Ebu Talip oğlu Hazreti Ali Fatımadan doğan bir yüce veli Namı Ebul Hasan hem Ebu Turap Hak Resul yanında Kerem kıl ya Rab! Altıyüz yılında dünyaya geldi, Muhammet önünde dersini aldı. Hatice’den sonra oldu Müslüman Nübüvvet yılında kalbinde iman. Hicret günü bekçi emanetlerin Yatağında yattı yüce Serverin. Fatımatüzzehra yanında bile Küba’ya geldiler anası ile.
Hicretten sonrası iki yıl geçti Hak Resul kendine damadı seçti, “Ben ilmin şehriyim, Ali kapısı” Diye taltif aldı aslan yapısı. Bedir,Uhut, Hendek o her savaşta Resul sancağıyla sancaktar başta. Zaferle sonuçlanır yapılan gaza Hakkın rızasından adı Murtaza. Ehlibeyt gülleri Hasan Hüseyin Saygıyla yad edin, salavat deyin.
Ebu Bekir, Ömer, Osman Ali’dir Dördüncü halife yüce velidir. Emeviler fitne soktu araya Tepsermişti tuz bastılar yaraya. Küfe Mescidinde mihrapta iken Abdurrahman Mülcem hençeri çeken. Altı yüz altmış bir şehittir Ali Necefte yatmakta O yüce Veli. Rabbim Ehli Beyti sevenlerden et Seven müminlerin ceddine rahmet.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Hz. ALİ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Hz. ALİ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Efendiler efendisinin amca oğlu, Fatma anamızın mübarek eşi, Hasan ve Hüseyin efendimizin babaları ve İslam Halifesi olan o yüce zatın ayağının tozu olaydım efendim. Ne müthiş bir vefa örneği sergilemişsiniz müstesna sayfanızda, kutlarım...
Ebu Bekir, Ömer, Osman Ali’dir Dördüncü halife yüce velidir. Emeviler fitne soktu araya Tepsermişti tuz bastılar yaraya. Küfe Mescidinde mihrapta iken Abdurrahman Mülcem hençeri çeken. Altı yüz altmış bir şehittir Ali Necefte yatmakta O yüce Veli. Rabbim Ehli Beyti sevenlerden et Seven müminlerin ceddine rahmet.
Şiir diliyle islâm tarihini çok güzel yazdınız. Kutlarım kaleminizi. Sağlıcakla kalınız şair arkadaşım...
Hz. Ali (as) hicretten 23 yıl önce Receb ayının onüçüncü gününde Mekke´de Kaabe´nin içinde dünyaya geldi. Babası Ebu Talib annesi Esat Kızı Fatime´dir. 6 yaşında iken Peygamberimiz onu kendi evine götürdü. Terbiye ve himayesini bizzat kendisi üstlendi. Hz. Ali (as) Peygambere ilk iman getiren kimsedir. O her zaman Hz. Peygamber (saav) ile beraberdi.
Hz. Muhammed (saav) Medineye hicret ettigi gece Kafirler Peygamberin evine gelipte onu öldürmek istediklerinde Hz. Ali (as) yatağına yatmıştı. Hz. Ali (as) Peygamberin kızı Hz. Fatime (as) nin eşi idi. Hz. Muhammed (saav) Medineye hicret ettiginde müminler arasında kardeşlik bağı icad etti ve Hz. Ali (as) mı kendi kardeşi olarak seçti.
Resulullah döneminde gerçekleşen savaşların çoğunda, müslümanların zaferi, Hz. Ali (as) nin kılıcıyla gerçekleşmiş, bu savaşlardaki fetihleri yüzünden Hz. Muhammed (saav) ´´Ali´den yigit ve Zülfikar´ dan başka kılıç yoktur,, diyen Hadis´i Kudsi de Hz. Ali (as) yi övmüştür. Yine Hendek savaşında, İslam ordusuna korku ve dehşetin hakim olduğu bir sırada, müşriklerin en büyük kahramanı olan Amr bin Abdeved´i yere seren Hz. Ali (as) nin kiliç vuruşu, hadislere göre bütün insan ve cinlerin ibadetinden daha faziletli bilinmiştir.
Caferi inancına göre, Hz. Ali (as) ilahi emir geregi Hz. Peygamber (saav) rin halifesi olan 12 masum İmamların ilkidir. Maide Suresinin 67. Ayetine göre Hz. Muhammed Mustafa (saav) son veda Hac´cında Hz. Ali (as) yi kendi yerine Halife seçmistir. Ama Hz. Peygamberden sonra bazı sebeblerden dolayı ilk 3 halife döneminde Hz. Ali (as) hilafet zahiriyesi tahakkuk etmemiştir.
Aydınlatıcı bilgilerinize çok teşekkür ederim sevgili kardeşim. Hz. Ali'nin meziyetleri anlatmakla bitmez o ilmin deryası, faziletin yiğitliğin abidesi, sevgi ve dostluğun numunesiydi. Selam olsun.
Benim ehlibeytim Ailem dediği Fatımaya: Gel kızım dedi Nebi, Otur şöyle dinle bak baban, Muhammed Allah'ın elçisi Ölüm yakın, Gidiyor bak Bu gün yarın Allah'ın huzuruna.
Ey kızım dedi Sen benim ehlibeytimdensin Ailemdensin, ev halkımdansın; Ama, sakın unutma Allah kimseye ayrıcalık tanımaz Babam Peygamber diye güvenme Ahirette herkes hesaba çekilir, Unutulmaz...
Evet böyle deniyordu Kimseye tolerans yok. Ne peki hesaba çekilecek Nerden sorulacak Belli değil mi?
Aile nedir Akraba nedir Soy nedir? Allah katında insanların üstünlüğü Mensup olduğu aile midir?
Hayır elbette değil Öyle olsa nasıl açıklarsın: Hz Nuh'un oğlunu Lut'un karısını İbrahim'in kabul olmayan Babasına yaptığı duayı. Nasıl açıklarsın Ebu Talip'in durumunu Ölçü ne? Kan bağı olsaydı eğer Saltanat olurdu o zaman ilk Medine şehrinde İlk halife Neden Hz Ebubekir olsun, Neden önce Hz Ali olmadı.
İnsanların Allah'ın yanında değerini belirleyen Takva, Yani Allah'tan sakınma, Allah'ın emir ve yasaklarına Uymada duydukları titizlik. Peygamber'in en yakın çevresine bir bak Ebu Cehil, Ebu lehep bir çokları Kafirlikte direndiler, Sahabenin özelliği neydi Elbette imanları Takvaları, Sorumluluk bilincleri.
Evet bizim ehlibeytimiz İman ehli olanlar Kur'anın yaşayan tecrübesi Peygamberin sünnetine Sarılanlar; Kan bağı öncelikli değil Öncelik Kur'ana uymada kim önde Kim daha sakınıyor, Bir bak Kur'ana Bir dinle.
Melik Haker tarafından 11/27/2011 4:41:11 PM zamanında düzenlenmiştir.
Ne müthiş bir vefa örneği sergilemişsiniz müstesna sayfanızda, kutlarım...