(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
AKLINI SEVDİĞİM! şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
AKLINI SEVDİĞİM! şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Şaban Hocam kısa, öz, biraz zekası olanın hemen anlayabileceği ince bir hiciv vardı şiirde. Kaleminiz güçlü hocam ben bunu bilir bunu söylerim, gerisi fasa fiso...
Benim çok eskiden (1983) Lagos büyükelçılğinde Aşçılığını yaptığım Sayın Yüksel Söylemez Ressam ve Şairdir yaşıyorsa selamlar yaşamıyorsa yine selamlar ve rahmet dilerim onun bir şiiri vardır tek cümledir beyit bile değildir de beyit olsun diye ikiye bölmüş iki mısra yapmış hatta bu şiirin adı aynı zamanda şiiri kitabının da adı:Simidin susamı
Simidin susamı Simidin susamı gibi Sarılırım sana ana
bu şiiri ben çok sıcak bulurum aslında atasözü desek daha doğru olur
Bunu neden mi yazdım? Sebebini bende bilmiyorum hİcivi okurken o şen şakrak hali ile sayın yüksel söylemez aklıma geldi çok neşelidir onu yad etmek istedim şiirin başındaki 'Sus dedim, susasım geldi' ses leri den çağrışım oldu galiba
insan her zaman da beklenen şeyleri yazmak zorunda değil ki bu da böyle bir değişik yorum oldu üstadı anmış ve tanıtmış olduk selam ve dualarımla
Hicivleşenlerden bir tarafın hicvine daha dün güzel olmuş diye yorum yazan bir şairin bu gün hiciv yazanları eleştirirken hiciv yazması ne kadar mantıklı ya da kendi şiirine 'şiirin hası' demesi ne kadar etik tartışılır. Bence şiir hakkında kararı okuyucu verir. Bahse konu taraflardan biri olduğum için yazıyorum. Galiba size yorum yazan tarafa hiciv yazmak serbest, yorum yazmayana yasak, zira diğer tarafın hemen her şiirini öve öve bitiremiyorsunuz:) Ve hicvi eleştirirken hiciv yazmanız biraz rol çalmak gibi geldi bana. Bunu düşünmeme sebep son dizede kendine paye vermenizdir. Herşeye rağmen selam ve saygımla.
Karşı taraf demem isim verip burada olmayan birinin ardından konuşmuş olmamak içindir. Eğer siz hem o arkadaşa hem de bana 'yapmayın kardeşim yakışmıyor' diye birkaç kez uyarıda bulunduktan sonra bu şiiri yazsanız eyvallah derdim. Yanlış hatırlamıyorsam bana son yazdığınız yorum bir eleştiriydi ve yine böyle yazışmıştık:) Nedense ondan sonra benim şiirlerimde bir daha zekâ kırıntısı göremediniz. Ama diğer arkadaşı tebrik etmeye devam ettiniz, bu sanki kavga eden iki kişiyi ayırıyorum diye birini tutup öbürünün vurmasına izin vermek gibi bir durum değil mi? Şiire gelince fikir beyan etmeyeceğim zira şu an ne desem yanlış anlaşılır ona okuyanlar karar versin.
Ben hangi şiir ya da şair olursa olsun, o taraf bu taraf, şu taraf gibi taraf ayrımı yapmaksızın, içinde zeka kırıntısı, şiirsel güzellik bulduğum bir dizeye içimden geçenleri yazmayı esirgemem, bu da şairin doğasına en çok yakışan bir tutumdur kanımca.
Karşı taraf derken kendimizi beriki taraf, başkasını öteki kabul etmekle de sanat adına yol alabileceğimizi sanmıyorum. Keza şiir dili, en güzeli kısır çekişmeden ve polemiklerden uzak durmaktır. Yazdığımın estetik ve tekerleme tarzında olduğuna kani olmasaydım yayınlamazdım da. Hiciv şiirini tekerleme rahatlığı içinde yazabilmenin kolay olduğunu sanmam, bu biraz birikim ve bilgelik gerektirir, eğer kendi özelimde öznel olarak bunu söylemişsem bu egoizmimin ön plâna çıkmasıyla değil, şiirden ve daha önce yaşayıp öğrendiklerimden bir şeyler anladığıma, sonuçlar çıkartığıma dayalıdır. Bu nedenledir ''şiirin hası'' demem ve bu doğaçlama bir dizedir ve doğal olan her şey güzeldir. Şiir adına sevgiyle ve daha geniş yürekli, evrensel olmamızı diliyorum. Saygıyla...
