(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
YAYLALAR şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
YAYLALAR şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
değerli şair dostum sayfama ziyaretiniz sayfama şeref bana onur verdi teşekkür eder saygılarımı sevgialrimi salamlarımı yollarım... Okuma çalışmalaı yapacağız inşallah diyyeyim tekrar selamlar..
saygılar hocam, herkes size üstad diye hitab ediyor ama umarım şiir adına değildir, yoksa üzülürüm, şiirleriniz acemi de olsa kaleminize sağlık diyorum, en içten sevgi ve saygılarımla hocam...
hocam, bana özel mesaj attınız cevap verdim, her zaman ki gibi yanlış anladınız, cevabınıza karşılık vermemek size karşı kabalık olurdu, buraya neden böyle yazdınız anlamadım:( en derin saygı, sevgi ve muhabbetlerimle hocam, sağlıcakla kalınız...
beyefendi seni ciddiliğe davet ediyorum lütfen hakereler yapma git başkasına sataş sana dedeim benim müstatlık derdim filan yok olamazda gücüm nispetimde yazıyorum... kendine gel bu günki vebalım sana yeter herhalde... ne ağır konuşuyorsun böyle benim mesajlarımı iyi oku ne yazdım neler yazıyorsun... yanlış yapma git başiımda başka sataşacak adam bul kendine
ben şairde değilim dostunuz da, eğitimci yazıyor profilinizde yanlış okudum sanırım, sizi iyi bir kalem olarak gördüğüm için o şiirinize yazdım yorumu, sataşmak ne demek, kıskanmak ne demek, bana sövseydiniz daha hafif olurdu inanın, madem bana saygı göstermeyeceksiniz, hakaret edeceksiniz üstad!!! tamam o zaman, mükemmel şiir üstad, yüreğine kalemine sağlık, döktürmüşsün, umarım bir daha görüşmeyiz üstad, her şeye rağmen saygılarımla...
biliyordum yanlış anlayacağınızı, biliyordum samimi bir yoruma nasıl davranacağınızı, nikim Yunustan, bir ben vardır bende benden içeri, şiir adına size üstad diyorlarsa eğer, eskilerden şeyh galibe (divanını okudunuz mu bilmem), yenilerden necip fazıla ne demek gerekiyor aslında bilemedim, sataşmak mı Allaha sığınırım bundan, ar ederim, şairlik iddiam yok, sadece şairle halk ozanı arasında ki farkı bildiğinizi düşünmüştüm, halk ozanısınız ama dil henüz acemi, diyerek ve veyselle, dadaloğluyla karşılaştırarak söyledim bunu, anlarsınız sandım, size yazdığım için bu bugünüme kefaret olsun, teşekkür etmeniz gereken bir yoruma nefsinizle cevap verdiğiniz için zaten halk ozanı sıfatını istesenizde alamazsınız, yine saygılarımla ve yine selam ve dualarımla, tüm kırıcılığınıza ve anlayışsızlığınıza rağmen, kalın sağlıcakla...
bizim birierinin ne üstat demesiyle üstat olduğumuza nede birilerinin acami dediğiğ için üstatlıktan düşeceğimize aldırış etmeyiz işine bak şair dost arkadaşım burası birelerine sataşma yeri değildir... kıskanma sanada derler üstat diye biraz daha çaslış yol al kendini yetiştir... ben benim sende senin üstadı ol...
sayfama uğradığın için ve bana iyi bir nefiz terbiyesi dersi verdiğin için sana teşekkürler ederim. yorumdaki kararıuna vermak için tüm şiirlerimi okumalısn veya en azından bir çoğunu... sen zaten profil isminde "ben ve kendin" demişsin herkesi kürümüş atmışsın... en içten duygularımla selmalr sevgiler saygılar... bulunmaz hint kumaşı üstadım... ben kimseye bamna üstadım deyin demniyorum bende başkalaına üstadım diyebiliyorum... tasalanma sanada diyebilirim...
Cemal yaylalarla ne çok derdin var, Gece gündüz hep de çekiyorsun zar, Dertlerin zirvesi aşkın deryası, Yaylasız kalırsam bana hayat dar.
