(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
maşallah şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
maşallah şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
ŞiiRiNe YoRuM YaPMaYaCaĞıM. BaZı YeRLeRDe aLaKaSıZ CüMLeLeR KuRMuŞSuN ZaTeN BeLiRGiN BiR ŞeKiLDe GöRüLüYoR SöYLeMeMe GeReK YoK. Bu ŞiiRe YoRuM YaZaN ŞaiRLeRiN KaÇı ŞiiRi PüR DiKKaT oKuMuŞ. aYRıCa SiZi TeBRiK eDeRiM iTiRaFıNıZDaN DoLaYı " KuRDeLe " iÇiN YaZıYoRuM DeMiŞSiNiZ.
Sayın ANSIZIN, Öncelikle sizin ve kuruldaki diğer arkadaşların işlerine karışmak gibi bir niyetimin olmadığını belirtmek isterim. Ha, dediğinizi yapamaz mıyım, tabii ki yapabilirim. Ama kabul edersiniz ki ben şu anda maaşımı aldığım şirketin emrinde çalışıyorum ve maalesef vakit ayırıp da tüm şiirleri okuyamam. Bu yüzden, size günde 20 şiiri gönderemem.
Kurulunuzun seçtiği şiirler genel olarak tabii ki bizlerin de kabulünü görüyor, bu konuda bir problem yok. Ama bizim sitemimiz tek tük aradan kaçan bazı kötü şiirlere. Diyeceksiniz ki, size göre kötü. Haklısınız, bazı şiirleri anlamak için ince detayları görmek gerekebilir, ki bu tür şiirlere yorum bile yapmam. Ama el insaf, yukarıdaki yazının anlaşılamayacak hangi detayı var? Düpedüz eski arabesk ve sanat müziği parçalarından harmanlanmış bir toplama yazı olmuş. İsterseniz kısa bir uğraşla kelime kelime hangi şarkıdan alınmış listesini yapabilirim. Bırakın kurdeleyi, bence çalıntı muamelesi bile yapılabilir bu yazıya (şiir demiyorum).
Sonuç: Sorun kurulda değil, bu tür yazıları yazanlarda...
O zaman benim dediğime geliyoruz. Beğenmedim diyenlerin belliki kendi akıllarında seçkileri var diye düşünmeden edemiyorum.
Amaç en iyiyi seçmek ise yardımcı olacaksınız o halde. Ben beğenmedim ben beğendim demekle olmaz. 30 şiir var ise ve sizce beş seçki kötüyse diğer seçkileri çöpe atamazsınız. Başka sitelerde yapılan şiir yarışmalarındaki birinceleri gördüğümüzde amanallahım diyoruz bu mu birinci oldu. Bana göre daha iyi şiirler vardı. Ee bu yarışmayı düzenleyenlerin hatası mı? Bence değil. Bu Şiir Jürisinin Hatası mı oluyor bence yine değil. Bizim zevklerimiz ve bilgilerimiz tutmuyor demek. Bir şeylere itirazı olanın itiraz hakkında çözümüde olmalı. Çözümü olmayan kişinin de eleştirilerini kaideye almıyorum. Hem kendiniz diyorsunuz bu kadar şiiri okumak değerlendirmek o kadar kolay değil. Ee sorun ne o zaman. Günde 240 şiiri okumayanlara kurul diyorki biz bunları okuduk bizim gözümüze takıldı sizinde gözünüzden kaçmasın diyor.
Tekrar yineliyorum
Ben bu kuruldan daha iyi seçimler yaparım diyen kişiler lütfen benimle irtibata geçsin. Bir ay boyunca her gün ortalama 260 şiirin kaçını okuyup kaçını inceleyebiliyorlar merak ediyorum. Bilimsel Şair size bu konuda iki kere mesaj gönderdim ama nedense tek bir gün bile seçkilerinizi göremedim.
Afet Hanım pek de haksız sayılmaz. Şahsen ben de bu şiiri pek beğenmedim. Özellikle son kısım alakasız geldi.
Varını yoğunu biliyor gibi Yan gözle dünyayı görüyor gibi Hayal ülkesinden geliyor gibi
Bu 3 mısranın birbiriyle hiç alakası olmadığı gibi, ilk 2 mısra kendi içinde bile bir anlam ifade etmiyor.
