(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
BAŞÖRTÜSÜ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
BAŞÖRTÜSÜ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Hocam şiirinizde içimi okumuşsunuz, günümüzdeki bu başörtüsü düşmanlığına bir anlam verememekteyim. Seslendirirken de hissederek okudum. Muhsin Yazıcıoğlu'nun dizelerinde söylediği gibi;
"Allah hepimizi affetsin… bu millet türk milleti olamaz. türk milleti islama bu kadar cahil kalamaz nasıl söylersiniz beyler baş örtüsü takılamaz. hani özgürlükcüydünüz,laiktiniz n’oluyor? bu ne düşmanlık kardeşim, yaşadıkça içim yanıyor."
Çok değerli şair dostum sevgili ve çok sevdiğim kardeşim şiire yaptığınız güzel ve anlamlı yorumunza yürekten teşekkür ederim... selamlar, sevgiler, saygılar...
Yıllarca anlarımızın bacılarımızın başörtüsüyle uğraşıp perde arkasında ülkemizi soyup soğana çevirenlere güzel bir ders.Sütçü İmamlara selam olsun.Yüreğinize sağlık gözüm.
Çok değerli şair dostum sevgili ve çok sevdiğim kardeşim şiire yaptığınız güzel ve anlamlı yorumunza yürekten teşekkür ederim... selamlar, sevgiler, saygılar...
Çok değerli şair dostum sevgili ve çok sevdiğim kardeşim şiire yaptığınız güzel ve anlamlı yorumunza yürekten teşekkür ederim... selamlar, sevgiler, saygılar...
ÜSTADIM ANLAMLI VE GÜZEL DİZELER BUGÜN BAŞÖRTÜSÜ HESABI YAPANLAR ATATÜRKÇÜLÜĞÜ SAVUNANLAR BİR BAKSINLAR TARİHE ATATÜRKÜN ANNESİ EŞİ BAŞÖRTÜLÜ DEĞİLMİYDİ KİMSE NEDEN MİNİ ETEKLE GEZİYORSUN DEMEZKEN NEDEN BAŞÖRTÜSÜ SORUN BİRİKLERİNİN RANT HESABI ANLAMLI VE GÜZEL BİR ŞİİR KALEMİNİZ DAİM OLSUN
Çabalayanlar çabalasın dinimizin emridir ve başörtüsü özgür olacaktır ama bugün ama yarın çünkü istiyoruz istemeyenler göçsünler dilinize yüreğinize sağlık kaleminiz daim olsun
Sevginin halletmediği hiç bir sorun yoktur.Dost sorun olarak yansıtılan acı gerçeğimiz siyasetin kullandığı maşadır.Kadınlarımızın özgür dünyasına dur demek hiç kimsenin hakkı değildir.İnandığı gibi kıyafetini giymeli insan anlamlı şiirinizi kutlarım saygılarımla
Muhteşem bir şiir.Muhteşem bir konuyu ele almışsınız efendim.Moda deriz araştırır kullanırız veya giyiniriz.Defileler yapılır.Uzun olur, kısa olur boyları kimse kimseye karışmaz.Çünkü sonuçta kişinin kendi tercihidir der geçeriz.Baş örtüsü de kişinin kendi tercihi olmalı deriz oysa.Ama her nedense irtica hortladı der kanunlarımıza sınırlandırıcı hükümler koyarız.Başlarız saçmalamaya.Başörtülü falan , filan yerlere girilmez diye.Siyasi malzemelere konu olur.Simgeselleştirilir.seçimlerde en birinci vaatlere çekilir.Sonuç kocaman bir sıfır.Madem ki din kişi ile Allah arasındaki bir olgudur.Bırakalım giyimiyle kuşamıyla yaşayan kişi karar versin.Mini minicik bir etek ne kadar güzel duruyorsa ,baş örtüsü de severek örtünen için o kadar muhteşem duruyor .Kutluyorum duyarlı yüreği efendim.Saygılarım sonsuz.
Merhaba Cemalettin bey. Baş örtüsü bizim kültürümüzün bir gerçeğidir, dinimizin de kadınlarımıza bir emridir.Geleneksel baş örtüsü yerine başka türlüleri tercih edildiği için Ülkemizde siyasi kimlik göstergesi gibi lanse edildiğinden çok tepki çekiyor diye düşünüyorum zira bizim toplulumuzda ön yargılar had safhada.Kılık ve kıyafetin şekli,iltimas beklentilerinin ekmeğine yağ sürer bu ülkede... Şiirinizi tebrik ediyor, gönül dolusu selam ve saygılarımı sunuyorum...
