04.10.2007 20:39:07 Perşembe ”Perişanlıkmış” ilk defa şahit oldum, Özlemce… Yumurtalık/ADANA
VAZ GEÇTİM
Kendimden vazgeçtim; Benliğimden, deliliğimden… Ruhumun derinliğinde kaybolmaktayım şu an. Bir yazı okudum az önce; Yandı, kavruldu içim. Ağladım, görünmeyen güçler şahit. Görenlerin gözü kör çünkü…
Biliyorum, aykırı bulunur düşüncelerim. Çelik At’a binmeyi sevdiğim gibi Esas At’ları da severim, vefalarından… Bir de sevmelerimi sevdim, merhametimden. Nerede acınaklı varlık var, yanında olmak için… Artık, sevmeyeceğim, zarar veriyor çünkü.
Az önce bir karar verdim: Gideceğim bu diyarlardan, çok uzaklara Ama sizden uzaklaşmak değil, niyetim Atlar gibi dostsunuz çünkü… Vefalılarım, cefalılarım, halden anlayanlarım, canlarııııım.
Dün, Çapkın’ım döndü, geldi aylar sonra. Çalışma masamın dibinde ve Her zamanki yerinde uyukluyor şimdi. “Süt verin, oğluma” dedim, şarap içiyorum çünkü; İçmeli o da… Kediler sever sütü!. Niye mi Sauvignon içiyorum Ramazan Ramazan Hiç yapmadığımı yapıyorum Umudum kalmadı çünkü… Kırgınım. Ağlıyor, içim. Geçmişim, bugünüm karmakarışık oldu bugün; Çözdükçe ölüyorum… Randevum bugündü çünkü… Cuma’nın şerrinden korktuğumdan bugüne aldırmıştım. Yarından tezi yok Hasta bir kadınım.
Demiştim bir gün: “Her şeyi çözdüğüm an, öleceğim andır” diye. Henüz tamam değilim. Doldurun bir kadeh daha, yetişemedim Hayyam’a zaten Yetişmek de değil, niyetim. Vazgeçmişken kendimden… Tüm boşvermişliğimle Kendimde değilim artık. Artık benliğimi, bırakacağım yakında Gerimde posam kalacak, çağı yemesem de… Ne kadar yazsam da içimde kalıyor çünkü…
“Neyin var” diye, sormayın bana, lütfen. Derin meseleler çünkü. "Hayat bu, anlatmaya değer" derler Bana değmez Anlatmaya mecalim yok Yorgunum ve vazgeçtim çünkü.
Gülizar Özlem (GÜRSES) SARAÇOĞLU
NOT: Her hakkı mahfuz olsa da olur, olmasa da. Saygılarımla efendim: “Özür” dilerim.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
VAZGEÇTİM şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
VAZGEÇTİM şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Alışık olmadığım bir ruh halıniz yansımış şiirinize... Umarım geçicidir... Sanatsal ve şiirsel bağlamda harika desem de, size yakıştıramadığım karamsarlığı yansıtması açısından ben bu şiiri sevmedim. Neşeli günlerinizi bekliyorum... Saygılar
sürekli olarak "vazgeçtim" dediğinize göre ağır bir gerekçeniz var. belki de zamanı değil yaldızlı sözlerin ama, vazgeçmek niye, mücadele etmek dururken?
'Anlamıyor bu vatan seni diye,bırakıp kaçacak mısın? Anlamıyor bu insanlar seni diye,benzin döküp yakacak mısın? Kaderin senin anlaşılmamak; ve yücelsen de bir kale gibi,anlaşılmamak! Kimbilir daha kaç nesil,hatta öldükten sonra bile;dayanacaksın. Cephede vurulan bir asker gibi,ayakta kalacaksın..' diye rahmetli Ecevit'in Fransızcadan yaptığı bir çeviri şiir geldi aklıma.Sizinle paylaşmak istedim.
“Neyin var” diye, sormayın bana, lütfen. Derin meseleler çünkü. "Hayat bu, anlatmaya değer" derler Bana değmez Anlatmaya mecalim yok Yorgunum ve vazgeçtim çünkü.
hayattan bıkınlık ve bezginlik kokuyor dizeler..yorulup pes etmek yok işte...dişe dişi severim ben... şiir içeriğinin şiirde kalması dileğimle..sevgiler...
“Neyin var” diye, sormayın bana, lütfen. Derin meseleler çünkü. "Hayat bu, anlatmaya değer" derler Bana değmez Anlatmaya mecalim yok Yorgunum ve vazgeçtim çünkü.
Vazgeçmeyin kendinizden. Umudunuzu da yitirmeyin. Siz bir değersiniz. Bunun farkında olun. Her hakkı mahfuz acınıza fazla dalmadan kurtulmaya çalışın. Zira sonrası çok zor olabiliyor.
“Neyin var” diye, sormayın bana, lütfen. Derin meseleler çünkü. "Hayat bu, anlatmaya değer" derler Bana değmez Anlatmaya mecalim yok Yorgunum ve vazgeçtim çünkü. VAZGEÇMEYİN GÜLİZAR HANIM SİZİN GÜÇLÜ KALEMİNİZ,YÜREĞİNİZ VAR VAZGEÇMEK ACİZLERİN,KORKAKLARIN İŞİDİR KUTLARIM YAZMAK SİZE YAKIŞIYOR Hala kitaplar gelmedi mi ?
Buna benzer bir şiir ekledim bu gün...Sanırım biraz fazla duygusal oluyor şiirle uğraşanlar... Ben de bir çöküntü içindeyim.Umarım çabuk toparlanırsınız,çabuk toparlanırız... Dostla bir sohbet tadındaydı,buruk da olsa.Bir dertleşmeydi.Kutlarım.Selam ve Sevgimle..
“Neyin var” diye, sormayın bana, lütfen. Derin meseleler çünkü. "Hayat bu, anlatmaya değer" derler Bana değmez Anlatmaya mecalim yok Yorgunum ve vazgeçtim çünkü.
“Neyin var” diye, sormayın bana, lütfen. Derin meseleler çünkü. "Hayat bu, anlatmaya değer" derler Bana değmez Anlatmaya mecalim yok Yorgunum ve vazgeçtim çünkü.
Bu sözler de sanki ağır bir yük var tebrikler selam ve sevgimle
Kadın duyarlığından ziyade, erkek duyarlığı taşıyor gibi geldi bana bu şiir; edilgenliği aşmış, bir iktidar denemesi gibi... Böyle kadın azdır,desem ayıp mı etmiş olurum?... Yapaylıktan,yapmacıklıktan hazzetmeyen, gerçek bir kişilik... Tebrikler... Saygılarımla... Tam puan.