’Muini zalimin dünyada erbab-ı denaettir Köpektir zevk alan sayyad-ı biinsafe hizmetten’
Hürriyet Kasidesi - Namık Kemal ...
Korkuyorlar kalemden, korkacaklar Sönmüyor yüreklerde yangın; Kiminin elinde, kiminin belinde silah Benim elimde kalem var, Anaların gözünde yaş, yüreğinde ah, Söndürdüğünüz sevgi tüten ocaklar...
Korkuyorlar kalemden, korkacaklar Korkuyorlar dilimden Aydınlıktan, bilimden korkuyorlar, Naçâr önce ilenir, sonra bilenir Yasak üstüne yasaklar, son çare Kedi olsa da var gücüyle direnir İşkencehaneler; kırılan kol bacaklar...
Korkuyorlar kalemden, korkacaklar Vurguncular, soyguncular Yalancılar, talancılar, dolandırıcılar; Güneş olup batıyor gözlerine kalem Oysa ışığın sayesinde hayat, Güneşin yönünde devr-i âlem Gün batıp çıkacak karanlıktan, Onlar hergün daha çok korkacaklar...
Korkuyorlar kalemden, korkacaklar Dağlarda vatan için can veriyor şehitler, Kim sahip çıkarsa vatana Kuduz köpek gibi saldırıyor itoğlu itler! ... Yemeye doymuyorlar, satmaya da Bugün fabrikalar, madenler, bankalar Yarın ormanlar akarsular doğal sitler, Korkuyorlar, korksunlar korkacaklar Vatan bizim, defolun alçakoğlu alçaklar!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
KALEMDEN KORKUYORLAR! şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
KALEMDEN KORKUYORLAR! şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Doğruyu ve hakkın yolunu yazan kalemlerden korkmaları suçlu olduklarındandır.Dizelerinde yazan kalemlerin bilinçli olması gerektiğinin ne kadar önemli oldğu belirtiliyor.çok güzel dizelerdi.Saygılarımla.
’Muini zalimin dünyada erbab-ı denaettir Köpektir zevk alan sayyad-ı biinsafe hizmetten’
Hürriyet Kasidesi - Namık Kemal ... ===============
Kalemden Korkanlar Zalimlerdir.Korkularından ya İftira atarlar yada kalleşçe Öldürürler.Kalem öyle keskindir ki, birgün tüm celaleti kökünden kurutur. Tebrik ederim.
Korkuyorlar kalemden, korkacaklar Dağlarda vatan için can veriyor şehitler, Kim sahip çıkarsa vatana Kuduz köpek gibi saldırıyor itoğlu itler! ... Yemeye doymuyorlar, satmaya da Bugün fabrikalar, madenler, bankalar Yarın ormanlar akarsular doğal sitler, Korkuyorlar, korksunlar korkacaklar Vatan bizim, defolun alçakoğlu alçaklar! .....Korkacaklar elbette ve de korkmalılar bence. Çünki onlar da biliyorlar ki; "Kalemin gücü, silahtan daha güçlüdür" .....Büyük bir zekle okuduğum dizelerin güçlü kalemini kutluyorum. .....Yüreğinize ve kaleminize sağlık.
Şiirin ana fikri bu dizede gizli galiba.
Selamlar gönlü güzel insana...