Şiirin diğer kısımları da, bir arkadaşın dediği gibi başka şarkılarıdan fırlamış gibi. Örneğin:
"Bunca güzel içinde birisi var ki, bana sevgi ile bakışı başka" sözlerinin geçtiği Zekai Tunca şarkısını herkes bir kere duymuştur. Bizim şair ne demiş:" Bakışı gülüşü duruşu başka"
Zaten kafadan "Ne güzel yaratmış yar yar seni yaradan" türküsüne çağrışım yapıyor.
Başka bir eleştiri: Şairimiz diyor ki: "RAMAZAN OLMASAYDI, TÜ TÜ TÜKÜRMESİNDEKİ ANLAM AYIRTISINI HİSSETTİRECEK BAŞKA BİR RESMİ SEÇMEYİ DÜŞÜNÜRDÜM. " Peki sayın şair, siz değilmiydiniz Ceyhun kardeşimize şiiri dolayısıyla bir ton hakaret yağdıran? Oysa imkan olsa kendiniz bu konuyu resimle ifade edeceksiniz...
Son söz: Seçici kurula herhangi bir suç bulmuyorum, dedikleri gibi yüzlerce şiiri incelemek o kadar kolay değil. Ama, eleştiren insanlara da sert çıkıp, hadi bakalım sen şiirleri oku da bana günde 20 tane şiir gönder demekle iş bitmez.
BİLİMSEL ŞAİR tarafından 10/5/2007 8:13:35 AM zamanında düzenlenmiştir.
Kurul üyeleri şiirlere bakmıyor tamamen isimlere bakarak seçiyorlar şiirleri. Kurul üyeleri şiirleri asla okumuyor. Kafalarına göre tombala hesabı seçiliyor şiirler. Hatta yakında sistem geliştireceğiz otomatik seçecek şiirleri. Tek tek tombola hesabı seçmek zamanımızı alıyor. Kurul üyeleri bazen kendi şiirlerini seçiyorlar. Kurul üyeleri sitenin en kalitesiz şiirlerini seçmek için birbirleri ile yarış halinde.
ya işte bu kurul üyeleri bu kadar kötü insanlar.
Artık insanlara bazı şeyleri anlatmaktan dilimizde tüy bitti. İnsanların şiirlerin altlarında her seferinde aynı polemikleri yaratmaktan sıkılmadınız mı? İnsanların şiirlerinin altlarını bu şekilde meşgul etmeye kimin ne hakkı var? Ben bu kuruldan daha iyi seçimler yaparım diyen kişiler lütfen benimle irtibata geçsin. Bir ay boyunca her gün ortalama 260 şiirin kaçını okuyup kaçını inceleyebiliyorlar merak ediyorum.
@ ANSIZIN
ANSIZIN tarafından 10/5/2007 1:44:38 AM zamanında düzenlenmiştir.
Ben sadece beni ilgilendiren bölümüne cevap vereyim. Evet ben bir şiir yazınca genellikle gün boyu ilk 4-5 şiir içinde olur. ÇÜNKÜ: 1. Bir defa resimli şiirlerin bakılma aranı daha fazladır, kaldı ki ben, kullanacağım resmi şiirime uydurmak için de fazladan zaman harcarım. 2. şiirlerimi genellikle gece yarısından sonra asarım, taze şiir arayanlara, gece simidi... 3.4 ekim 2007 tarihli tam 17 tane yorumum var. öyle yorumlar ki, bazen 17 tane özel mesajla besleniyor. 4. Afet kırat'ı googleye giren herkes tanır oysa TTTTTT gizemlidir.(Bazen çocuk gibidir, bazen 70 lik dede, bazen erkektir, bazen cins-i latife) 5.Bir de sizin şiirlerinizi okuyanlar övmek için, benim şiirlerimi okuyanların bir kısmı içinden de olsa sövmek için okuyor. 6. ... (neyse yukarıdakileri yaparsan altıncıya gerek kalmaz :) )
zaten bu siteye akıllı uslu şiirler yazmanın bir anlamı yok. ya karmakarışık imgelerle imge çöplüğüne döndüreceksin ya da lay lay lom şeyler yazacaksın. şiir bu kadar mı düştü insanların gözünde anlamıyorum. popüleriteye bakınca yukarılarda onca güzel şiir yapayalnız dururken en başa geçenlerin bu işi nasıl becerdiğini anlamıyorum. bu yazdıklarım sizin için değil alirıza bey, şiiriniz güzel ama çok daha güzelleri var bunu da okuyan herkes bilir. ama şiirler okunmuyor. bunu farkettim. ve şiir adına üzülüyorum. yine de sizi en azından insanların sevgisini kazandığınız için kutlarım. saygılar.