UNUTMA GÜZEL YAVRUM!“Ecdadını zannetme asırlarca uyurdu; Nerden bulacaktın o zaman eldeki yurdu.” M.Akif ERSOY “Üstad-ı Azam’ımı rahmet ve minnetle anarım.” Mevla “Ey insanlar! Çalışın” diye buyurdu. Ergenekon’da dağ delen yiğit yurdu kurdu. Üç kıtanın kalbine İslam mührünü vurdu. Kükreyen Alp Arslanlar Anadolu’da durdu. İlah-i Kelimetullah’la dağ taş aştılar. İlk önce kendi nefisleriyle savaştılar. Allah rızası için dünyayla yarıştılar. Şahadet şerbetiyle toprağa karıştılar. Akdeniz dünyada “Türk Gölü” haline döndü. İlahi adalet yayıldı, zulmetler söndü. Dünya başını eğdi, Türk âlemine döndü. Ne tez unuttun yavrum, bu olay daha dündü. Dağlardan, ovalardan gemiler aşırdılar. İnsana zulmedenin sırtını kaşırdılar. Krallar dedenin karşısında şaşırdılar. Onlar İslam’ı gönüllerinde taşırdılar. Unutma güzel yavrum! Asil kan sende mevcut. Haydi kalk! Diril de bir kenarından da sen tut. Rabbine güvenirsin, karşında duramaz put. Haydi, tekrar diril de, zulmün kökünü kurut. Unutma güzel yavrum! Nefsi yakanlardansın. Haydi, kalk diril de ummana akanlardansın. Unutma güzel yavrum! Gelecek ellerinde. Haydi, kalk diril de bak! Dualar dillerinde. 06.10.2007 Tarık TORUN CEVHERDEN GERDANLIKLAR "Sana, Bana, Ona" |
SaygıdeğerAşık Hilaloğlu Rumuzlu kardeşim;Öncelikle yorumlarınıza ve ilginize teşekkür ederim.Belirttiğiniz hususta ben genelde islami terminolojiye dikkat ederim.doğru İla-yi Kelimetuullah var(Allah'ı yüceltmek var) ama ben daha geniş olarak sadece ismini duyurmak yüceltmek anlamında almadım.daha geniş aldım.Tolumda da çok kullanılan İlah-i Kelimetullah bir deyim ben bunu bilerek aldım.Yaygın kullanılan bir deyimdir.İla-yi Kelimetullah daha dar kapsamlı,İlah-i Kelimetullah ise daha geniş kapsamlıdır.Ben bu deyimi tercih ettim.
"Allah yolunda" deyimi, İslam terminolojisinde onların düşündüğünden çok derin anlamlar içerir. Hele onların sandığı bir anlama hiç benzemez. İslam'a göre; genelin faydası toplumun mutluluğu için geçici dünyalık arzusunda bulunulmadan yapılan her hareket "Allah yolunda"dır. Allah'ın sana verdiği malları geçici dünyalık yararlar umarak harcarsa elbette ki bu "Allah yolunda" değildir. Ancak sadece Allah rızası için bildiğin muhtaçlara yardım edersen kuşkusuz ki bu "Allah yolundadır. İşte bu "Allah yolunda" deyimi yalnız İslam'a özgü, maddi çıkar ve arzulardan uzak, sadece Allah rızası için olan hareketler için kullanılır. Bunu yapan kimse iyi bilir ki mümin kardeşlerinin huzuru için yaptığı her iş Allah rızası içindir. Müminlerin bu geçici dünya hayatında arzuladığı yegane şey, yüce Allah'ın rızasını kazanmaktır.
İşte Allah, sözü edilen bu anlamı içermesi için "Cihad"ı, "Allah yolunda" maksadıyla sınırlamıştır. Müslüman birey veya topluluk; batıl, sakat sistemleri yıkıp yerine İslam ülküsüne dayalı yeni ve dinç bir sistemi getirirken harcayacakları türlü gayretler ve yapacakları her türlü fedakarlıklar da kişisel çıkardan, nefsani arzulardan uzak olmalıdır. İslam bunu ister. Müslüman birey ya da topluluk bütün bir didinmelerinin karşılığı olarak hakikat ölçülerine uygun, adaletli bir sistemi getirmekten başka bir şey gözetmemelidirler. Mümin; yaptığı şeylerin karşılığını bu dünyada beklemez. Çünkü o; Allah'ın kelamını yüceltmek (ilahi kelimetullah) için, bu dinmeyen mücadelenin, bitmeyen savaşın karşılığında mal mülk, şan-şeref, rütbe ve geçici dünyalık elde etme düşüncesinde değildir. Kendi yakınlarını iş başına geçirmek, kişisel otorite kurmak, kendisinden sonra gelen ahbapları için yer hazırlamak gibi birtakım zelillerin başvuracağı işleri yapmaz. İşte ilahi hitap haykırıyor: "İnananlar Allah yolunda dövüşürler, küfredenler ise tağut yolunda dövüşürler!"(Nisa Suresi, 76)
İlginize teşekkürler yapıcı ve önerici yorumlarınızı her zaman beklerim.Allah'a Emanet Olunuz.Saygılarımla efendim..Tarık TORUN