Duysun Şerefsiz
Soyuma lâf atan, soyu güdüğe
Bir- kaç kelamım var, duysun şerefsiz Gölgesinden kaçan, korkak hödüğe Ne kadar söylersem, saysın şerefsiz. Bilmem; Türk’e kini, nereden kapmış? Belli ki ömrünce, çok etek öpmüş Bir de internette, oryantal yapmış Avrat elbisesi, giysin şerefsiz. Türklüğe küfürle, eylersin garez Hakaret babından, çitlersin çerez Tarih bilmiyorsan, git oku biraz Acemi oğlansın, toysun şerefsiz. Sıraladım sana, neler neleri Mehter bile senden, daha ileri Tasması ecnebi, süslü yuları Boynunu kâfire, eğsin şerefsiz. Nifak tohumunla, coştun kudurdun Geçmişte olmamış, olmaz ki yurdun Ayaklar altında, çiğnenip durdun Evvelden ne isen, oysun şerefsiz. Kin, nifak, ayrılık, derin yaramdır Acısı şuramda, buram buramdır Kardeşin kardeşe, malı haramdır Gerçek din hükmünü, yaysın şerefsiz. Kardeşlik adına, ne derse desin Vatan hainisin, orası kesin Kimin kölesiyse, onunla yesin Elin artığıyla, doysun şerefsiz. Bu din, bu ülke, bu bayrak bizim Kan ile yoğrulmuş, yazılmış yazım Şehidim rahat yat, yemindir sözüm Andımı başına, koysun şerefsiz. Artık ağırlamam, davulla sazla Seyretsin uzaktan, her iki gözle Sütü bozuklara, bu ülke fazla Başka çıkar yol yok, tüysün şerefsiz. Ezelden kesilmiş, tapumuz bizim Üniter devlettir, yapımız bizim Herkese açıktır, kapımız bizim Meğerki fikrinden, caysın şerefsiz. Necati OCAKCI |
Ancak, bir fark var ki, o da; yitirdiklerimiz, bu ülkeyi koruma kollama uğruna şehit olanlar! Öldürenlerse, ihanet odaklarıyla el ele vermiş hainler! İçte ve dışta her kesimden her düşünceden ve her milletten insanın el vererek güç ve çıkar birliği sağladığı karanlık odakların bu halka, bu kardeşliğe, bu gençliğe ve bu canım vatana yaşattıkları/yaşatmağa çalıştıkları elem dolu kısır döngülerin ortaya çıkardığı yıkıcı, tahrik edici, o naif ipliği koparıcı tablolardan içimiz yandı kavruldu...
Bugün mübarek Berat kandili.Kirlenen yüreklerin kendi derinliğiyle başbaşa kaldığı, ruhâni mânâda kendi derinliğini -arınarak- yeniden oluşturduğu gece...
Dilerim, vicdanını yitirmiş bu yıkıcı, bu kıyıcı kesim; gerek bu ülkede yüzyıllar boyu kardeşçe yaşamış Kürt, gerek Türk halkına, gerekse diğer etnik kökenli kardeşlerimize daha fazla zarar vermeden akıllarını başlarına toplar; üniter sınırları içinde inkâr edilemez bir gerçek olan TÜRKİYE CUMHURİYETİ DEVLETİ ve onun varlık nedeni olan BAYRAĞI ve ana dili TÜRKÇE' ile bir bütün olduğu...Bu bütünlüğe uzanacak şer odaklı her elin -ne pahasına olursa olsun- kırılacağı gerçeğini anlarlar! Türk ve TÜRK' üm demek asla ve asla ırk' a dayalı bir ayrışmanın ifadesi değil ki! Ve sadece vatandaşlık bağıyla bağlı olmak da değil! Köklü bir aidiyetlik duygusunun, her şart ve koşulda vazgeçilmez ortak paydalarımız olan Vatan, Bayrak ve anadilimiz TÜRKÇE' ye karşı istismarlar karşısında güçlü ve ödünsüz bir iradenin de ifadesidir. Bu ülkü birligidir bir ülkeyi Vatan, bir dili Anadili (ortak dil) yapan, bir Bayrağı göklerde -asla yere düşürmeksizin- dalgalandıran...Bu moral değerlerin olmadığı bir yerde ve bir toplumda hangi değer anlayışıyla ve hangi manevi bağla halklar HALK, toprak parçası VATAN, bir bez parçası onca anlam yüklenerek, BAYRAK olur? İşte bu ortak kültürlerin ve vazgeçilmez değerlerin paylaşılarak birlik ve bütünlüğü oluşturduğu aidiyetlik duygusuyla...
Bu gerçekle, değerli şair Necati OCAKCI' yı ortak duyguların yansıtıldığı dizelerinden dolayı kutluyor; bu dizelerin insan vicdanına bir gül gibi düşerek yeşermesini, bu anlamsız kıyımların, ayrışmaların sonlanmasını, masum halka daha fazla acı yaşatılmadan barışın hâkim kılınmasını diliyorum.