma çok teşekkür eder en içten hürmetlerimi sunarım.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
GENSORU şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
GENSORU şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
HAKKI TESLİM EDİLMİŞ BİR ŞİİR .. GÜZEL VEDE ANLAM YÜKLÜ BİR DUYGU PAYLAŞIMIYDI.. YÜREĞİNİZ VEDE KALEMİNİZ HEP VAR OLSUN..KUTLUYORUM EMEĞİNİZİ. SELAM VE SAYGIMLA.
Valla iadeyi ziyaret için geldim kafam çok karışık duygularım senden ötürü kabarık şiiri okudum ama valla toparlıyamadım kendimi favorime aldım seni sayfana gelecegim niyemi insanın özüsün bu şiire yorum yapmıyorum niyemi ben senin kalbinin güzelliğinin esaretinde esirim şu an seni şair kendimi okuyucu bgöremedim şimdi yorum yaparsam seni akabinde kendimi KANDIRMIŞ OLURUM Seni şair kendimi okuyucu hissedince söz yorum yazıcam şiirlerine bagımsız şimdi affet seni dost aldım yanıma ve karşıma duygulandırdı yorumun beni ÇOK TEŞEKKÜRLER Bunlar kalbimin sana MÜTEŞEKKİRİ Saygılarımla dost..
Şiir yazmak sadece kalemi ele alıp kelimeleri oraya yerleştirmek değildir. Akıl ve duyguyu birlikte yürütebiliyorsa kalem şiir okunası olur.. Ben böyle bir şiir okudum..
Güzel gönlünüzden dökülen duygular güçlü kaleminizle şekillenerek harika bir şiir çıkarmış ortaya. Seçkiye çok yakışmış.Kutluyorum. Selam sevgiler.Başarınız daim olsun.
gül peri tarafından 2/13/2012 8:45:38 PM zamanında düzenlenmiştir.
Güne düşen doyumsuz eserini ve yazdıran yüreğinizi kutlarım can arkadaşım, herkesin sevdiğini öldürmesi ne acı, ve en çok canımızı acıtıp, kanatların sevdiklerimizin olması ne büyük muamma, çokça şiirdi arkadaşım yerine çok yakışmış...
Şiir ilk bakışta albenisiyle sarıveriyor benliğimizi, taaki şiir de anlam olur mu kısmına ulaşana dek!
"Şuh iblis" hem din kitaplarının, hem de genel kanıların üstünde yoğunlaştığı kadını (günah) işaret eder!
Buraya kadar normal, normal olmayan şudur; şiir yazmak için belli bir cinsiyet yerin dibine sokulamayacağı gibi, başka bir cinsiyeti de bu konuda suçlu gibi gösteremeyiz… üzgünüm ama bu şiir de bu yapılmış. Şuh iblis’i bir başka şuh iblis yaralamış da, bir başka şuh bunu yazmış mantıksızlığı var şiir de… şiir de buna ölçüsüzlük denir…
Sevgili şükran, ben bir şiir okudum ve beğenmedim, gerekçelerimi de yazdım. Sizin oraya bana yorum olarak ekledikleriniz bakış açımdan bir şey değiştirmedi…ve ortada sizinle konuşabileceğim bir durum yok… anlayın.
Farklı bakış açısıyla yapmış olduğunuz değerlendirmenize sonsuz saygı duyuyorum.Fikirdir elbette.Hem benden de çıkmıştır.Okur istediği gözle değerlendirip ona istediği kıyafeti giydirebilir.
Yanlış anlaşılmazsa ; kesinlikle savunma değil ki bunu gerektirecek bir durumda yok.Nihayetinde burası mahkeme salonu değil.Ne güzel özden şiiri eleştirmişsiniz.Bu anlamda gerçekten teşekkür borçluyum.
Efendim, dümdüz bir mantıkla yani bir oluşu ispat etmeye çalışan bir bilim yazısıyla, matematik formülünün açıklanışı ya da normal sokakta, işte eşimizle dostumuzla tartıştığımız bir konuda ele aldığımız , anladığımız " " anlam " ile şiir deki anlam farklıdır malumunuz.