Gelin Hakk-ı hak bilelim, Kur-an da ayet bulalım. Kadın hakkıdır verelim, Derindedir hep sevgisi.
Kadınlar bir özgür olsun, Kendini öz evlat bulsun. Üniversiteye dolsun, Derindedir hep sevgisi.
Yüreklerde taş dürtüsü, Hep gözlerde yaş örtüsü, Serbest olsun başörtüsü, Derindedir hep sevgisi.
Cemal doğruyu söyledin, Gerçek yolda yol boyladın, Vicdanları hep oyladın, Derindedir hep sevgisi. ------------------------------------ İyi bakın atamıza Bir göz atın hatanıza Göz yaşı döktürmeyim anamıza Onların derindedir hep sevgisi
yüreyin var olsun güzeldi kutluyorum şairimi saygılarımla selemlar
İster açar ister kapar, Tercihini kadın yapar, Sendeki o kinin kopar, Derindedir hep sevgisi. ******************** Kutluyorum yüreğinizi. Başka ne denebilir ki? Sağolun!...
Ah annemin başörtüsü, Yüreğindedir sevgisi. Allahın bir emridir o, Derindedir hep sevgisi.
Anneleri üzmeyelim, Kıyafetler süzmeyelim, Saygıdan hiç bezmeyelim, Derindedir hep sevgisi.
Anamızın kızımızın, Levhimahfuz yazımızın, Şu okuyan bacımızın, Derindedir hep sevgisi.
İster açar ister kapar, Tercihini kadın yapar, Sendeki o kinin kopar, Derindedir hep sevgisi.
Bırakalım cehaleti, Takınalım asaleti, Taşıyalım cesareti, Derindedir hep sevgisi.
Gelin Hakk-ı hak bilelim, Kur-an da ayet bulalım. Kadın hakkıdır verelim, Derindedir hep sevgisi.
Kadınlar bir özgür olsun, Kendini öz evlat bulsun. Üniversiteye dolsun, Derindedir hep sevgisi.
Yüreklerde taş dürtüsü, Hep gözlerde yaş örtüsü, Serbest olsun başörtüsü, Derindedir hep sevgisi.
Cemal doğruyu söyledin, Gerçek yolda yol boyladın, Vicdanları hep oyladın, Derindedir hep sevgisi.
Cemalettin GÜRPINAR
Şairemiz meseleye sevgiyle yaklaşıyor.Bu konu siyaset malzemesi yapılmamalı insanları kendi özgürlüğünce yaşatmalı şiirini kutluyorum.Yunus diyarından selamlar.
değerli üstadım haz alarak ve haz duyarak okudum o güzel şiirini gönlümde beğeniye sundum sizi yazan kaleminiz daim yüreğinizde var olsun saygılarımla.zeki tunç.
can dostum nede güzel dizeler okudum ....tebrik ederim... yazan o güzel yüreğinizide kalmienizide kutluyorum.... sevgı ve selamlarımı yolluyorum saygılarımla....
bizde bir hastalık....bir yerlere sığınarak kendi hezeyanlarını kusmak.....ne güzel göstermişsiniz fotoğrafta.... ve insan ....insan hakları.....birilerinin izin verdiği kadar.....nesli tükenmek üzere olan kel aynakların sayısından daha azdır bunlar.....hatta onlar korumada oldukları halde bunlar korumasız kalacaklar insani gerçekler karşısında....ve bir buzdağının güneşte eridiği gibi eriyecekler insani ilmi ve hukuki gerçekler karşısında.... çok çok güzeldihocam.....kutluyorum sizi ve kaleminizi selam ve saygılarımla
Lafız ve ruh bütünlüğü, akıcı üslubu ve vurgularıyla nefis bir çalışma ve anlamlı paylaşım; yürekten tebrik, teşekkür ve selam ederim değerli şiir/yazı dostuma.
