Can Muhammedim misafirindi,ümmet asırlardır misafir, Huzuruna vardık,gönlümüzde cirit atar bir sürü bühtan, İslami dirilişe,Muhammedi çoşkuya haset şu kafir, Yüzün suyu hürmetnine, aftan ümitvarız,Ya Eyyüp Sultan.
Kanat sesi var, türbene melekler mi indi,ışıl ışıl nur, Kalkanın ulu çınar,asra selamdır,dimdik kıyama durur, Tavafta sanki ümmet, açmış avuçlarını dualar okur, Yüzün suyu hürmetnine, aftan ümitvarız,Ya Eyyüp Sultan.
Gün ağarıyor bak,ezanlar okunur,gözyaşları sabahlar, Ayetler çağa seslenir, yankılanır fatihalar dualar, Aksakal, beyaz örtü ıslak, güvercin kanadında umutlar, Yüzün suyu hürmetnine, aftan ümitvarız,Ya Eyyüp Sultan.
Biz varamadık, geldin hoş geldin, özleriz geldiğin yurdu, Kutlu misafir feyz verdi,koştun şereflendirdin İslambolu, Rabbim değilmi,cihat askerine dua ettiren kuşu kurdu, Hakyolda cihadın,yaşı olmazmış,öğrettin Ya Eyyüp Sultan.
Utanırım, türbenden bakma, yakışır az insanımız kaldı, Uzak kaldık,Kuran rafta,güç gitti,ahımız vahımız kaldı, Fetih askerim,örtüme el uzandı,dualarımız kaldı, Yüzün suyu hürmetine, aftan ümitvarız,Ya Eyyüp Sultan
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Ya Eyüp Sultan şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Ya Eyüp Sultan şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
sanırım Muaviye devriydi. müslüman ordularının ilk istanbul kuşatması. ordu Yezid'in emrinde. Eba Eyyub el-Ensari hazretleri yaşı 80'i aşmış halde istanbul surlarının önünde. Hazretin ruhundan istimdat dileyen bu içli şiire ben de katılıyorum. kalemin daim olsun şair kardeşim. selam ile...
Utanırım, türbenden bakma, yakışır az insanımız kaldı, Uzak kaldık,Kuran rafta,güç gitti,ahımız vahımız kaldı, Fetih askeri,örtüme el uzandı,dualarımız kaldı, Yüzün suyu hürmetnine, aftan ümitvarız,Ya Eyyüp Sultan
çok güzel günümüzün özeti olmuş bu son dize bile. gönlüne sağlık.
Tebrik ederim. Bazı şeyleri hatırlamamıza sebep olan güzel bir şiirdi. Kalksa baksa bize, İslambol' a; yerin dibine geçeriz. Yüzümüz yok. Utanırız. Bozulmuşluğumuzdan utanırız. Cenab-ı Hak şefaatine nail etsin hepimizi.
Uzak kaldık,Kuran rafta,güç gitti,ahımız vahımız kaldı,
Fetih askerim,örtüme el uzandı,dualarımız kaldı,
Yüzün suyu hürmetnine, aftan ümitvarız,Ya Eyyüp Sultan
DİLİNİZ DERT GÇRMESİN.