Keşke sana sesimi duyurabilseydim. Keşke kalbimin derinliklerini Bir aynayla gösterebilseydim. Ama hiç başaramadım. Yaşarken seni yaşayamadım. Ölürken yaşıyacak mıyım seni Bilmiyorum, hiç bilmiyorum. Hâl diliyle çok yalvardım; Yalvarmaktan tükendim, bittim
Elberfeld yollarını sorguya çek! Anlatsın sana, nasıl ağlayarak eve döndüğümü. Anlatsın semaya, sana nasıl baktığımı. Kaç defa Azrâilʼi evime davet ettim. Ama göndermedin bir kere Ben hayatımda ölümü hiç istemedim; Fakat kendimle her gün boğuşmaktan yoruldum. Her gece ruhumu recmediyorum; Tevbe taşlarıyla. Nerde Hazreti İsa? Ne zaman gelecek, ruhumun Mesihʼi? Ne zaman öldürecek içimdeki Deccâlʼı?
Neden beni bıraktın bu çölde? Rûhumu sokuyor günâh akrepleri. Su diye hayâl vahalarında dolaştım yıllarca. Neden bir damla su vermedin? Ellerim her gün açık. Kurudu avuçlarım. Damarlarımda kan; gözlerimde yaş kalmadı. Artık bu çöllerde bir kadavrayım. Başım bir yerde, gövdem bir yerde.
Kalbimi termit karıncaları yüklenmiş, götürüyor Dur diyemedim onlara. Herşeyim gitti, herşeyim Yirmi yıl bir yılan gibi kıvrıldım Yatağımda acıdan, kederden, ızdırâptan Başımı kollarımın arasına aldım ve ağladım Duydun mu hıçkırıklarımı, duydun mu bir kere Sağım ve solumdaki melekler de mi demedi? Sana ağladığımı, neden söylemediler? Niçin söylemediniz melekler? Niçin susuyorsunuz öyle?
Yalvarmaktan dilim kururken Gözlerim hep ıslaktı her gece O gecelerden biri de işte bu gece Sağımdaki melek! Aç avucunu! Al götür şu gözyaşımı! Semâdaki sevgilime, birtaneme Bir günâhkarın en güzel hediyesi Bir damla gözyaşıdır Hadi al götür!
Soner ÇAĞATAY (03:30) 10 Ağustos 2011 / Wuppertal / Almanya
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
YAŞARKEN SENİ YAŞAYAMADIM şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
YAŞARKEN SENİ YAŞAYAMADIM şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
bu şiir bir insan için yazılmamıştır demişsin ama okunduğunda sanki sevgiliye bir sitem gibi oysa bilenler sadece yaradan ile bir dertleşme olduğunu anlabiliyor değilmi hocam yorum çok güzel olmuş bu gidişler buynuz kulağı geçecek
Bir yüreğin çaresizce çırpınışları gibi tokat bir şiir.Muhatabı anlamalı bü güzel dizelerin şahsına ithaf olduğunu.Yüreğin ve kalemin daim olsun dost kalem.Kutlarım
Kimse için yazılmamışsa aşk için yazılmıştır sayın hocam...çünkü aşk için yazılan insan için yazılmaz....ben sizin seberst tarzda yazdığınız eserlerin ayrı bir tadı olduğunu düşünüyorum....saygıyla...
oysa bilenler sadece yaradan ile bir dertleşme olduğunu anlabiliyor değilmi hocam
yorum çok güzel olmuş bu gidişler buynuz kulağı geçecek
tebrikler ....