(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
HALVETTEDİR şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
HALVETTEDİR şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
halvet..yalnız kalıp düşünmek demek...bir insan yalnız kalınca neyi düşünür...şeytani duygular gelir geçer aklımızdan..oysa ben şeytana mağlup olmamak için..toprağa ve üstündeki sadece kuru ota bakar dalar giderim..ve bir adım daha yaklaşırım Rahmana..dünya sıyrılır eteklerimden...çok güzeldi..kaleminiz daim olsun esen kalın..
Hakikatı bulmak için halvet / yalnızlık gerekli bir dini eylem. İnsan halvette iken hakikatı yaşayabilir. Bu gerçeği mukni bir tarzda dile getirmiş şiir. Halvetin anlamı, şiirde çok iyi açıklanmış.
Gel bir kere halvet eyle, Bal Kaymaktır halvet söyle, Ne durursun mahzun öyle, İslam nuru halvettedir.
Şu dünyaya bakmaz mısın? Dersleri var almaz mısın? Halvete hiç dalmaz mısın? Zevki sefa halvettedir.
Ölmeden önce öldürür, Nefsini sana bildirir, Kalbe imanı doldurur, Hakk’ın aşkı halvettedir.
Güneş ile aya bakın, Aşk oduna hepsi yakın, Ne güzeldir hakkın çarkın, Arz-ı sema halvettedir. ANLAMLI VE AKİÇİ KUTLARIM GÜZEL OLMUŞ KALEMIN VAR OLSUN SEVGİYLE KALIN
Tüm kutsal duygu ve düşünceler halvettedir. Allah, cümlemizi halvet ile ödüllendirsin. Yürekten tebrik, teşekkür, muhabbet ve selamlarımla, değerli şiir/yazı dostu kardeşim.
Hani Yunus Emre ne der: "Beni bende demen bende değilim/Bir ben vardır bende benden içeri" Sizde kendi gönlünüze hitap ederek aynı duyguyu vermişsiniz. Yüreğinize sağlık. Saygılar....
Bir eyle sen canı teni, Terk et Cemal sende seni, Âlemler de sır hep yeni, Sırrı Hüda halvettedir.
Insanin zaman zaman yapmasi gereken munazaradaki olgulari kendi dunyasinda , kosesinde araya hic bir sey koymadan yurek suzgecinden samimiyetle gecirmesi ne guzel sey . Yureginize saglik Cemalettin Bey . Tebriklerimle. Saygilar.
Güneş ile aya bakın, Aşk oduna hepsi yakın, Ne güzeldir hakkın çarkın, Arz-ı sema halvettedir
Merhaba Cemalettin Bey, eskiler buna riyazet derlerdi...Yani nefis muhasebesi...Bazı camilerimizde halaa var, halvet odaları...Buralarda mücaahede yapılırdı eskiden...Zaten nefsin kötülüklerinden arınmak için taalebeliğe alınmadan önce her medresede yeni şakirtlere bu yaptırılırdı...Bu sınavı geçenler medreseye talebeliğe alınırlardı... Halvet her insaanın zaman zaman yapması gereken bir olgu...Kendimizi dinlemek, hayatımızı gözden geçirmek,ahiret yolunda karımızı zararımızı hesaplamamız gerek...Ahemed-i Yasevi Hazretleri ömrünün 63 yılını yerin altındaki bir kişilik mezar büyüklüğündeki hücrede geçirmiştir...Halvet malumunuz yalnız kalmaktır...bazen lügat anlamı konusuna göre farklılaşabilmektedir.Şiirinizdeki anlamı sanırım dünyanınn kötülüklerinden el ayak çekerek yalnız kalmak, nefsi ile uğraşmak,emir ve yasakları yerine getirmek şeklinde...
Şiiriniz bu anlamdaa fevkalade...anlamlı...Paylşmk güzeldi değerli kalem...tebriklerimi gönderiyorum...saygılar...
Yunusça söylemişsiniz, hoşça söylemişsiniz, hayır ile, hayra, Hakka yönelip, yürekten söylemişsiniz Cemalettin Hocam; bir mana eseri daha okumaktan mutlu oldum, Rabim kaleminizi etkili ve aziz eylesin... Selam ve saygılarımı yolluyorum...
Saygıdeğer üstadım, sayfanızda tadına doyumsuz bir şiir okudum, çok güzeldi. Kutluyorum... Kaleminizi ve yüreğinizi candan Tebrik ederim.... Selam ve sevgiler.