Şiirle resim görsel olarakta çok güzel olmuş değerli Cemalettin hoca..İçerikli dizeler hep özlemini çektiğimiz o yaylalar, rüyalarımızı süsler oldu..Kutlar saygılar sunarım..
Baktığımız o dağların bağrında ne yaylalar var, şiirinizi okuyunca benim de gözümde canlandı hatıralar. Gezdim, gördüm dedelerimin dolaştığı o diyarları yıllar önce, şehir gürültüsünün esaretinde ben şimdi hayalimde yaşatıyorum ancak burcu burcu çam kokularını... Şiirinizi en kalbi duygularla kutluyorum Cemalettin bey.Gönül dolusu selam ve sevgilerimle...
Beyaz giyme yaylam gelin olursun, Dağıtma dostların hasta bulursun, Biz alıştık sana sensiz kalırsak, Yalnız kalır bizsiz nasıl durursun.
MERHSBA ARKADAŞIM YAYLA GÖRMEDİM AMA ŞİRİNİZDE YAŞADIM GÜZELLİĞİ İNSANIN SILA ÖZLEMİ BİR BAŞKA OLUYOR BULUNDUĞUM YÜREĞİN VAR OLSUN SEVGİ İLE KAL BEYENEREK OKUDUM GÜZEL YAYLALARI GEZDİM SİİZNLE TEŞEKKÜR EDERİM
Öncelikle bu çalışmanızı kayıt ettikten sonra kontrol etmediğinizi fark ettim. Çünkü, siz bir eğitimcisiniz ve bu hataları yapmazsınız diye düşünüyorum.
“ Dertdimin dermanı sende bilirim, “ / Derdimin…. “ Derlerin kederin neden hiç bitmez, “ / Dertlerin… “ Güzelim var sende ah güzle yaylam “ /……güzel….
Zannediyorum bu çalışma şiir olarak değil de mâni olarak düşünülmüş. Gerek kafiye düzeni, gerek bütünlük ve süreklilik adına sergilenen olumsuzluk, gerekse bu kadar çok tekrar edilen kelimenin bir başka izahı olamaz bence.
Kafiyelerdeki sıradanlığa hiç değinmeyeceğim ama ilk kıt’adaki kafiye örgüsü içinde “ görmez “ ve “ bilmez ” i nasıl kafiye yaptığınızı, neden çapraz başladığınızı, “ gel / git “ le neden bu kadar tekrara girdiğinizi anlayamadığım gibi “Geldi yaz ayları yaylalar boyla,” mısrasında ne demek istediğinizi hâlâ düşünüyorum.
Bence biraz daha ciddiye almanız gerekiyor. Şiir bu kadar hafife alınmamalı…
Şiiri okurken Karadeniz'de çıktığım yaylalar aklıma geldi. Çok doğal bir atmosferi var yaylaların. Şiir güzel bir pastoral şiirdi. Duygu ve akıcılık birbiriyle mütenasib akıp gitmiş.
Şu karşı yaylalar ne güzel yayla, Dumanı var şimdi göz gözü görmez, Geldi yaz ayları yaylalar boyla, Bir güzel var orda halimi bilmez. ,,,,,,,,,,, OY KURBAN YUREĞİNE CAN KURABN ALLAHIN TUM GÜZELİĞİ DOĞAYA VERMİŞKİ İNSAN OĞLU BU GÜZELİĞİ GÜRMİYORSA GÖREN GÖZDEN KÖR İSE AĞ NE FAYDA ESER OKADAR MERTCE YAZILMIŞKİ ARİF OLAN ANLAR TORUSLARDAN DOĞAN GÜNEŞ GİBİ SAYGIN HOÇAM EMEĞİNE YUREĞİNE CANADN TEBRİK EDERİM SAYGI HURMET DİLERİM,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Okunasıydı, memleket hasretini sevgiliyi çağrıştırıyordu şiir.
Kalemi ve yüreğini kutlarım... Tebrikler, saygılar.
Alptekinyazar tarafından 6/11/2011 8:38:12 AM zamanında düzenlenmiştir.