(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Ne üzücü şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Ne üzücü şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
emek harcanarak inşa edilen şeylerin yerle yeksan olması ne üzücü
insanın insana yaptıgı en buyuk kötuluk o depremı 1999 yılında bızde yasadık oradakılerın durumu en ıyı anlıyanlardan bırıyım duyarlı yuregını kutluyorum canım arkadasım tesekkurler
Zelzele... Bu kez daha başka oldu dostlarım, Kardeşini ötekileştirecek kadar yürek yakıcı Yedi nokta iki değil, Binaları değil, Vicdanları yerle yeksan edecek kadar yıkıcı! (H.İ.G)
Bir karınca, ya da insan. Han, hamam, ya da fincan!?.. Hep emek, hep... Yâ Rab, sen büyüksün, büyüksün yüce yaradan... El insaf insan vicdanına... Daha özenli binalar yapılsın diliyorum.
Teşekkürlerim yüreğinize sevgili Esma...
babidim tarafından 10/26/2011 8:03:22 AM zamanında düzenlenmiştir.
Sevgili Esma, şimdi ne desem yanlış anlayacağın için (ne kadar öngörülüyüm, belki de öyle değilsin) sana ancak şunu diyebilirim: Yoğun dörtlükler, küçücük yuvarlaklara benzer. Gökyüzü bosluğunda dönen kocaman yuvarlakların kocaman mutluluğu içinde küçücük yuvarlaklardır. Sen bunu hakkıyla yapıyorsun lakin, her dörtlük şiir olamayabilir. Sen de haklısın, sonuçta bir edebiyat defteri karaldığımız. Değil mi?
Sevgili Esma, önyargılı olmayı beceremedim şimdiye kadar, bundan sonra da zor. Ben okuduklarıma değil, kendime katlanmaya çalışıyorum. Okuduklarım benim aynam oluyor.
Hiç bir şeyin yok olmayacağını bilsek inanın emeğimizin değerini bilemeyiz. Kaybedince anlıyoruz.Ama birlikte kaybetmek yaraları bir nebze de olsa hafifletiyor.
Adapazarı depremi hakkında bir mühendis arkadaşım tarafından yazılan kitapta "etriye depremi" olarak bahsedilmişti. Ben de "etriye nedir ?" diye bir araştırma yaptım. kolonların kirişlerin demirlerini bağlamak için çevresine sarılan demire "etriye" deniyormuş. Depremde yıkılan evlerin kiriş ve kolonlarında buluna demirler kasnakları birbirlerine bağlamak için demir tel ile bağlanan etriyelerin işçilik ,maliyet ve " amaaan bişi olmaz" sebepleriyle araları gereğinden fazla açık ve yeterince bağlanmadığı görülmüş. Bazı binaların beton (!) kalitesinin çimento koklatılarak yapıldığı için az olduğu görülmüş. Bazı temellerin açıldığında biriken suyu boşaltarak atıldığı tespit edilmiş. Ve daha bir çok sebepten binlerce insanın canı yandı. Kar uğruna çocuklar yürümeye başlamadan can verdi. Eğer konu depremse "emek" harcandığında ortaya bu tablo çıkmazdı. Emek harcanarak yapılan çok şey var. Aklıma o kadar "emek" ile üretilen,yetiştirilen varlık geliyor ki ! Delikanlı çağında toprağın kara bağrına gönderilen çocuklarımız... Kolay mı yetişiyor ? Üzücü. Haklısınız. Yerle yeksan olması bina yapılır,araba alınır,velhasıl-kelam mal yerine konur da... Evlat ! Daha bir saat yazarım değerli şair. Konu derin. Kısa bir hançer sapladınız yürek yaramıza... Bakın ne kadar birikmiş acılarımız varmış. Saygı ve tebriklerimle... Üstad olduğunuzu bir daha kanıtladınız.
tebrikler.