Halimize şükredip desek Elhamdülillâh Açken komşu tok yatsak hamdi red eder Allah Emperyalist batıdan demişken mümin lillâh Yardıma koşamadık .. Affet bizi Yâ Allah !
Diyanet İşlerinin yardım hesabı açık Yardım etmek isteyen koşuyor açık açık Yardım cebe iniyor diyen o aklı kaçık Müfterinin hesabın görüver sen Yâ Allah !
Beş lirayla beş kişi doyuyor bir öğünde Tomar tomar saçarız dolarları düğünde Yağmurları kesilmiş bulut gezmez göğünde Afrikalı mümine Muîn ol sen Yâ Allah !
muhacir bozkurt Mustafa KÜTÜKCÜ 04.08.2011 – Bayraklı / İZMİR.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
AÇLIK şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
AÇLIK şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Hocam duyarlı yüreğinizi canı gönülden kutlarım.Bu duyarlılık dilerim ki kalbi insan sevgisiyle atanlara bir nebze de olsa ışık saçar.bende bu sizin yazdığınız doğrultuda bir şiirle size eşlik etmek isterim.Kabul buyrun.
VAY BENİM BAHTI GARA GARDAŞIM..!!
Yok imiş arkanda dünyada dostun Vay benim bahtı gara GARDAŞIM Bunca sene çekip dökmüşsün yaşın Vay benim bahtı gara GARDAŞIM
Bir zamanlar köle olup çalıştın Her zorluğa göğüs gerip alıştın Olmadın kimseye küs hemen barıştın Vay benim bahtı gara GARDAŞIM
Yıllar yılı kıtlık kastı kavurdu Harmanını hazan ile savurdu Bunca insanları açlıkla vurdu Vay benim bahtı gara GARDAŞIM
Bilmiyorum neydi feleğin derdi ? Nereye gittinse ağını gerdi Senden alıp daim zengine verdi Vay benim bahtı gara GARDAŞIM
Hevesim kalmadı bahçede GÜL’de Kendi öz yurdunda ellerin belde Ne varsa tükenmiş lâl/olmuş dilde Vay benim bahtı gara GARDAŞIM
Al diye bayram/da giydin karayı Felek/lede açmısın zaten arayı Yıllar var/ki saramadın yarayı Vay benim bahtı gara GARDAŞIM
Bu kötü kaderin doğuştan serde Yokluk hasret koydu doğduğun yere Tutuldun,amansız bilinmez derde Vay benim bahtı gara GARDAŞIM.
DURAK/ım der kötüye düşmesin yolun Kim bilir kaç/yerden kırarlar kolun Kaç yerden delinmiş bilmem ki solun Hani emmin,dayın,dostun GARDAŞIM ?
Durak YİĞİT Gönüllerin Şairi 2011...KOCAELİ
SEVGİLİ DOSTLARIM BU ŞİİRİMİ DUYARLI YÜREKLER İÇİN AFRİKA/DAKİ AÇLIK ÇEKEN KARDEŞLERİMİZİ UNUTMADIĞIMIZI GÖSTERMEK AMACIYLA YAZMIŞ BULUNUYORUM. ACABA KAÇIMIZ RAMAZAN DOLAYSI İLE AKŞAM İFTAR SORALARIMIZ ÇEŞİTLERLE DOLUP TAŞARKEN BUNLARI BEĞENMEYİP,HANIMINA VEYA ANNESİNE FIRÇA ATANLARINDA,EN AZINDAN BURUN KIVIRANLARIN/DA OLDUĞUNU BİLİYORUM.HİÇ DÜŞÜNDÜNÜZMÜ BU İNSANLARIN BİR LOKMAYA,BİR DAMLA SUYA MUHTAÇ OLDUKLARINI.. YÜREĞİNDE BİR NEBZE MERHAMET DUYGUSU TAŞIYAN DUYARLI DOSTLARIMIZDAN RİCAMIZ ODUR Kİ,ALLAH RIZASI İÇİN FİTRELERİNİZİ BU YIL AFRİKADAKİ AÇLIK ÇEKEN BU İNSANLARA ULAŞTIRAN KURUMLAR ARACILIĞI İLE GÖNDERELEİM.ELBETTE Kİ ELİMİZDEN FAZLA BİRŞEY GELMEZ AMA,BİR CANI KURTARACAK KADAR GÜCÜMÜZÜN YETECEĞİNİ DE UNUTMAYALIM.ŞUNUDA UNUTMAYALIM Kİ BU GÜN ONA YARINSA BİZE..AKILDAN ÇIKARMAYALIM..ULAŞTIRA BİLECEĞİMİZ KURUMLARI SİZLER DAHA İYİ BİLİRSİNİZ ONLARA ULAŞTIRALIM..LÜTFEN...LÜTFEN...
batu_41 tarafından 8/7/2011 2:08:40 AM zamanında düzenlenmiştir.
Kıymetli Kardeşim, Duyarlı yürekleri harekete geçirmekte üzerimize düşeni yapabildik mi acaba ? Öncelikle kendimizi yola koştuk mu ? Etkimiz olabildiyse ne mutlu.. Yüreğine selâmet diliyorum. Güzel katkınla sayfamı renklendirdiğin için teşekkür ederim.
