Okuduğunuz şiir 29.1.2012 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
şehrin katilleri
akla gelmezdi ve hayale de raydan çıkmış bu trenin bir gün günsüz doğan bu şehirden böyle - güvercin muştularıyla - geçeceği
şehrin iki yakasıydık bir araya gelmeyen ve oysa çocukluğu tutukluydu çocukluğu sorunluydu bu şehrin zaten yoksa sende bende ne kabahat duydum ya bu ’gece sesi’ni biraz şehrin iniltisi gibiydi biraz kendisi duydum ya sesini içim daha bir rahat
kirlenip kirletip yeniden ve yeniden arınmak arındırmak ateşlerden geçip ölüm suyunda yunmak ellerimi bir sabır taşına rehin bırakmak gibiydi bir çağlayan sesine bıraktığın sesini duymak
topunuz gelse anlamazsınız dilinden gülüşü isyan sanılır şehrin öldü sanırsınız uyurken
omuzlarında çöreklenmiştir mavi şafakların ağrıları dam dam dağılır kulelerden varoşlara ebabil kuşları kadehlerinize dolardı rüzgarlarca gam belinden tutar gibi tutardınız kristal kadınları bilinci kaçık bir adam gibiydiniz topunuz gelse anlamazdınız şehrin çığlıklarından
topunuz çocuk gözlerine kör maviye düş kırığı gibiydiniz korkarım aşk sesine sağır ezberimdeki tüm küfürleri alıp gittiniz tabutunuz ne de çok ağır şehrin katilleri yoksa siz misiniz...
/ mai /
Şiir/ler/ime gösterilen teveccühden ötürü seçki kuruluna ve şiir dostlarına teşekkürler...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
şehrin katilleri şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
şehrin katilleri şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
bazen görüyorum şiirlerimin altında bu ismi anımsıyorum ve sayfasına uğruyorum her uğradığımda daha ustalaşmış bir üslupla karşılaşıyorum. birde en çok kullandığım imgelerden biri olan "şehir" ile günün şiiri seçilmiş.
topunuz çocuk gözlerine kör maviye düş kırığı gibiydiniz korkarım aşk sesine sağır ezberimdeki tüm küfürleri alıp gittiniz tabutunuz ne de çok ağır şehrin katilleri yoksa siz misiniz...
şehrin sessiz çığlıkları gibiydi ,şehrin sesini duydum ..tebriklerimle yüreğinize sağlık..
Bir şehri böylesine kanıksayıp ardından da “günsüz “ doğuşlara neydi gebe bırakan demeden edemiyor insan. Ve acaba Şair şehrin karanlığına mı sevdalı farkında olmadan.
Günsüz doğuşlar ondan mıdır .?
Lâkin Şair’in şiirlerinin öyle derin mânâları var ki böyle kuru üç beş söze indirgemek şiirin gönlüne küskün bir bakış, küskün bir dokunuş olur. Onun şiirlerinin yüreği titreten bir yanı hep saklısında.
Dört mevsime bürünmüş bir gönlün hazan dökülüşleridir şiirleri. Bazen bir kuru yaprağın gölgesine sinip şiirin yağmurunda ıslanırken bulursunuz kendinizi. Bazen de korkarsınız o koyu derin karanlıktan.
ve ölüm; hep arındırır… en ince demleriyle tüm ağırlığımızdan.
Şair ne kadar anlaşılmak isterken gizlenir böyle.
Ruhunu böylesi sarmalayan bir şehir, gönlünde hazan yaprakları uçuşturan bir şehir... her savruluşta yine şehrin dizleri dibine mi dökülür.
Köprüler ki bağlar şehrin iki yakasını birbirine… bir gönülden diğerine. Ya su ise akıp giden bir köprünün altından o vâkit köprüler bile yüktür sîneye..
“kadehlerinize dolardı rüzgârlarca gam belinden tutar gibi tutardınız kristal kadınları”
ve bu dizeler nasıl kırılgan. öyle etiyle kanıyla… canıyla.
Ölmeyen anlamaz. Her insan önce kendi tabutunu sırtlanır… Şair şiirlerini sırtlanır her şiirinde yeniden yeniden.
///
Güne gelişinizi can-ı gönülden tebrik ederim… Her şiiri nâzârımda eşsiz olan Şair.
Tabut ağır gidiş zor zaman dar olacak, belkide. sadece şehrin değil tüm insanlığın katilidir sevgisi olmayan yada aşk sesine sağır olanlar. Tebrik ve saygılar.
topunuz çocuk gözlerine kör maviye düş kırığı gibiydiniz korkarım aşk sesine sağır ezberimdeki tüm küfürleri alıp gittiniz tabutunuz ne de çok ağır şehrin katilleri yoksa siz misiniz...
gönül gözün var olsun derin bakışınada merhaba kal sevgilerde esenliklerle...
her insan bir şehir değil mi aslında kimi yanıyla masum kimi yanıyla katil... şiir insanın her iki yakasıyla konuşması gibiydi biraz nefsine biraz vicdanına hepimiz bazen az ya da çok kirli yahut temiz değilmiyiz akreple yelkovanın koşuşturmacasında belki tabutumuz ağır olacakken ölmemeli yazık olur masumların omuzlarına .........................
topunuz çocuk gözlerine kör maviye düş kırığı gibiydiniz korkarım aşk sesine sağır ezberimdeki tüm küfürleri alıp gittiniz tabutunuz ne de çok ağır şehrin katilleri yoksa siz misiniz...
HERKESİN VEBALİ KADAR TABUTU ELBET AĞIR OLACAK,TEBRİK EDİYORUM ANLAMLI MÜKEMMEL DİZELERİNİZ BAŞARILARINIZ BİTİMSİZ OLSUN SEVGİLİ ŞAİREMİZ.SEVGİMLE.
(gözlerim arıyor sevgili şairimizin şiirlerini.)