Yani şair, kuş kelimesini kullandı diye çoğu yerde bildiğimiz o kanatlı kuş akla gelmemeli.Aynı şiirde bir kaç farklı anlamda kullanılabilir aynı kelime.Yanına, önüne, arkasına gelen kelimelerle ya da içinde vücut bulduğu imgenin salt çağrışımıyla o kuş binbir çeşit anlamla yad edilebilir.Şiirde kelimenin salt anlamının yerini çoğu kez hissettiriş değeri alır.Yani hissettirdiği, sezdirdiği değer ölçüsü onun anlamıdır.
Şiirin ve anlamının açıklamasını çok ters buluyorum.Yani şair etiğine aykırı bulduğum en azından şiiri yazanca açıklanması bağışlanmaz bir suçtur bana göre.Hem de yani çoğu şiiri şairi bile anlatmaz.O bir ruhtur,bir sezgisel bütünler dünyası.O anki hayal, düş, duygu sentezi nasıl anlatılabilir.Hangi düz yazı onlara maşa olabilir ki. Sadece şukadar söyleyeyim madem altını çizdiniz "iblis " kelimesini üç farklı anlamda kullandım. Hiç biri de birbiriyle yakın alakalı değildi.
Yani diyorum ki efendim, anlama çok fazla da takılmamak lazım.Ruh özündeKelimelerin yan yana gelişlerinde oluşturduğu o nükleer sezgi patlaması, çağrışım noktası hani ooo rahatsız edici bir yön vardır ya düz mantığı dışlayan bir yön işte anlamı orda aramalı.Kelimenin kendisinde salt hacminde ararsak o kadar dar bir çerçevede dolanır oluruz ki.Hem düşünsenize salt anlamından doğacak kısır şiir döngüsünü...
Hem şu da var, yani salt fikirle oturulup şuu mantıksal değerler ölçüsünde yazayım dersek eğer o şiirin ne kadar şiir olduğu tartışılır bir durum almaz mı.?
Madem anlam dediniz ben de bu vesileyle şiirde anladığım anlamı anlatmaya çalıştım.Yanlış anlaşılmamayı umuyor.Her daim böylesi nitelikli eleştirilerinizi ayrıca beklediğimi de son sözüme eklemek istiyorum.
yetkin kalemin güzel yüreğine teşekkürler Şükran hanım'cığım. her zaman ki deminde şiir şiire ve şairine teşekkürler bu güzelliği yaşatmasında ki emeğini kutluyorum. kavi dostlukla sevgiler...
Kutlu dertten haberdar olan nazenin kalem ; İnce idrâki , satırlara maharetle inciler halinde düşürüvermiş sanki ...
Siz her fırsatta dökün lütfen efendim !.. Sarraf yolu gözleyen nice fukaralar var ...
Bizleri de bundan haberdar eden Seçki Kuruluna ayrıca yürekten teşekkürler ediyor , en kalbi tebriklerim ve saygılarımı bırakıyorum sayfanıza ... Çok nezihti ...
Teşekkürler ve tebrikler.... " İblis oynaşı harfler " Bu kurguları yapabilmek kolay değil... Zaten şiir de bu kapağın altında işte... Gensoru Çarpıcı satırlar... ............... En iyi dileklerle selamlar ... Şükranlarımı iletiyorum... .......... Gözüne acı yaş değmesin
kelime oyunları çok eski zamanlardan beri dilimize pelesenk olmuş ne çok çabamız vardı şiire yeni başlarken gösterdiğimiz gayret her çaba özüne dönderir insanı her şiir okuyuşta bizim aldıklarımız hoş bir sedadan başka ayrı demlerdir aslında neden?diyorum neden?bir şiir çıkarsız okunmaz ve yorumlanmaz bir dostum derdi ardımızda büyük dağlar bırakırız biz kendimizi bilmez şiircikler derdi evet bizden önce gölgelerimiz var olmamalı çünkü gölge silinir zamanla bizi biz yapan özümüz ve yüreğimiz eğer yürekten kanatlar takıyor ve uçurabiliyorsak her yere oluyor demektir zamanla ve bu olgunluk bizi şımartmamalı diye düşünüyorum yine uzaklaştım mı?şiirden ne toparlıyorum;
kanat tutmaz dalgalanmaz mavilerde bunca yığdığım ödün… bizlerde pek çok ödünler verdik iyi şiire ve iyi yüreğe senin gibi,sevgiler...