Yüreklerde taş dürtüsü, Hep gözlerde yaş örtüsü, Serbest olsun başörtüsü, Derindedir hep sevgisi.
evet cok ince bir konuya temas etmi$siniz kutluyorum sizi..halkin sesini cikartmi$siniz bi nevi..herkes hür ve özgür..nasil sokaklarda acik secik geziyor insalar,kapalida gezme hakkina sahip olmak zorunda bagzilarida..ki$ilerin hürrüyetlerini kisitlamak cok yanli$ bence..isteyen kapasin isteyen acsin..herkes kendisi gidecek Allahin huzuruna...ba$i acikda müslüman oplmayanda..araya politik degerleri sokup insnalarin ili$kilerini bozup toplumun ahnegini bozuyor bagzi gücler..Allahim affetsin onlari in$allah..kizlarimizi yolalrini örtü yüzünden kapamayinda devletimizde birazcik ilerlesin demi ama..saygi ve selamlar duyarli garda$lara abcilara..
evet insanların kılık ve kıyafeti kendilerine aittir bir başkasının obna müdahele etmeye hakkı ve yetkisi yoktur olamazda geri arada bir bizim siyasi çığırtkanlar çıkar huzur dağıtamaz ama nifak dağıtır insanları kalıba sokmaya çalışırlarsa da abesle iştigaldir bu selam ve dua ile
türban denilen olgu maalesef çok yanlış bir şey ... türban fransızca kökenli bir sözcük olup anlamı bayanların başına taktığı bir şapka demektir .. halbuki Allah islamın kutsal kitabında kadınların başlarını örtmesini ve örttükleri örtüyü göğüslerine sarkıtıp kapatmalarını ister ... herkesin inancı kendine .. değişik şekilde bağlanan baş örtüleri ne derece Allah katında geçerli meçhul ... neticede cezasını verecek olan Allah'tır ... fakat dediğiniz gibi ben de serbest olması taraftırıyım .. nedeni ise insanların inançları sorgulanamaz .. size karşı herhangi bir baskıda ya da kendi dinini sizin seçtiğiniz din karşısında yüceltip sizin dininize hakaret etme çabasına girerse ve size zorla bir şeyler yaptırmaya çalışırsa o zaman kişi elbette örtünse bile günaha zaten girmiş olur ... çünkü karşısındaki insan inanacak olsa bile onun inancını tamamen köreltmeye sebep olmuş olabilir ...
dipnot: başörtüsünü inancı haricinde başka gruplara ya da toplumlara üye olduğunu belirtmek amaçlı kullanan insanları gerçekten Allah'a havale ediyorum... çünkü o insanlar Rabbimin kurallarını bazı şeylere oyuncak edip amacından saptırıyorlar ve insanları islam'a karşı kalkan aldırmaya zorluyorlar ... Rabbim katında onların diğerlerinden farkı olduğunu hiç mi hiç sanmıyorum ...
kaleminiz daim olsun değerli şairim gerçekten iyi bir konuydu ve iyi bir anlatım tebrikler
Rabbimin emridir diye takıp daha sonradan başlarını örterken başka amaçlar da barındırmaya başlayınca olanlar oluyor ... insanoğlu ... hepimizin nefsi var ... bilemezsiniz .. kimsenin gerçekten kalbini bilemezsiniz ...insanlar çıkar için her şeyi yapar ... bu devirde kendini ifade edebilmek çok önemli .. eğer birileri yüzünden kurunun yanında yaş da yanıyorsa ve inançlarını tam olarak yaşayamıyorlarsa Rabbim yaşları affetsin ..
başörtüsünü inancı haricinde ağustosun sıcağında bi guruba dahil olduğunu belirtmek için takan var mıdır ? aklım almıyor ki herhangi bi gurubun siyasi oluşumun emri veya dayatması olamaz başörtüsü alllahın emridir
EMEĞİNE YUREĞİNE SAĞLIK BAŞ ÖRTÜYÜ BU KADAR SİYASETE VERMESEYDİELR BELKİ COKTAN CÖZÜLÜRDÜ TEK SUCLU VARSA HOÇAM ODA SİYASETÇİLER KURABNIM ,,,,,,,,, İNSANIN İÇİ TEMİZ OLURSA İMANINDA TEMİZ OLUR HOÇAM EMEĞİNE SAĞLIK KUTLARIM DOYARLI YUREĞİNE BİN SELAM OSLUN BABA SULTAN SAYGILAR
Seyit Kazım tarafından 4/30/2011 3:13:48 PM zamanında düzenlenmiştir.
"Allah hepimizi affetsin…
bu millet türk milleti olamaz.
türk milleti islama bu kadar cahil kalamaz
nasıl söylersiniz beyler baş örtüsü takılamaz.
hani özgürlükcüydünüz,laiktiniz
n’oluyor?
bu ne düşmanlık kardeşim, yaşadıkça içim yanıyor."
Tebrikler güzel şiirdi saygılarımla hocam