Bir türlü, bitmek bilmiyordu, gecenin,zifiri karanlığı, uzadıkça, uzuyordu geceler, bitmeyen karanlık geceler, bir türlü olmuyordu,çıplak sabah gelmiyordu sabahın çıplak aydınlığı, uzadıkça ! uzayıp gidiyordu geceler.
Kar yağıyordu, karlar ! sis kaplamıştı,yıldızların önünü, yavaş, yavaş serpiştiriyordu, karlar,elif, elif ! düşmüştü, gözlerimin üstüne tane,tane, bıyıklarıma toplanmıştı ak karlar !
Birden, bir uğultu çöktü, yarıldı karanlık, savurdu kara yel, deniz kabardı, birden çıldırdı, korktu, attı kendini kayalıklara, titredim !sesinden, beni de uçuracak sandım o kara yel.
Birden acı, bir ayaz çıktı arkasından, yüzüm ! ellerim, kıpkırmızı oldu, o acı keskin, ayazdan, ve sonra, kederli bir hayalet oldum, aklara bulandım, yağan kardan, hala, o çıplak sabah yoktu.
Gündüz, gaf dağının arkası kadar uzaktı, karanlık,bitmek bilmeyen gecede, yürüdüm ! o uzun ince yolda yüdüm, her gün, her gece, gecenin, şeffaf yıldızları güneş, yolumda, aydınlık oldu, gündüzün güneşi, ışık oldu.
Rüzgar sustu,dalgalar durdu nihayet, göründü bir iskele, gecenin sonundaki alaca aydınlıkta, bir yorgun, bir gemi vardı, güneş yükselirken,limanda, eskimişti o gemi,benim gibi yol almaktan, bana bağırıyordu, o yaşlı kaptanı, haydi kalkıyor, bir kişi,bir kişi ! yok mu binecek, bu limandan.
Yalvardım, bırak bu bir rüyadır, hayır dedi, el salladı bana iyi bak, rüya falan değil, haydi çık gel yetiş, bu gemi, senin son gemin olacak, gemim eskide olsa, bu son seferim, bindim,belki de gidiş o gidiş olacak.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
SON GEMİ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
SON GEMİ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Yalvardım, bırak bu bir rüyadır, hayır dedi, el salladı bana iyi bak, rüya falan değil, haydi çık gel yetiş, bu gemi, senin son gemin olacak, gemim eskide olsa, bu son seferim, bindim,belki de gidiş o gidiş olacak.
Meçhule gider gemi bu limandan sözler takıldı bir şarkıdan akıcı duru bir anlatım soluksuz okudum harikaydı kutlarım..saygılar.. sevgieler..
Yalvardım, bırak bu bir rüyadır, hayır dedi, el salladı bana iyi bak, rüya falan değil, haydi çık gel yetiş, bu gemi, senin son gemin olacak, gemim eskide olsa, bu son sefer, bindim gidiş, o gidiş olacak.
KUTLARIM HOCAM ÇOK GÜZEL BİR ÇALIMA.ÇOK ANLAMLI CÜMLELERDEN OLUŞAN BİR ANLATIM.SAYGIYLA
sevgiler
tebrikler