''İnsan bir sevdadır Her sabah külünden yeniden doğar Elini yüzünü yıkar,öper çocuklarını Öper kalemini,karısını,güneşi İnsan bir insandır-çoğu zaman-''
Yunus YAŞAR
Bir düellonun vargısında her ne değin öldürülmüş olmasına karşın... Yeniden doğmak olasıdır aslında.
sanır mısın kalır gömüsüz? göğsüne saplanmışken yalanın cümlesi Olmuşken ömrümün tek hecesi “ herkes sevdiğini öldürür “ Teke…tek…
Sevilen sevdalısının aşkıyla ölmek için ölümüne bir sevdaya tutuşur.Sevmediklerimizse zaten bizim için el yabancıdır..Duygulu eserinizi canı gönülden kutluyorum saygılarımla..
sanır mısın kalır gömüsüz? göğsüne saplanmışken yalanın cümlesi Olmuşken ömrümün tek hecesi “ herkes sevdiğini öldürür “ Teke…tek…
Sevgili Şükran, herkes sevdiğini öldürür; bu söz yetti şiire. Sevmediğin biri ne derse desin senin umrunda değildir. İş sevdiğine gelince işte o zaman derin bir yara açılır sinede öldürür sevileni. En çok da yalandır, ihanettir öldüren silah.
sanır mısın kalır gömüsüz? göğsüne saplanmışken yalanın cümlesi Olmuşken ömrümün tek hecesi “ herkes sevdiğini öldürür “ Teke…tek…
İnsan önce kendinin kurdu...Sevgi ise bir döngü...önce yanar....sonra yakar...sonra da biter...Yokluk yeni bir başlangıştır...Tebrikler değerliydi dizeleriniz...
Varlık yoklutan olmuştur evet...bir kısır döngü diye tanımlasak da Aşkın göreceliğinde o döngü kiminde ölüm gibi kiminde deli tay gibi ...öyle ki kiminde döngüden bile bir haber nee gelirse bahta el kerim zihniyetinde...
Değerli yorumunuzla onur verdiğiniz Setfettin Bey, Teşekkürler ziyaretiniz için.Selam ve saygılarımla.
Özel af (kıyak) yasası çıkabilir her annn!. Aman özel yazılan şiirlere dokunma :) Hükümet zor düşer
Tıpkı bu şiir'in hiç vazgeçmediği gibi Tıpkı aşkı için dövüştüğü gibi Tıpkı gen kokan gensiz duyguları açığa çıkardığı gibi Tıpkı (sev..) me diyecek kadar cesaretli olduğu gibi
- Tek hece aşınması öykünmek (Tek vuruşta ölüm) - Sokul şiirime (Sımsıcak) - Kırdığı oyuncağı alev dilli (Ölü kalplerin yarası hiç dinmez) - Güneş öpüşü sapsarı (Afilli)
Teşekkürler..
**
Herkes öldürebilir sevdiğini Kimi bir bakışıyla yapar bunu Kimi dalkavuçka sözlerle Korkaklar öpücükleriyle öldürür Yürekliler kılıç (şiir) darbeleriyle
...
Herkes öldürebilir sevdiğini Ama herkes öldürdü diye ölmez (Oscar Wilde)
Bir yanlış anlaşılmayı düzeltmiş olayım hocam, özel değildi.Hoş böyle algılamanızda normal , zira ben şiirlerimde "ben " öznesini çok kullanmam.Bir arkadaşımın anlatısından sonra kopuveren ruh fırtınasıydı işte...
Diğer yandan, şiirimin özüne inen saygın değerlendirmeniz içinse ayrıca teşekkürü borç bilirim.Eserlerini büyük beğeniyle takip ettiğim ustamın beğenisi onurdur.
Özellikle altını çizdiğimiz Sevgili Oscar Wilde ' dilerim tüm sevenler için haklı görülmez.
