Atatürk’ün dünyada ’başöğretmen’ sıfatlı tek lider olduğunu, bir geometri kitabı yazdığını, üçgen, açı, dikdörtgen gibi 48 tane geometri teriminin (Türkçe) bizzat isim babası olduğunu... bilmiyordum...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Bilmiyordum şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Bilmiyordum şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Bir Tarih Öğretmeni olarak bir iki eserini de ben ekleyeyim madem: ZABİT VE KUMANDAN İLE HASBİHAL ,VATANDAŞ İÇİN MEDENİ BİLGİLER ,TAKIMIN MUHAREBE EĞİTİMİ, CUMALI ORDUGAHI, Ve pek çok broşürü daha vardır. Ki ben öğretiyorum öğrencilerime...
Çok teşekkür ederim...Ama bunu en azıb-ndan her Tarih öğretmeni bilir ve öğretir öğrencilerine... Yine de çok sevindim verdiğiniz ödüle...Layık olmaya çalışacağım.
Atatürk’ün dünyada ’başöğretmen’ sıfatlı tek lider olduğunu, bir geometri kitabı yazdığını, üçgen, açı, dikdörtgen gibi 48 tane geometri teriminin (Türkçe) bizzat isim babası olduğunu... bilmiyordum... ....."BİLMEMEK DEĞİL, ÖĞRENMEMEK AYIP." Diye bir söz vardır. İşte siz öğrenmekle bu ayıptan kurtulduğunuz gibi başkalarına da öğreterek onların da ayıplanmasını sağladınız. .....Teşekkürler ve saygılar size.
araştırmadığınızda Atatürk ün nutuk kitabını okuyun türk dil kurumunu kurup fransızça rumca ingilizceden dilimize giren birçokkelimeleriçıkarıp yerine çok güzel türkçe kelimeer bulmuştur Ataürk askeri başarısı devlet yönetimi başarısının yanında aynı zamanda bilim adamıdır araştırın arkadaşlar görüyorum ki kimse bilmiyormuş oysa ben bunu yıllar önce öğrenmiştim
Eray Hanım buradaki yorumunuzla ilgili değil ama araştırdım evet dediğiniz doğruymuş. Osmanlı Padişahlarında genetik olarak Gut hastalığı varmış. Osman Bey ve Fatih'te olduğu yönünde kayıtlara rastladım.
Evet Bunların ve daha başka geometri terimlerinin isim babaı Atatürk'tür. Bu konuda yazdığı küçük bir kıtapçık vardır.
Bu vesileyle şu kısa bilgileri de takdim edeyim: Atatürk'ün bizzat yazdığı diğer eserleri . "Nutuk", " Medeni Bilgiler Kitabı" ve "Zabit ve Kumandan İle Hasbihal "dir.
Atatürk inanılmaz bir lider hatda latin alfabesinin tarihte küçük bir kavim tarafından ki bu orta asyada bir türk kavmi daha önce kullanıldığını ve Atatürk sanılanın aksine o alfabeya bu küçük kavim den esinlenerek geçmiştir... sayısız kitap okumuştur... yine demokrasiyi, daha medeniyetler yeni yeni kurulmuşken italyada küçük beylik meydana getiren orta asyadan göçme insanlar düzennlerinde eksikte olsa kullaanmışlardır ve Atatürk bunları bilan bir insanmış...
öyle bir lider yokluk içinde yıkılmış bir devlet varken elinde, düşmanlar her cepheden saldırıken leş kargaları misali o yeni bir cumhuriyet kurmuş... reformlar, inkilaplar, devrimler vs yapmış insan üstü bir liderdir....
hayır elbet ortada kıyas yok bir peygamber yok bir Allah ve bütün alemlere gönderilen tek Peygamber var elbet iki mustafayı birbirinden ayırmam gerektiğini biliyorum benim burada vurgulamak istediğim her iki ''Mustafa'' ismine ve okuyun okumak ne güzeldir anlamında ''ikra'' yı kullandım konuyu başka yere çekmeyelim sevgili Şaire gerçekten amacım bu değildi yanlış anlaşılmaya müsait bir cümle kurmuşum farkında olmadan ama dediğim gibi kıyas yok samimiyetimle söylüyorum:(
Ben Atartürk'ün bu kitapları yazdığını okumuştum .
Bilmeyenler öğrendi , tebrikler..