Küçücük yaşında annesi ve babası tarafından kocaya verilen, kocasından dayak yiyen, cefa çeken ama yavrularıyla yüreğinin şefkat küpüyle yaşamını sürdüren binlerce anneye ithaf ediyorum.
Bir çocuk tanıdım sele kapılmış Aklınca düz etmiş ovayı, dağı Sevda denizine gafil atılmış Goncaları solmuş, körpecik çağı
Âlem oynar iken kaydırağını Bilememiş felek örmüş ağını Eritmiş o küçük yürek yağını Dertlere gark olmuş körpecik çağı
Er diye aldığı olmuş bir nadan Hiç vefa görmemiş yardan anadan Taş basmış yüreğe bin bir manadan Allah’ına salmış körpecik çağı
Yaradan kayırmış, onu severmiş Oynasın hoşlansın, nur topu vermiş Ayağı altına cennetler sermiş Firdevs’e yol bulmuş körpecik çağı
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
KÖRPECİK ÇAĞI şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
KÖRPECİK ÇAĞI şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Halil İbrahim ce dizilmiş şiir, Diyor ki mısralar coşkun bir nehir, Böyledir dünyanın ahvali hali, Gönüldür bedende en güzel şehir-------------Rabia Sultan
Bir çocuk tanıdım sele kapılmış Aklınca düz etmiş ovayı, dağı Sevda denizine gafil atılmış Goncaları solmuş, körpecik çağı
Âlem oynar iken kaydırağını Bilememiş felek örmüş ağını Eritmiş o küçük yürek yağını Dertlere gark olmuş körpecik çağı
Er diye aldığı olmuş bir nadan Hiç vefa görmemiş yardan anadan Taş basmış yüreğe bin bir manadan Allah’ına salmış körpecik çağı
Yaradan kayırmış, onu severmiş Oynasın hoşlansın, nur topu vermiş Ayağı altına cennetler sermiş Firdevs’e yol bulmuş körpecik çağı
Hakkın ihsanı ki, miskler tütüyor Yavrusu kucakta Kevser içiyor Gönül köşklerinde bülbül ötüyor Şefkat küpü dolmuş, körpecik çağı. H.İbrahim SAKARYA
Merhaba güzel yürekli şair..Çok güzel bir konu böylesi okadar çok kadın varki saymakla vede yazmakla bir mez.. Kadınlar en ilkin babasının kölesi dir!. Baba nüsvettesi atarda satarda, ilk dayağını babasından yer gözünü açamaz dayaktan.. Sonra yaptığı işler görülmez,yediği ekmek se baba nüsvettesinin gözüne batar, ve çocuk yaşta adamın yaşı başı hiiiç farketmez, satar baba nüsvettesi .. Ha bir de der ki eti senin kemiği benim. Sanki o o yarttı; küçücük körpe canın sahibi gibi haşa.. Ondan sonrada koca dayağı yer hemde ağzı burnu kırılacak kadar. Her gün temcit yemeği gibi, ekmek yok, dayaksa çok. Sanki her gün *oks ringinde çalışma aleti...Yok yok bu böyle değildir Allahın kitabını iyi analiz ederek okumak gerekir...Dayak kadının kaderi olamaz ve de değildir... Baba olsun, koca olsun kadına el kaldıranın elleri kırılır vede, kırılsın diyorummmmmmmmmm.. Kadın cennet kadar kutsaldır, kadın erkeği tamamlayan yarısıdır. kadın ana topdak kadar verimli kutsaldır.. Ve kadına el kaldırmak erkeklik değildir.. Peygamberimiz demiştirki cennet anaların ayağı altındadır.. Kadın Allahın özenle yarattığı narin nazende bir kuludur... Bakarmısınız beni çokturttunuz...Saygılarrrrr....
emine erdem tarafından 6/11/2011 7:40:29 PM zamanında düzenlenmiştir.
Evet efendim: Kadınlar gerçekten koklamasını bilenler için bir güldür ; Eğer gülüm kokmuyor diyen erkek varsa burnundan sorunu vardır en önce burnunu hekime göstermelidir derim efendim.. Sözüm gülün kokusunu alan vede nadide gül gibi koklayanlara degildir.. Naif yürekleri gülleri koklamadan koparanlara dır.. Vede kadının burnunu kıran, öpülesi dudağını patlatan, gözlerini morartıp kara gözlük takan, gül yüzüne gülmeyi unutturanlar içindir...Saygılar efendim..... Bu arada yorumumu renklendirmişsiniz çok teşekkür ederim öğretmenim...