(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
HOŞÇA KAL KARDELEN şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
HOŞÇA KAL KARDELEN şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
şimdi sen giderken duvarlara sinen kokunla konuştum senin yerine sinmiş kokuları sevdim yüzünü yıkadığın ısşak yerlerdeki damlalara göz yaşıda ekledim bir köşesine anılarını koyduğum odamın diğer köşesine seni özlemeleri koydum.Şimdi düşlerinin dokunuşuyla uyanırken dağlardan çaldığım saksıdaki kardelen oluyordun lal olan yüreğime dil olurken ben bıraktığın o boş kağıt kadar yok oluyordum yokluğunda.....
aziz dost bana bunları yazdırdı şiirin tekrar kutlarım güzel kalemini.... kara kalem her zaman gibi süper ayrıca.
Kardelen sabrın,bekleyişin ve imkansızlıklar içinde varoluşun bir simgesidir.Yılda sadece bir gün,karların içinde açan bir çiçektir.Efsanede sevgisiz kalan bir insanın ruh halini ifade eder.Sevgisizliğe,ilgisizliğe,kadir kıymet bilmezliğe tahammül edemeyen bir aşığın çekip gidişi yer alır.Şiirin son bçlümü çok anlamlı,hüzün yüklü olmuş,müzik ve resim de buna uygun bir atmosfer yaratınca bir film tadında olmuş.Eliniz,yüreğiniz dert görmesin.
saksıda fesleğenler bahçede güller kurumuş Evet değerli öğretmenimiz,karakalem çalışmanız beni mıhlarken, şiiriniz de beni muştaladı efendim... Diyorum ki vurmalı mısralar can evimizden ... Bazı sevdalar vardır dır hep şimşeklenir gecelerde, istem dışı ayrılıklar olunca.Eski zamanda söyleyememek iki günahsız kalbin vebali büyüklere mal olunca...Saygımla dost...
not: uzun zamandır ZİYARETİM olmamış istem dışı..!!
Merhaba, paylaşmanızdan mutlu oldum...Kalemimizden başka neyimiz var ki...Sevgiyi betimliyoruz onunla...Dostlarla paylaşmak için...Bıraktığınız çiçekler için teşekkürler...
merhaba, hepizin yüreğinde düğümlenen duyguların bir çoğunu bir şairin dizelerinde yutkunuruz...Aradığımız ürpertiler çoğu zaman yüreğimizden kopmayan satırlarda önümüze çıkar...İşte bu dediğimiz umutlarımız...Sayfama hoş geldiniz...Teşekkürler bıraktığınız güzellikler için...
Götüremedikleriydi üzen insanı... Anılar, bırakılanlar duman olup uçacak değillerdi ki... Mısra mısra düşen hüzündü, incinmiş yüreğin kırgın duruşu, acı vuruşu belki de kalp çarpıntılarında...
Şiir ve resim muhteşemdi efendim...__her zaman olduğu gibi___ Çok takdirlerim usta yüreğe...Saygıyla...
merhaba değerli şair...yürekler sevginin menbaıdır hiç durmadan kaynayan...İçtikçe çoğalan bu kaynaktan sayfama da sunmuşsunuz...mesrur oldum efendim....saygılarımla...
Merhaba yüreği ile sayfaya gelen sevgili Güldeste...Şiir ve yazılarınızla hep gönül sayfamızdasınız...Bıraktığınız güzellikler için teşekkürler...Bir kaptan içindeki sızarmış....saygılarımla efendim...
Orhan Veli nin bu dizeleri genç kızlığımda dilimde ezber olan bir şiirdi.
----------------------dokunamasam da yüreğinden öpüyorum kardelen-----------------
Finaldeki duygular nedense bende çağrışım yaptı. Çok beğendim.Çok duygulu naif bir şairin yürek sesiydi.
gitmişsin sebebini yazmadan
Gidişler geride hep hüzün bırakır.Kalana da gidene de... Duyguların akışı ve dizelere aktarımı harika olmuş. Hayrunisa hanım da çok duyarak yorumlamış. Eseriniz olan fon resmini de hayranlıkla izledim.
Gecenin bu saatinde yaşattığınız duygulu daikalar için teşekkür ediyorum. Selam saygılar efendim.
imgesel bezeyişler duygusunu taşırmış şiirin.. kendi yüreğinden okuru da içine alan bir duygu dalgası yayıyor.. yürek yangını ,ah la hüznün katık yapıldığı dizeler .. şiir mesajını vermeyıııııı başarmış..
ve vurucu final muhtesemdi..
yazan kaleminiz ,hisseden yüreğiniz hiç susmasın dileklerimle..
merhaba saygıdeğer hocam, güzel insan... evet, zaman zaman kayboluyoruz bu sayfalardan, elde olmayan gerekçelerimizle! ancak, biliniz ki özümle daima burada, siz değerli dostlarla, ustalarla birlikteyim! her dem saygı ve dostlukla esen kalmanız dileğimle...
merhaba değerli kalem...yıldız gibi parlayıp kayboluyorsunuz...farklı ve anlamlı yorumlarınızla yüreğe pencere açan katkılarınız için teşekküler...saygılar...