çok can alıcı bir konuyu işlediğiniz için teşekkür ederim dünyanın bir tarafı zayıflamak için sektörler oluştururken bir yanı aç elimizden geleni yapmamız hatta elimizi zorlamamız lazım tebrikler selamlar
Duyarlı yürekleri harekete geçirebilmek için sivrisinek kanadındaki kadar bir esinti yaratabiliyorsak ne mutlu. İlginize teşekkür ederim muhterem kardeşim. Selâmetle.
Beş lirayla beş kişi doyuyor bir öğünde Tomar tomar saçarız dolarları düğünde Yağmurları kesilmiş bulut gezmez göğünde Afrikakalı mümine Muîn ol sen Yâ Allah ! YÜREĞİN VAR OLA DOST ŞAİR.
Bir tarafta varlık ve bolluk, öte tarafta darlık ve kıtlık! Bu çelişkiyi nefis çalışmanızla ve üstteki fotoğrafla da bütünleyerek fevkalade güzel, akıcı ve vurgulu biçimde terennüm etmişsiniz. Böyle anlamlı paylaşımınız için yürekten teşekkür ve tebrik eder, saygı ve selamlarımı sunarım, dost kalem.
Tok karna göbeğimini kaşıya kaşıya yediği yemeğin sosundan rahatsız olanlar var Afrikalı bir bebenin hayaline sığmayan mamaları evindeki kedisine sunanlar var
Rabbim bin aydan daha hayırlı olan bu ayda Afrikadaki garib/e kardeşlerimize ulular ulusu adlarından REZZAK adınca rızıklandırsın
Duyarlı şair Muhacir Bozkurt Hocamı Sağ elimi bir kez daha yüreciğime taşıttırdığı için teşekkürlerimi sunuyor Şiiirinden dolayu yürekten kutluyorum...
VAY BENİM BAHTI GARA GARDAŞIM..!!
Yok imiş arkanda dünyada dostun
Vay benim bahtı gara GARDAŞIM
Bunca sene çekip dökmüşsün yaşın
Vay benim bahtı gara GARDAŞIM
Bir zamanlar köle olup çalıştın
Her zorluğa göğüs gerip alıştın
Olmadın kimseye küs hemen barıştın
Vay benim bahtı gara GARDAŞIM
Yıllar yılı kıtlık kastı kavurdu
Harmanını hazan ile savurdu
Bunca insanları açlıkla vurdu
Vay benim bahtı gara GARDAŞIM
Bilmiyorum neydi feleğin derdi ?
Nereye gittinse ağını gerdi
Senden alıp daim zengine verdi
Vay benim bahtı gara GARDAŞIM
Hevesim kalmadı bahçede GÜL’de
Kendi öz yurdunda ellerin belde
Ne varsa tükenmiş lâl/olmuş dilde
Vay benim bahtı gara GARDAŞIM
Al diye bayram/da giydin karayı
Felek/lede açmısın zaten arayı
Yıllar var/ki saramadın yarayı
Vay benim bahtı gara GARDAŞIM
Bu kötü kaderin doğuştan serde
Yokluk hasret koydu doğduğun yere
Tutuldun,amansız bilinmez derde
Vay benim bahtı gara GARDAŞIM.
DURAK/ım der kötüye düşmesin yolun
Kim bilir kaç/yerden kırarlar kolun
Kaç yerden delinmiş bilmem ki solun
Hani emmin,dayın,dostun GARDAŞIM ?
Durak YİĞİT
Gönüllerin Şairi
2011...KOCAELİ
SEVGİLİ DOSTLARIM BU ŞİİRİMİ DUYARLI YÜREKLER İÇİN AFRİKA/DAKİ AÇLIK ÇEKEN KARDEŞLERİMİZİ UNUTMADIĞIMIZI GÖSTERMEK AMACIYLA YAZMIŞ BULUNUYORUM.
ACABA KAÇIMIZ RAMAZAN DOLAYSI İLE AKŞAM İFTAR SORALARIMIZ ÇEŞİTLERLE DOLUP TAŞARKEN BUNLARI BEĞENMEYİP,HANIMINA VEYA ANNESİNE FIRÇA ATANLARINDA,EN AZINDAN BURUN KIVIRANLARIN/DA OLDUĞUNU BİLİYORUM.HİÇ DÜŞÜNDÜNÜZMÜ BU İNSANLARIN BİR LOKMAYA,BİR DAMLA SUYA MUHTAÇ OLDUKLARINI..
YÜREĞİNDE BİR NEBZE MERHAMET DUYGUSU TAŞIYAN DUYARLI DOSTLARIMIZDAN RİCAMIZ ODUR Kİ,ALLAH RIZASI İÇİN FİTRELERİNİZİ BU YIL AFRİKADAKİ AÇLIK ÇEKEN BU İNSANLARA ULAŞTIRAN KURUMLAR ARACILIĞI İLE GÖNDERELEİM.ELBETTE Kİ ELİMİZDEN FAZLA BİRŞEY GELMEZ AMA,BİR CANI KURTARACAK KADAR GÜCÜMÜZÜN YETECEĞİNİ DE UNUTMAYALIM.ŞUNUDA UNUTMAYALIM Kİ BU GÜN ONA YARINSA BİZE..AKILDAN ÇIKARMAYALIM..ULAŞTIRA BİLECEĞİMİZ KURUMLARI SİZLER DAHA İYİ BİLİRSİNİZ ONLARA ULAŞTIRALIM..LÜTFEN...LÜTFEN...
batu_41 tarafından 8/7/2011 2:08:40 AM zamanında düzenlenmiştir.