(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Kul hakkı şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Kul hakkı şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Kutladım sayın yazarım .................................. Affetmem asla seni (Ateş olup yaksan da)
Makam: Nihâvend Usûl : Düyek Beste: Yıldırım Gürses Güfte: Mustafa Sevilen
Ateş olup yaksan da Gonca güller taksan da Ahu olup baksan da Affetmem asla seni
Som altından taç olsan Aşkıma muhtaç olsan Derdime ilaç olsan Affetmem asla seni
Yakut yüklü dal olsan Al ipekten şal olsan Peteklerde bal olsan Affetmem asla seni
Şarkı olsan dillerde Gonca olsan güllerde Leyla olsan çöllerde Affetmem asla seni
Som altından taç olsan Aşkıma muhtaç olsan Derdime ilaç olsan Affetmem asla seni
Yakut yüklü dal olsan Al ipekten şal olsan Peteklerde bal olsan Affetmem asla seni ............................Kul hakkı kaldıysa vay haline...Alacaklı sölüyo
esma hanım esma hanııım derde bağlamayın hemen adamın ecelini veren Merhameti sonsuz gencecik oğlunu bilmiyor mu sanırsın tövbeee...ölüme nasıl bakarsan öyle gelir insana ...sıklet gibi bakarsak boğar bizi...sevdiklerimize vuslat gibi bakarsak hoş olur...Allah sabır versin geride kalanlarına...
İnsanın sözü hikmet, bakışı ibret ve susması ders olmalı insanoğlu sevmek adına gönüllerde derin izler bırakmalı her zaman için sözünü bilki duyacağın daha ağır olmasın hayat lokantasında yemek merhamet huzur sevgi olmalı
evet ama günümüzde bunu anlayanların sayısı gittikçe azalıyor :(
Neyse ki alacaklısınız; yani sorun yok: Mevta size borçlu gitmiş... Helallik kısmı da sizin tasarrufunuzda... Ölen mevtayı tanımasam da Allah rahmet etsin diyorum...
Hanımefendi; o birine Allah rahmet eylesin de; Alacağınızı helal edip etmediğinize dair bir net ifade göremedim.:)) Helal edin gitsin bari... Saygılarımla....
ha bak onu yerken düşünecektin:) sonra soracaklar -ey insan nasıl yedin? -valla çiğnemedim bile... -boğazının orta yerinede kalmadı mı? -yok, nurinin gazozundan içtim üstüne... -iyi geldi mi? -üff çok fena... mı diyeceksin :)))) Erol Taş misali nihohoha
Bir buçuk senedir merhumun borcu olduğu aklına gelememiş mi? Ölüm olunca nihayetinde söz kısır kalıyor. Ancak öldükten sonra borç ölenin boynunda yük kalır. Bir de hayat içinde insan davranışları yaşamın iniş çıkışlarıyla dalgalanıyor,değişiyor, şekilleniyor. Hayat içerisinde insan insanı kırabiliyor,üzebiliyor,kavga edebiliyor vesselam her şey yaşamın kuralları içerisinde oluyor. Öldükten sonra olanları gidenin arkasından değerlendirirken "ölüm-den sonra Ö.S. ve Ölümden önce Ö.Ö " şartları ile değerlendirmek lazım. Hayatın içerisinde kırdığımız bir insanın ölmesi halinde suçluluk hissetmemiz , pişmanlık duymamız biraz kendimize haksızlık oluyor bence. Ben kolayını buldum. Karşımda beni kızdıran veya kırabileceğim bir insan çıkınca içimden "bu insan yarın ölecek" diyorum. Ve ona yarın ölecekmiş gibi davranıyorum. Pişmanlıkları asgariye indirdim. Suçluluk asla! Yine de bir buçuk senedir borcunu anımsamayan merhumun yakınlarına ,merhumun gieceği yerde rahat ve problemsiz olması için "borçlu olduğunu" hatırlamak gerekir diye düşünüyorum. Sizden her zaman bu denli ciddi şirler okuyorum. Daima ciddi bir yaraya parmak basıyorsunuz şiirlerinizle. Bazen şiirinizdeki şifreli sözleri anlamakta güçlük çekip zorlansak da..... Her şirinizdeki ince nükteleri , derin hicivleri ve serzenişleri gayet ciddi ve haklı bulduğumu belirterek.. Saygı ve tebriklerimi sunarım.
hakkını helal et,Rabbim sana katından versin Kim bir kulun borcunu helal ederse,Kerim olan Allah okulun borcuna karşılık günahlarını bağışlar saygılar bırakıyorum
Bu seferki şiirin çok ciddi olmuş...Gerçekten de Allah hiç kimseyi kul hakkıyla huzuruna çıkartmasın...O'nun bile affedemeyeceği bir suç bu...Çok dikkat etmek gerekir.
Böyle uzun vadeli borç verdiğinizden haberimizin olduğu iyi oldu hocam.......
Saygımla...