Okuduğunuz şiir 18.8.2011 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
FARUK CİVELEK
SEDEFKÂR
Kendime satılık yaşamım Bakiyesi kendime eksik
Döker som kamayı sedefkâr gözlerim Kını, yetim kin Gözlerim, satılık kendime Failsiz cinayet tütsüsü tüter şehre Şehir ! Ey şehir yanımdaki adın bile sahte Ne zaman sözünde durdun ki ... Hangi sözün, özünü inkârsızdı
Yasımı omuzlayıp indirmezsin bilirim Tam da oraya, Ay batmaz içimden geçmez Kanımı öldüğüm gecelere...
Döndüğü yerde gök, yüzüme karanlık baskını Kırık ayak bileklerim Seccadede iblis alnı Un ufak ıkınma duası dilinde Kıy / Ar’ım şimdi birikmişe
Düğümlü yollarda kendime Sadece kendime dayanamadıklarım Karanlık boylu boyunca ...
Un ufak ayak bileklerim İblis duası, su düşürdü küle Anka mı gömersin sedefkârım şimdi Nafile, ikâmetgâh alalı çok oldu Kafdağı irinle ıslanalı..
Oy, kör kurşuna haraç mezatım Pazar işte, Görmediğin gözümden gör Duymadığın sesimden işit Sıyrıklığım sana En az pişmanlığım kadar Menzil hıncahınç algıla Kıy / Ar’ ım kıy Çalmadığın kapı aralığından değil Kapalıyı açmaya zorla... Korkma ! Kendimi doğur rahmimden Hadi ! Geleceğin geçmişine...
Şükran AY
Şiirimi güne taşıyarak onurlandıran saygıdeğer kurul üyelerine yine şiir yolumda her dem yanımda olup yapıcı yorumlarıyla, taltifleriyle, olumlu, olumsuz yaptıkları tüm eleştirileriyle, puanlarıyla, güven, beğeni, tenkit ve desteklerini esirgemeyen çok kıymetli sevgili dostlarıma şükranlarımı arz ederim.Saygılarımla.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
SEDEFKÂR şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
SEDEFKÂR şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Oy, kör kurşuna haraç mezatım Pazar işte, Görmediğin gözümden gör Duymadığın sesimden işit Sıyrıklığım sana En az pişmanlığım kadar Menzil hıncahınç algıla Kıy / Ar’ ım kıy Çalmadığın kapı aralığından değil Kapalıyı açmaya zorla... Korkma ! Kendimi doğur rahmimden Hadi ! Geleceğin geçmişine...
Mükemmel bir şiir. Mükemmel bir yorum...Kutlarım dost kalem. Saygılar...
Oy, kör kurşuna haraç mezatım Pazar işte, Görmediğin gözümden gör Duymadığın sesimden işit Sıyrıklığım sana En az pişmanlığım kadar Menzil hıncahınç algıla Kıy / Ar’ ım kıy Çalmadığın kapı aralığından değil Kapalıyı açmaya zorla... Korkma ! Kendimi doğur rahmimden Hadi ! Geleceğin geçmişine...
Değerli üstad güzel bir eser dinledim ve okudum tebrik ederim saygılar..
Kendimi doğur rahmimden Hadi ! Geleceğin geçmişine... ******************* Mükemmeli yazan kalemi ve yüreği bu arada çok hakettiğiniz seçkilerinizi kutluyorum.. Harikasınız her zaman...
inanılmaz derin sözler var şiirde bi o kadar da gizem
iki şehri var gecenin biri gözümde tütüyor, birinin dumanı üstünde yağmur gibi çöken siste, bana bu uykusuz şehri niye bıraktın göze alamadığım bir şehrin yerine bütün şehirlerdesin"
''Un ufak ayak bileklerim İblis duası, su düşürdü küle Anka mı gömersin sedefkârım şimdi Nafile, ikâmetgâh alalı çok oldu Kafdağı irinle ıslanalı''
Herşey yerli yerinde. Sıradışı bir çalışma. İmgelerle bezeli, gizli kafiyelerle süslü bir serbest.Şiirin derinliği başka bir konu. Şiir de yerinde... Kutluyorum sizi.
Sedefkâr'dan Edebkâr'a; Şiirkâr'a ( müennes takısıyla sanırım " ...iye " olur) giden yol uzun olsa da çok dolambaçlı değildir. İnce işçilik bir meziyettir ki; ( yeteneğin vehbi olduğuna hep inanırım ) üzerinde etiket ve övgünnâmeler olmasa da fark edilir hep.
Oldukça yükses perde bir ses, kendi içinde döngülü bir dize yapısı, silkelemeyi başarmış bir hitap... Beni bile içine çektiğine göre ( çoğunlukla hecede dolaşırım) çok şeyi başarmış...
kutlarım bu güzel güne düşen kurdeleli çalışmanızı değerli kalem söylenecek bir şey yok değer görmüş eser bize kutlamak düşer yürekten kutlarım saygılar bıraktım
''Şehir ! Ey şehir yanımdaki adın bile sahte Ne zaman sözünde durdun ki ''
şiirlere ustaca taşınan 'giz'yanlızca bu değerli kalemle daha iyi görebiliyorum sanki.Aslında tüm yazıları başlı başına bir değer olan sevgili şairi kürsüde görmek çok güzel.İlhamınız bol,yetiniz çoğalsın.
