(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
GÜL şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
GÜL şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Ne kadar anlamlı bir şiir sevgili dostum.Kısa ,anlamlı ve düşündürücü bir şiir...Öyle uzun uzun yazıp ama gözleri yoran bir şiir yazmaktansa.Vahap Bey gibi akıllara durgunluk verecek harika şiir yazılmalıdır.Her bir mısrası bir kitabı andırır şekilde olmalıdır.Gülü koklamak ama o gülü kokarken neler ustan geçmez ki.Asıl düşündüren nokta budur.Şairin anlatmak istediği o koku nedir.Onu okuyucuya bırakmış.Güçlü kaleminiz var olsun değerli şairim.Sevgi ve saygılarımla....
Askerligimi Ankara, güvercinlikte yapmistim. Benim, görevimi yaptigim birlikte, Bölük komutanimin evine zaman zaman onun habercisiyle giderdim. Benim ciceklere olan muhabetimi farketmis olacak ki, bana bir kezinde terhisine kadar her gelisinde ciceklerle, ilgilen demisti. Ben onlarin yaprak temizliklerini yaparken esiyle beni ictenlikle, izlerdi. Büyle bir ufak unutamadiigim animi sizinle paylasmaktan onur duydum. Sagolun, Beni gecmise götürdünüz. "mahzuni Baba" siir, bu siirinden önce ki, siir. K. i . b saygilarimla.
İlk kez çiçekleri böyle seven ilgilenen bir erkek görüyorum.Ben de çiçekleri doğayı çok severim. Evim çiçek yetiştirmeye uygun olmadığı halde çiçeklerim var.Yazı mı şiir mi yazdınız,Mahsuni şerifle ilgili,
Kendimden bahsetmeyi hic sevmem, sizi degerli gürdügümde , hakkimda bir iki sey yazayim. iyi bir doga dostuyum. Ormanlik alanlarda zaman buldukca gezerim. Dogadaki her varlik beni cok düsündürür. Gülleri, cicekleri cok ama cok severim. Evimdeki, saksilarimla ilgilenirim. Duygusallik olmasin, Bazen saksilarla ilgilendigimde cogu, zaman duygulanmisimdir. Bugün Mahzuni Serifi anlatan, bir siir yazmistim okursan iyi olur. Siirin ismi : Mahzuni Baba. Selam ve saygiyla.
Mevlanaya sormuşlar:Çiçeklerin en güzeli güldür ama dikeni neden vardır?O da şu cevabı vermiş: Sen hiç sıkıntı çekmeden mutluluğa ulaşanı gördün mü?Gül Farsçada ''Mayıs ayında açan çiçek''anlamındadır,ömrü çok kısadır o yüzden,çabuk solar,iyi,özenli bakmak gerekir,yoksa kurur gider..Biz de gül sevgiyi simgeler,güzelliği,rengi ve o güzel kokusu insanı daima etkilemiştir.Gülün ömrü az olur,güzellerde naz olur diye boşuna söylememişler.Şiiriniz kısa ama anlam yönünden zengin,duygu yoğunluğu bu şiirde dikkati çekiyor.
iyi aksamlar Aslihan hanim, "Gül" icin yazdiklariniz cok hos. Güzel tarifler. Bilmiyorum Mahzuni Serifi, severmiydiniz. Bugün asmistim. Acizane Mahzuni `yi anlatan siir. Okursaniz sevinirim.
Sevdiğini güle benztmiş olduğun gül şiirini gül kokusunu duyarak okudum şair dost.Gül gibi renkli kokusu gibi huzurlu olsun yüreğin.Tebrikler ve selamlar.