Okuduğunuz şiir 4.2.2012 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
_ZAVALLI ŞAFAKLARIM_
İçimdeki manzara çığlık çığlık üstüne Yetmez ki anlatmaya dilimin alfabesi, Defalarca haykırır zihnimdeki büstüne Öksüz kalmış sesiyle gönlümün hitabesi.
Bir tek söğüt gölgesi anlıyor lisanımdan Hüznün akan yaşıyla sularken gövdesini, Narımı kül eyleyip üfürür sol yanımdan Kapatmak ister gibi gönlümün perdesini.
Gecenin kör vaktinde aklımı eleştirip Hesap sordum başıma bıkmadım mı kederden Gamzeme bir tutamlık mutluluk iliştirip Arşivimde sakladım izin alıp kaderden.
Sevdamın duldasına sakladığım cemreler Baharını bekliyor dışarı çıkmak için Çilemi ele verir gözümde mor hareler Asılırken ruhumdan sormadım neden-niçin.
Nasırlı hislerimin mimikleri donarken Ateşi öpsem bile tutuşmaz dudaklarım, Sabahların üstüne akbabalar konarken Tan vaktini unutur zavallı şafaklarım.
Zemheriyi düşürür tomurcuklu toprağa Erken başlar mesai vakit kaybetmez zaman, Gönlüm hasret gidecek dalda yeşil yaprağa Saçımı yar bellerken beyaz kalpaklı düşman.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
_ZAVALLI ŞAFAKLARIM_ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
_ZAVALLI ŞAFAKLARIM_ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Sıradan olmayan ifadelerin alışılagelmiş düz cümleler ve kelimelerden farklı bir üslupla; ateşi öperken tutuşmayan bir hâlin mimiklerin donmasıyla tan vaktini unutan şafaklar eksenindeki iç çekişiydi tema.
Emek, itina ve gayret kendini er ya da geç belli eder her zaman.
Sevdamın gizlerine, sakladığım cemreler Baharını bekliyor, dışarı çıkmak için Çilemi ele verir, gözümde mor hareler Asılırken ruhumdan sormadım neden-niçin.
seckiye layikdi bence de yazan elerin yüregin hic susmasin kalemin daim olsun dilerim saygilarimla her dem..
Çok güzel bir şiirdi.Okumaktan büyük keyif aldım.Nice güzel paylaşımlar dileğiyle, içtenliğimle kutluyorum bu güzel şiiri ve güzel şairini...sevgimle...
İçimdeki manzara çığlık çığlık üstüne Yetmez ki anlatmaya dilimin alfabesi, Defalarca haykırır zihnimdeki büstüne Öksüz kalmış sesiyle, gönlümün hitabesi.
Bir tek söğüt gölgesi anlıyor lisanımdan Hüznün akan yaşıyla sularken gövdesini, Narımı kül eyleyip üfürür sol yanımdan Kapatmak ister gibi, gönlümün perdesini.
Gecenin kör vaktinde, aklımı eleştirip Hesap sordum başıma, bıkmadım mı kederden Gamzeme bir tutamlık mutluluk iliştirip Arşivimde sakladım, izin alıp kaderden.
Sevdamın gizlerine, sakladığım cemreler Baharını bekliyor, dışarı çıkmak için Çilemi ele verir, gözümde mor hareler Asılırken ruhumdan sormadım neden-niçin.
Nasırlı hislerimin mimikleri donarken Ateşi öpsem bile tutuşmaz dudaklarım, Sabahların üstüne akbabalar konarken Tan vaktini unutur zavallı şafaklarım.
Zemheriyi düşürür tomurcuklu toprağa Erken başlar mesai, vakit kaybetmez zaman, Gönlüm hasret gidecek, dalda yeşil yaprağa Saçımı yar bellerken, beyaz kalpaklı düşman.
3 Şubat 2012 NÜS Necla SARIKAVAK DİNLEDİM KUTLARIM GÜZEL OLMUŞ KALEMIN VAR OLSUN ŞİYİRİN ŞAHANE OLDUĞU İÇİN HEPSINI SITEYE ALDİM BİR BİRİNDEN ANLAMLI SEVGGİYLE KALIN DOSTÇA KALIN
öyle ustaca yazıyorsunuz ki..her dize öyle özene bezene tek tek oluşturulmuş ama hepsinde de tam bir bütünlük her zamanki gibi..sizi okumak çok büyük keyif..
Kardeşim yorum yazacaktım kelime hatam oldu düzeltim dedim Bir türlü beceremedim istemediyim yazı var sayfanızda özür dilerim Nasıl sile bilirim bunu çabuk bir çözüm olsun
Evet, bazen sözcükler yetmez hissiyatımızı anlatmaya. Siz de her ne kadar "Yetmez ki anlatmaya dilimin alfabesi" deseniz de içinizi en içten hâliyle mısralara yansıtmışsınız. Düşler ve düş kırıklıklarının; ömrün duygulu bir muhasebesi; hece vezninin kuralları dâhilinde başarıyla işlenmiş.
Düşman bellenen zamanın aslında dostumuz olduğunu zamanla anlayacağız.
Nasırlı hislerimin mimikleri donarken Ateşi öpsem bile tutuşmaz dudaklarım, Sabahların üstüne akbabalar konarken Tan vaktini unutur zavallı şafaklarım
SAYFANIZDA GERÇEK ŞİİRİ OKUMA MUTLULUĞUNA ERDİM.VAR OLUN NECLA HANIM.HECE,KAFİYE HER ŞEY VARDI.YÜREĞİNİZE SAĞLIK.UMARIM DAHA DA GÜZELLERİ GELİR BU HARİKA ŞİİRİNİZİ PEŞİNDE.SAYGILARIMLA.