Görmediğin gözümden gör Duymadığın sesimden işit Sıyrıklığım sana ... Her söze beledim seni Belenmedik söz kalmadı Elekten eledim seni Elenmedik göz kalmadı...
Tebriklerim yürekten selam ve saygı ile...
Şaban Aktaş tarafından 8/19/2011 1:13:42 PM zamanında düzenlenmiştir.
Oy, kör kurşuna haraç mezatım Pazar işte, Görmediğin gözümden gör Duymadığın sesimden işit Sıyrıklığım sana En az pişmanlığım kadar Menzil hıncahınç algıla Kıy / Ar’ ım kıy Çalmadığın kapı aralığından değil Kapalıyı açmaya zorla... Korkma ! Kendimi doğur rahmimden Hadi ! Geleceğin geçmişine...
Şükran hanım yüreğine sağlık güzeldi şiiriniz.zevkle okudum.devamını diliyorum.saygılarımla.
yanlızlıklarda koca bir şehri dost edinebilir insan kalabalığa dokunmakmıdır bizi kendimize getirecek dedim ya şairem güzel yazıyorsun teşekkürler tebrikler
Gerçekten çok iyi irdelenmesi gereken bir şiir. Yine serbest şiirden pek anlamadığımı itiraf ederek şiiri incelemeye çalşayım. Kendime satılık yaşamım Bakiyesi kendime eksik
Çok güzel. Alkışladım.
''Hangi sözün, özünü inkârsızdı'' Aradaki virgül bence gereksiz.
''Anka mı gömersin sedefkârım şimdi '' Burada ''mı'' soru imi gibi ayrı yazılmış. Şiirin gidişine bakılırsa; ''Anka'mı'' olarak yazılmalıydı diye düşünüyorum.
''Kıy/Ar'ım kıy'' iki kez kullanılmış. Kıy'dan sonra neden kesme kullanılımş anlamak zor. ''Ar'' namus anlamında bile kullanılmış olsa, veya ; ''Kıyarım kıy''anlamında bile kullanılmış olsa o kesme ve büyük harfe gerek yok diye düşünüyorum. Şiir güzel mi? Güzel. Tebrik ve teşekkürlerimle.
Oy, kör kurşuna haraç mezatım Pazar işte, Görmediğin gözümden gör Duymadığın sesimden işit Sıyrıklığım sana En az pişmanlığım kadar Menzil hıncahınç algıla Kıy / Ar’ ım kıy Çalmadığın kapı aralığından değil Kapalıyı açmaya zorla... Korkma ! Kendimi doğur rahmimden Hadi ! Geleceğin geçmişine...
"Çalmadığın kapı aralığından değil Kapalıyı açmaya zorla...
Şiir vurgun gibi başlıyor ve çıkışsız girdaplara savruluyor yine de bu çıkışsız düşünceler girdabında Geleceğe dudak kıvrımlarında menekşeler büyütüyor şair Ve Düş kırıklıkları yaşamış her insan gibi insani soruları sorup teslim-pişman olmak yerine şiirin son dizeleriyle Yaşama yenilmediğini Bir anka gibi küllerinden yeniden doğmak yeni bir ben olabilmek umudunu imliyor kısaca son dizelerde şair savaşçı ruhunu seriyor .. Ve Şiir diğer bir yönünde ise Yenilgiye uğrayanlar, acı çekenler veya acılara tanık oldukları için içlerinde büyüyen yalnızlıkları yetimliğe dönüşenlerin Yaşama rest çekmesiydi şiir ve bizdendi yaşamın içindendi….
Ben bu şiiri çok sevdim Harikasın sevgili şairim Tebrik ederim Emeğine Yüreğine Sevdana sağlık Sevgimle….
Bir iç içe geçmişlik ve dönülmez sokak yırtıkları... öyle ki çık çıkabilirsen içinden. Hre bakana yüzünü dönen ancak her göze karşılık farklı bir göz rengiyle temas edendiniz...Bence kusursuz...Çok beğeniyorum kaleminizi. Tebrikler.
dur bir tutam kuru otta benden yaktığın ateşe hazanlar tutuşsun uğramasın kış yelpazesine dokunduğum hayat bir muştuda yak yakıştır arkamdan vermişsim veriştirmişsim vesselam.......................................saygımla tebrikler
sedefkâr... sedefçiler zanaatçı, sedefkârlar ise sanatçıdır. Osmanlı Devletinde mimarlar ilk önce sedefkârlık eğitimi görür, sonra mimar olurlardı. Mimar Sinan ile mimar Mehmet Ağa da bu öğrenimi alıp mimar olan ünlü kişilerdir.
bir şair ki ustalığını şiirin başlığıyla nakşedip,
işte bu ustalıktır, şiir sedef gibi böyle işlenir ve sanat değeri kazanır desin,
helal olsun başlıktan başlayarak, helal olsun vesselam.
Oy, kör kurşuna haraç mezatım Pazar işte, Görmediğin gözümden gör Duymadığın sesimden işit Sıyrıklığım sana En az pişmanlığım kadar Menzil hıncahınç algıla Kıy / Ar’ ım kıy Çalmadığın kapı aralığından değil Kapalıyı açmaya zorla... Korkma ! Kendimi doğur rahmimden Hadi ! Geleceğin geçmişine...