(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Somali'de çocuklar şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Somali'de çocuklar şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
hani diyorum ki Somali’de ki çocukların durumu malum bu yıl ki fitrelerimizi o yöne yoğunlaştırsak birkaç çocuğun hayatını kurtarsak ne güzel olurdu allah kalbine göre versin manidar vede hatırlatıcı selam saygı
Evet: Esma hanım katılıyorum size, orada çocuklar açlıktan ölürken bizler burada dıka basa yiyoruz. Herkes yediği ekmekten yarım ekmek artırsa inanın dünyada aç insan kalmaz.
Hele şu israf olan ekmekler, yazıklar olsun bizlere yazık....
onlarda bizim çocuklarımız... dünya coğrafyasında onlar bizim komşularımız demiştim bir yorumda...
ve... komşusu aç yatarken, kendisi tok yatan bizden değildir ... diyor inandığımız dinin Peygamberi.
neye nasıl inanıyoruz hala anlayamamış olsam bile orada ki dramın gerçekten daha büyük boyutlarda olduğunu biliyorum...
bayramlar, orada ki çocuklar açken bayram adı ve sıfatı taşımıyor. ramazan ve özellikle kurban bayramında özel çalışmalar yapıyoruz biz orada ki çocuklar için, ve insanların tavrı, bizim artık vicdanımızı öldürüp gömdüğümüzü gösteriyor.
kurban paralarıda oraya gitmeli, artık insan olduğumuzu hatırlamamız gerekiyor kanaatindeyim (kendi adıma konuşuyorum tosunlar zıplamasın),
onlar abd emperyalizminin kanlı dişleri arasında kalmış olan çocuklar, sadece küçük birer çocuklar,
ve her açlıktan ölen çocuk bizim insanlık vasfımızıda öldürerek gidiyor bu dünyadan.
Sayın yazarım,baktıkça uzaklara üşümesin yüreğiniz. Her zaman örnek alınacak ve öğreteceğiniz şeyleri de gizliyorsunuz mısralarınızda,tabi görebilmek önemli olan. o değilde; çok seviliyorsunuz tarafımdan. Özgür ruhlu duruşunuza, Sevgiler Sayın Yazarım.
Hayat kurtarmak için sadece doktor olmak degil azıcık insan olmak yetiyor...azıcık insan olmakta çok degil bir lokmayı paylaşmaktan geçiyor....saygımla.
DUYARLI BİR YÜREKTEN ANLAMLI BİR SESLENİŞTİ...SADECE SOMALİ DE DEĞİL ,TÜM DÜNYADAKİ ÇOLUK- ÇOCUK AÇ VE BİR DAMLA SUYA MUHTAÇ İNSAN VE CANLILAR İÇİN GEÇERLİ OLSUN BU ÇAĞRI..BİZİM GİBİ HAYAT LÜKSÜ OLMAYUANLARINDA BU EVRENDE YAŞADIĞININ SORU İŞARETİNE CEVAP OLUR BU HATIRLATMA..KISACASI İNSANLIĞIMIZI HATIRLAMA OLUR VE SADECE HATIRLAMAYLA KALINMAZ VE KATKIDA BULUNMAYIDA BERABERİNİDE GETİRİR İNŞALLAH..ÖVÜNDÜĞÜMÜZ MEZİYETLERİMİZLE İNSANLIĞIMIZI HATIRLATAN BU YÜREĞE VE KALEME TEŞEKKÜR EDİYORUM..
Bir toplumun kendisi kendi problemlerine dönüp bakmadıkça, gerçeği anlamaya çalışmadıkça onu kimsenin yardımı kurtarmaz. Atalar sözü: Taşınma suyla değirmen dönmez! Hele burada bir ülkeden söz ediyorsak bu na mümkün...Ülkelerin uluslalarası propaganda aracı olmaktan öteye gitmez. Bu seksen yaşınaki amcanın ağzına meme vermek gibidir. Dünyanın bir açlık sorunu vardır ve bunun büyük kısmına da dünyanın kendisi ve bazı ülkeler neden olmuştur. Nedeni belli olan bir şeye nedensizlikte çare aramak beyhudedir. Yine de sadece gönlümüzü tatmin için olasıdır demekten başka bişey söyleyemiyorum. Belki bizim Somalimiz yok ama, sokaklarımız somalili dolu, bunları görelim...
:( Ben 21. yüzyılda hala açlıktan ölen çocuklardan utanıyorum...Kendimden,küçük zaaflarımdan,en basidinden yemek beğenmemekten utanıyorum..O kadar yerinde bir çağrı ki seni bir kez daha yürekten alkışlıyorum sevgili Esma.. Umarım herkes bu çağrıya kulak verir ve birşeyler yapar... Ekmek kırıntılarını oradaki aç çocuklar yesin diye televizyonun arkasına tıkan çocuk kadar olabiliriz umarım... :S
Somali’de ki çocukların
durumu malum
bu yıl ki fitrelerimizi
o yöne yoğunlaştırsak
birkaç çocuğun
hayatını kurtarsak
ne güzel olurdu
allah kalbine göre versin manidar vede hatırlatıcı selam saygı