Sayın Aktaş ben hep aynı şeyleri savundum, insanların birbirinin şiirlerine karşılıklı yorum yazmasını eleştirdim, bazıları çıkar için emeksiz şiirlere övgüler düzerken bir çok emek verilmiş şiirin öksüz kalmasından bahsettim. Ama siz dün karşı tarafın hicvini tebrik ederken bu gün bu şiiri eklediniz, burada var bir çelişki. Ben de sizi kırmak istemem zîra yılların hatrı var.
Sayın Çetiner, '' Akılları pazara çıkarmışlar, yine herkes kendi aklını beğenip almış!'' diye bir söz var. Kendi yazdıklarınız ile çelişip çelişmediğinizi lütfen gözden geçirmenizi, iğneyi kendinize batıdıktan sonra çuvaldızı ele batırmayı düşünmenizi rica ediyorum. Ben sizin sayfanıza genel olarak uğrarım, içimden gelirse yorum yazarım, gelmezse de yazmam. Sayısal olarak kıyaslarsak sanırım benim sizin şiirlerinize yaptığım yorum adedi sizin bana yazdığınızın iki katı vardır en azından. Ben hiç kimseye ne şiirime yorum yaptı ne de yapmadı diye darılıp kırılmadım. Böyle bir beklentim de yok. Hatta bir ara tüm şiirlerimi yoruma kapatmayı bile düşledim.
Neyi beni ilgilendirip neyin ilgilendirmediği konusu ise tamamen insanın aydın duyarlılığı ile ilgilidir. O nedenle yazdığım hicivlerimin diğer şiirlerimin, ya da diğer yazılarımın bireyselleşitirilmesine şiddetle karşı çıkarım.
Geçmişte bu tür sıkıntılşar yaşadım bazı arkadaşlar, sizinle aynı sıkıntıyı yaşamak istemem keza benim nazarımda değerlisiniz. Değerinizi korumanız benim için daha değerlidir. Saygıyla..
Ortada sizi ilgilendiren bir konu yok ama kendinizi ortaya attınız yağırım ya da yaram yok ama bu sitede hicivleşenleri biraz aklı olan herkes bili, bu şiirin muhataplarından biri olmam gün gibi âşikâr. Sadece dürüst bir şekilde düşüncelerimi yüzünüze söyledim, zîra arkadan konuşmayı sevmem.
Neden bu kadar ön yargılısınız? Yani söz söylemek düşüncesini yazıya dökmek herkesin hakkı. Size göre doğru olan bana göre yanlış olabilir. Ancak yazı sahibi başkaları üstündeki etkilerini de hesaplamak zorundadır. Sanki ilk kez hiciv şiiri yazmışım gibi değerlendirmenize dekatılamıyorum.
Kimseyi burada taraf olarak belirtmiş değilim; neden kendi üstünüze alındınız?! Kısır çekişmeleri sevmem ayrıca...''Yağırı olan gocunur!''
"Bırakın şu didişmeyi Yağırınızı deşmeyi Kaşıdıkça gidişmeyi; Diliniz çok sası geldi!"
gönlünüze ömrünüze sağlık tebriklerim hayata kattığınız erdemli sevi yürekli eşsiz cümle güzelliklere iyi ki varsınız şanssınız değerli hocam sevgim saygımla hep selamlar..
her şey gönlünüzce olsun mutlu yıllar..
bu da benden..:)
Kör cahiller mıntıkası Us'da değil dilde kası Koyuna bak çoban güder Attıyor kafamın tası
Butün bunlar bir tarafa farklı bir hicivdi.
Kutluyor,saygı ve sevgilerimi yolluyorum.