1 Masalları bıraktım, Esas dünyaya daldım. Eğlenceyi ararken Karanlıklarda kaldım. 2 Yollarda dolaşırken Ve üstelik yalnızken İhtiyar bir nineyle Dedeyi yakaladım. 3 Vardım hemen ardına; Sordum hemen ardarda; "Bu düzen nedir böyle, Şaşırdım affalladım" 4 Gülümsedi ikisi, Dediler: "Geçer hepsi" Teselli olsun diye: "Takıver Ayetel Kürsi" 5 Çarşıya dalıverdim, Pazarlık sanıverdim, Çok pahalı olsa da Duayı alıverdim. 6 Takdım hemen boynuma. Bir genç çıktı yoluma. Dedi: Hayat mucize, Kalıversek bizbize" 7 Kalbim dedi: "Dinleme Bu genci hiç düşleme, Var düş sen iş peşine, Aldanma hiç gençlere" 8 Baktım doğru yoldayım; Akıllı olmadayım. Soyundum hemen işe; Sevindim bu gidişe. 9 Bir ben mi yanlış yaptım? Bu soruyla aldandım. Şu fani kainatta Şüphesiz yanlış yaptım. 10 Hemen geçtim tövbeye; Estağfur besmeleye. Vardım hemen secdeye Allah’a tapıverdim. 11 Dedim: "Bundan sonra boş, Hayaller eder sarhoş" Sarıldım, sarmalandım; İslam’da kalakaldım. 12 Ey! Güvendiğim Allah, Oldun bana tek ilah. Varsın, birsin Yarabbi Şükür Elhamdülillah. 13 Ekmeğimi bölüştüm. Ortaklarla öpüştüm. Sofram zenginleştikçe Ben haliyle gülüştüm. 14 Güvenli bir yoldayım. Ateşli nurundayım. Ezelimden geçersem Koşarım evvellallah! 15 Bundan sonra böyleyim; Bir tuhaf savunmayım; Vardır elbet muradım; Kalanlara eyvallah! 16 Yan gözle bakılmasın Yazgılar karışmasın Kalp gözün açık kalsın Yürürsün AllahAllah! 17 Rüyalara yatarak Tespihlere dalarak Gece gündüz yanarak İlahıma yakardım. 18 Dünya dönüyor yine Gelmişiz bugünlere Mucizeler peşpeşe Okuyorum kitaptan. 19 Dedi: "Hergün bilmece Sorarım gündüzgece Neden bu tür işkence Dedim: "Sus bu Yaradan. 20 Verir sana havadan Olursun sefahatlardan Sen Allah’tan korkmazsan Yanarsın Alimallah" 21 Adem ile Havva’dan Dört kitapla duadan Verdi bize Peygamber Saldı bizi Yaradan. 22 Sen sen ol, özün dinle! Görürsün kalbin ile. İnançlı kavmin bizle; Yaşarsın sevgimizle. 23 Bizim yolumuz aşk yolu Gönlümüz sevgi dolu Tasavvufun ilk yolu La ilahe illallah! 24 Özlem der, millet dinler. Kötüye zillet iner, İyiler Cennet İrem Yaşarlar Alimallah!
Gülizar Özlem (GÜRSES) SARAÇOĞLU
NOT: Tüm yazı ve şiirlerimin her hakkı mahfuzdur. Saygılarımla...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ÖZLEMCE 24'LÜK şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ÖZLEMCE 24'LÜK şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Annem, evden her çıkışımda, arkamdan Ayet-el Kürsi'yi okurdu. O'nu kaybettikten sonra, ben de ezberledim. Artık, gecemde, gündüzümde, korktuğumda, şükrettiğimde, hep kalbimde ve dilimde bu dua. Artık ben okuyorum, annemi ziyaretlerden dönüşümde, O'nu ve babamı, Allah'a emanet ederken...
Söyleyecek bir şey bulamıyorum! Ürperdim okurken, bir şiir değildi bu! Bambaşka bir şeydi!
Her birinize; ayrı ayrı çok teşekkür ederim, güzel yorumlarınız ve var olduğunuz için. "Gönlünüzden geçen tüm güzellikler gerçekleşsin" diyorum, Özlemce... Saygılarımla, efendim.
Hayırlı Kandiller, efendim. Değerli yorumlarınız için ayrıca tekrar tekrar teşekkür eder, sevgi ve saygılarımı bildiririm. "Yaşamınız gönlünüzce dolsun" diyorum, Özlemce...
Artık ben okuyorum, annemi ziyaretlerden dönüşümde, O'nu ve babamı, Allah'a emanet ederken...
Söyleyecek bir şey bulamıyorum!
Ürperdim okurken, bir şiir değildi bu! Bambaşka bir şeydi!