Kadınsınız Haliyle erkekleri peşinizde sürüklersiniz Vazgeçmezsiniz en güzel kokuları sürmekten En çok aynalarla geçer zamanınız Azınız normal davranır Bazılarınız müminedir
Kadınsınız Bakımlı alımlı olursunuz Sarılırsınız pembe renge Ve istersiniz üzerinde olsun gözler İstersiniz ikide bir tatlı söz
Kadınsınız Sevmekten çok Övülmekten Sevilmekten yanasınız Canınız her zaman kıymetlidir Bereketlidir nâmınız
Kadınsınız An olur melek kesilirsiniz An gelir şeytan Tanım yok hareketleriniz için Sizin için dünya binlerce güya
Kadınsınız yine de aşksınız kalbe yine de lazımsınız hayata
......................... Mehmet Selim ÇİÇEK 6 Ekim 2011,,,08.39 Mardin
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Kadınsınız şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Kadınsınız şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Öncelikle değerli şair Filiz ŞAHİN' in dizelerine ve nezaketine göndermeliyim sevgilerimi. Çok güzel, son derece gerçekçi ifadeler etkisini göstermiş şiirin bütününde. Ve sonra da; en azından KADIN' ı kavramış, herşeye rağmen vazgeçilmezliğine inanmış ruhiyatınıza saygıyla; kutlarım içtenlik dolu kaleminizi, sevgili Mehmet Selim kardeşim. Dostça...
sanırım bu şiiri kadınlardan tepki almak için yazdın. inan,ben o verdiğin tanımlara hiç uymuyorum. ama herkes görmek istediği gibi algılar tabi, ya da gördüğüne göre geneller. eğlenceliydi ama:)
Eğlendi bir vakit düş gölgesinde Büründü geceyi sonra kül renginde Koydu yalnızlığın yerine O kadın kendini. Gözünde aşkın mavi paresi Yol etti büyüttü hasreti Yar oldu ana oldu hayale Umut doğurdu biteviye Emzirdi gönlü kendi elleriyle Çileye güne/ş dilleri Kadın Köhne yokuşlarda yiğitti Benzi sarı, betimsiz sesi.
Dedi ki bir vakit kadın; Hayat beni de azarlıyor be sevgili Sanki yaramaz bir çocukmuşum gibi Kimin hesabını soruyor benden Anlamak istiyorum bu öfkeyi.
öyle bir zaman geldi ki,bazı kadınlar gözleriyle bazı erkekler de parasıyla konuşur olmuş. Aşk ise kirlenmiş çöplüklerde yığın haline gelmiş, tabii önemsenir ve yaşama yön verenler temiz aşklar da var. Fakat genel olarak kadınlar; bizim diğer yanımız, eş ruhumuz ve ölüme kadar dosttular. En belirginlikleri bizden, bize benzeyen çocuklar vermesi onları en üstün varlıklarımız olduğunu kanıtlar.
Sevgili Filiz hanımın yazdığı şiir, herşeyi ortaya koymuştur. Ne kadın erkeksiz ne de erkek kadınsız yaşayamaz. dedim ya bir parçamız...
Benim yorumu değerlendirip bana cevap yazdığınız ben teşekkür ediyorum, tüm sevgili kadınlarımızı(analarımızı) ben alkışlıyorum ve en derin hürmetlerimi bırakıyorum,
"öyle bir zaman geldi ki,bazı kadınlar gözleriyle bazı erkekler de parasıyla konuşur olmuş. Aşk ise kirlenmiş çöplüklerde yığın haline gelmiş, tabii önemsenir ve yaşama yön verenler temiz aşklar da var. Fakat genel olarak kadınlar; bizim diğer yanımız, eş ruhumuz ve ölüme kadar dosttular. En belirginlikleri bizden, bize benzeyen çocuklar vermesi onları en üstün varlıklarımız olduğunu kanıtlar."
bu nasıl güzel bir yorumdur, kutlamadan çıkamazdım.Hatta çoğaltıp kör gözleri oysun diye ve bazı bozuk zihniyetleri
bütün şehirlerin duvarlarını kaplamalı bu yorumla.. Hala dövülen hala aşağılanan hatta en ağır kelimelerle itham edilen kadınlar var ve sanki o adamları doğuran da bir kadın değilmiş gibi. işte bakmakla görmenin arasındaki o ince ayrıntı..
ben yorumunuzu sadece kutlamıyor alkışlıyorum izninizle
ŞUBATTA YAZDIĞIM DİZELERİMİ İZNİNİZLE SAYFANIZA YORUM OLARAK BIRAKIYORUM, GÜZEL ŞİİRİNİZ İÇİN YÜREĞİNİZİ KUTLUYORUM, KELAMINIZ DAİM OLSUN SEVGİYLE SELAMLIYORUM SİZİ...
KADINIM BEN
emekçi olmayan kaç kadın var dünyada ha bedenimle çalışmışım ha beynimle ya evde çalışırım, ya tarlada tapanda, ya masada
sömürülmeyen kaç kadın var işgal edilmeyen, taarruz yemeyen kaç kadın var kaç kadın önce beyniyle karşılanır kaç kadına ne istediği sorulmuş samimiyetle
kadınım ben asırlardır sırtlamışım dünyayı hayatın ta kendisiyim kadınım ben doğurduğum can, gün olur çarmıhta kurutur beni kadınım ben acının ta kendisi aşk sunan gözlerim ölümleri pay eder ellerimde silahlar savaşırım inanmışsam eğer, uğrunda bedel de öderim kadınım ben
tırnağım kırılır üzülürüm süsüm eksik olmaz elim değmişse izim kalır işçiyim,hanımım,sultanım, vahşiyim suda balık, vazoda çiçeğim uğrumda kan döktüğün, namus deyip biçtiğinim ben mal sanıp sattığın, kaşıma gözüme türküler yaktığınım ben
ben gülersem güneş doğar,çatık kaşım felaket olur şiir gibi mısra mısra yaşamakta benim, ölüm de bende karaya çalan acı kahve gözlere oturan hüzün de benim bir elimde hayat var ötekinde ölüm kadınım işte ben,hayatın ta kendisi....
Eğlendim okurken, sen çok yaşa emii :)) Zevk aldığım, tebessümle okuduğum bir şiir oldu, Ama evrensel olmayan cümleler bunlar, Sen sen ol kadınlara sitem ederken bazı kadınlar de! :) Çok tepki alırsın :)