Duygulu akıcı muhteşem bir eser okudum içsel imgeler bir başka boyut katmış şiire çok güzeldi değerli kaleminizi canı gönülden kutlar saygılar sunarım..
Ne diyebilinirki bu şiire buram buram sevginin hüznü kokuyor, müzikte ayrı bir acı katmış şiire,şairde güzel dizeler döktürmüş sayfaya. beğener okudum ve dinledim. yazan kalemi kutlarım.
hasret özlem sel olup akmış sayfaya yüreğinize sağlık çok güzel akıcı bir şiir olmuş duygularınız mısralara dökülmüş anlam ve anlatımı güzel şiirinizi ve sizi canı gönülden kutlarım kaleminiz daim ilhamınız bol olsun buğulu sesiyle can katan hayrunisa hanıma sonsuz teşekkürler kara kalem çalişmanızda çok güzel başarılı buldum kutlarım emeğinizi saygılar
masaya kağıt bırakmışsın boş umutlarım gibi buruşmuş kalemi kırmışsın kül tablasında ezilmiş sigaralar
peçetelere göz yaşının kokusu sinmiş hıçkırıklarını kendinle götürmüşsün
paramparça kalbim örselenmiş özlemlerim kalmış ardında
HARİKA BİR ANLATIM..MÜTHİŞ BİR DUYGU SELİ..ÖYLE BİR DUYGU SELİKİ ADI GİBİ İNSANI BOĞMUYOR..SÜRÜKLEMESİ KEYF VERİYOR TÜM ACISINA RAĞMEN.. ÇOK GÜZELDİ..DOST YÜREK HAYRÜNİSA HANIMDA HAKKINI VERMİŞ HER ZAMAN Kİ GİBİ YİNE.. YÜREĞİNİZ VEDE KALEMİNİZ DERT GÖRMESİN..KUTLUYORUM EMEK VEREN CAN DOSTLARI..
Hüzün kokan dizeler...yürek sesi bir şiir...tebriklerim gönülden....Sevgili Hayrünisa hanımın yorumuyla daha da anlam kazanmış eser....Her iki güzel yüreğe teşekkürler...selamlar esenlikler...
Kara kalem çalışmanız her zaman ki muhteşem...emeğinize sağlık..
serapertence tarafından 11/25/2011 12:26:22 PM zamanında düzenlenmiştir.
MERHABA EFENDİM içim burkularak okuduğum bir şiriniz daha ah kardelen neden sevginin kıymetini bilmez bu yürekler bir türlü anlam veremiyorum sevgi öyle kolay buluna bilse idi her kes bulurdu işte onun içindir ki sevmenin sevilmenin kıymetini bilelim bilsinler ne olur boş yere yanmasın yüreğimiz tabi bu benim istediğim birşey biliyorum boş daha çok yürekler acıyacak kanayacak yine çenem düştü galiba efendim:) sevgi deyince kendimden geçiyorumda :) candan kutlarım bu güzel yüreğe sevgi çiçeklerimi bırakıyorum efendim şirin hüznünde gidiyorum hoşçakalın
merhaba efendim bu güzel sözler benim için mutluluk şiirlere gelince her satırı ben benim oluyor okurken içimde yaşıyan bir canlı hece hece düşüyor yüreğime efendim beyenmeniz se bir başka güzel işte bütün güzellikte burada efendim ben size teşekkür ederim bu güzel bahçede gezinmeme izin verdiğiniz için sevgi ile kalın
Merhaba Hayrunnisa hanım, yüreğinize...sesinize sağlık...Sesinizle dinlediğimde kendim bile şiiri tanıyamaz oluyorum...Ne kadar coşkulu...yürekten...içten okumuşsunuz....Sonsuz teşekkürlerimi...minnetlerimi...saygılarımı gönderiyorum...O kadar anlamlı ve bütünleşerek icra etmişsiniz ki...Kendi eseriniz olmuş adeta...Gözümde değeriniz sonsuz...Hoşça kalın değerli dost...yüreği sevgi ile dolu insan...Saygılarımla....
aziz dost bana bunları yazdırdı şiirin tekrar kutlarım güzel kalemini....
kara kalem her zaman gibi süper ayrıca.