Hoş bir sorgu ve düşündürücü tespitler . Şair biliyorsa ne vermek istediğini şiirin güzelliği bir kat daha artıyor belli ki. Örnek işte bu yürek sesi Çok güzeldi Şükran hnm
Şiirin adını görünce " Ansızın " hakkında bir gensoru veriyorsunuz sandım ve koştum. Fırsatı yakalamışken bir oyda ben vereyim diye ama öyle değilmiş Şükran Hanım.
En güzel dövüşler teke tek olanlar değil mi zaten. En mertçesi.
:)))) Aman hocam ne ettiniz öyle :)) Ne haddime .:))
En erkekçe, yiğitçe olan dövüşler evet..çok haklısınız.Düello gibi kim önce çekersse tetiği...ya da tuş ederse rakibini... Salt yürek gücü lazım bazı döğüşlerde ; sırtımızdaki bıçağı çıkarırken bir elle diğeriyle de savaşmak tüm gücünüzle... zor iş be hocam çok zor...o yüzden çoğu göze alamadığından böylesini kazanmış görünürler...ve göze alan kaybeden olur riya tacını giyiniverir zaferinin üstüne.
Varlığınız ve değerli yorumunuz için çok teşekkür ederim.
Kesinlikle Özlem Hanım, Sevmediklerimizle ilgilenmeyiz ki , en çok sevdiklerimiz değer verdiklerimiz kapsam alanımızdadır.Diğerleri kafamızı koparsa değer verdiğimizin küçücük bir sözü kadar incitemez bizleri ne kadar uğraşsalarda.
Tepkimizde o yüzden sevdiklerimize daha şiddetli oluyor.Malesef .Sevmemek aslında daha mı iyi sevdiklerimizi onların iyiliği için... ne bileyim şaşılacak bir denge...
Varlığınız ve beğeniniz için çok teşekkür ederim.Selam, sevgi ve saygılarımla.
Şiire verdiğiniz emek, okura duyduğunuz saygı adına. Derleyip toparlamadan, demlemeden paylaşmadığınız için ben teşekkür ederim ki eskisi kadar şiir bulmak zor artık, zîra şiiri bir eğlence aracı görenler çoğaldı.
İnşallah hocam, temeli atılmış bir eserim var.Düzenleme istiyor .Ruh iklimim onun mevsimine uygun değildi biraz daha beklesin istedim.İlk fırsatta beğenilerinize sunacağım inşallah.
Kesinlikle Cemalettin Bey, zıtların birliği.. siyah - beyaz .o kadar yakınlar ki birbirine birinin bittiği yerde diğeri hüküm sürmekte...hele bir de gri körüyseniz işiniz yaman o vakit...
Beğeni ve ziyaretinizden mutlu oldum.Eksik olmayın efendim.
Genlerin sorguya çekilmesi evet :)) Müthiş .Her zaman diyorum siz ruhumu okuyor gibisiniz aynı. Gensel bir sorun aşk ezeli beridir fıtratımızda, insanlık hamurumuzda...sorununda oraya sorulması en mantıklısı olur diye düşünmüştüm.
Çok teşekkür ederim sayın hocam varlığınız ve beğeniniz çok mutlu etti.
:))) Hükümet düşürür he :)) İlahi hocam ne güldüm sabah sabah.Allah sizi çok yaşatsın inşallah.Hoş düşsün diye verildi zaten gensoru da...gündeme alınıp irdelenmesi şans meselesi hatta hiç görülmemesi bile ihtimaller dahilinde, belki sümen altı kim bile...)
Ziyaretiniz ve beğeniniz için çok teşekkür ederim.Selam ve saygılarımla.
karanlığa çengel attıkça
çekilmez siyahı hevesin
kanat tutmaz
dalgalanmaz mavilerde
bunca yığdığım ödün…
sanır mısın kalır gömüsüz?
göğsüne saplanmışken yalanın cümlesi
Olmuşken ömrümün tek hecesi
“ herkes sevdiğini öldürür “
Teke…tek…
..
Ağzına, yüreğine sağlık.
Zevkle okudum günün şiiri olduğunu bilmeden bu güzel şiiri.
Kalemin daim olsun.
Selamlar…